fredag 16 november 2012

Storhandling, Idioti & Godkänd lunch!

Sådär, då var huset storstädat och storhandlingen avklarad! Det är ju en utmaning att städa med barn hemma. ALLTING som jag plockar undan...plockar Elton fram. Alice springer runt och "hjälper till" vilket innebär att hon kastar in allt som hon ser i skåpen. Var hon har lärt sig det förstår jag inte..? Jag gör ju ALDRIG så! ;)

Dessutom hjälpte hon till att dammtorka och fick en egen liten hink och dammtrasa. Nu lär vi ha vattenskador i hela huset. HUR SVÅRT ÄR DET ATT VRIDA UR EN TRASA?! Suck! Jaja, rent är här i alla fall och det är ju bra nu när vi ska ha fina kusinen Estelle krypandes här hela helgen! 

Storhandlingen gick över förväntan...men det där med självscanning är fan inget för mig. Jag förstår inte hur alla kan säga att det är så smidigt. HUR gör ni som har små barn? Alice går bredvid mig hela tiden och tjatat om att "JAG VILL FAKTISKT SCANNA MAMMA!!" Och får hon scannern så scannar hon på ALLT, trycker för många gånger, vägrar ge mig den när jag ska scanna och vi blir ovänner. När man har två barn med sig - varav en trotsig och uttråkad 1,5-åring har man liksom inte hela dagen på sig att handla. Om jag sätter scannern på "sin plats" rycker Elton i den, trycker på den och kastar den i golvet...eftersom att han sitter där i sitsen. Så jag får gå med den i handen. Med den andra handen ska jag styra vagnen. Jag behöver en tredje hand för att plocka varor i vagnen och packa ner dem i påsarna. Idiotiskt!

Nog om det. Kolla in vår fina Pumpa:


Jag får inte slänga den för Alice. Hon tycker fortfarande att den är fin. Och "det är ju faktiskt lite sund om den mamma!" Fina Alice... Den får helt enkelt stå kvar lite till. Grannarna är nog inte förvånade... Jag är inte direkt känd för min "piffighet", haha.

Lunchen blev godkänd idag...

over and out.

//Meekatt...

21 kommentarer :

  1. Scannern kanske kan placeras i det praktiska mellanrummet mellan de hoprullade långa...? Och den utpumpade pumpan kan man pimpa med en tuschpenna; ett par blundande ögon med fransar och en glad mun! Sist men inte minst: Härligt glad och mätt liten kille!!! (jag brukar köra samma stil när sambon jobbar, men tala inte om det för nån... :-)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar göra det lätt för mig, jag skiter i scannern! :-P

    SvaraRadera
  3. Att städa med barnen är som att skotta i snöstorm!

    SvaraRadera
  4. Herlige billeder af Elton :D Jeg har masser af lignende billeder af mine unger...men tør ikke vise dem i denne perfekte blogg-verden....eller - jo NU tør jeg...he he

    SvaraRadera
  5. Ups... kig ind til moi ;)
    http://www.schousnigel.se/aerlighed-pa-bloggen/

    SvaraRadera
  6. Totalt impad!! Fredagsstädning i mitt hushåll ( har en tjej på 2 år å 9 mån, en på 14 mån och en 3 veckors gosse och en 10-årig bonuspojk) innebär på sin höjd att det är diskat, blöjhinken tömd (<= utställd på trappan) samt en gång röjd från ytterdörren till vardagsrummet strax innan maken kommer hem från jobbet. Storhandling utföres endast på torsdagar, då har "vår" affär demodag med smakprover överallt = ungarna upptagna med att äta, vi får scanna ifred samt att det inte behövs nån kvällsmat för ungarna åt sig mätta i affären :-D ofta på mat som de inte skulle rört hemma kan tilläggas...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha störtskönt att höra :D

      /Yohanna

      Radera
    2. Ja du Malin!
      Att självscanningen inte har kommit till Spanien än behöver jag väl inte berätta ;) Det skulle aldrig funka här. Folk skulle inte ens scanna hälften av varorna så det skulle behövas göras tillprovskontroller på VARTENDA kundvagn.
      Men så går det till här ;)
      Och lika glad är jag för det som slipper bråket om mackapären.

      Nu är det banne mig helg och lunchen väntar hos svärmor ;)

      Hälsningar
      Yohanna

      Radera
    3. Storhandla när det är smakprovaredag!? Hjälp...maginfluensa på en silverbricka! ;)

      Radera
  7. Det är nästan så jag älskar din blogg mer än mina barn.... iaf på morgonen.....innan 12....
    sjukt grym och enda bloggen jag varit besatt av i nått år....
    Nu har jag ju nya länken för dig att kommentera osm älskar maffian.....
    http://www.stylesearch.se/forum/hud/1720767/hemorrojdkraem-moerka-ringar
    att jag fan inte dog av skratt....
    haha å genast tänkte jag på dig!!!!!
    kärlek på det!

    blondiie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Ska genast kika in! ;)

      Kärlek!

      Radera
  8. Ja, han ser ju väldigt nöjd ut måste jag säga :)

    SvaraRadera
  9. Vilket fint skåp i bakgrunden, var är det köpt? :) Passar också på att tacka för en härlig blogg som förgyller mitt liv ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du kikar in! :)

      Skåpet är ett gammalt IKEA-skåp i furu som jag köpte för 12 år sedan...som fått lite vit färg och nya knoppar.

      Radera
  10. Ja det är när man får barn som man undrar varför i helvete vi människor inte har tre armar. Eller ännu bättre, fyra! Har bara en unge än och får knappt med mig allt på en vända när jag ska utanför dörren...
    Störtsköna bilder på Elton!
    Tack för en sjukt rolig och ärlig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fyra hade varit kanon! ;)

      Tack själv för att du tittar in!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!