fredag 16 november 2012

Nätskryt, Fredagslögnerna & Kaninpiss?


 
Kommentar överflödig...haha.

Äntligen fredag! Huset är städat och luktar underbart, världens bästa man är snart hemma och mina små änglar sitter fint i rummet och spelar monopol. Vi ska snart avnjuta en ljuvlig 3-rätters middag - sen blir det mys framför brasan med hembakad fredagspaj med fluffig vaniljsås och latte macchiato. Fredagsmys på hög nivå! Jag älskar livet! Kärlek till er alla!!!

(Fredag. Tack gode gud att den här jävla veckan är slut. Huset är städat men det stinker kaninpiss och ligger leksaker ÖVERALLT!  Snart kommer en trött Freddy hem. Han har säkert glömt köpa med sig kattmat. Barnen röjer överallt, slåss och skriker. Vad fan ska vi äta idag?! Vem orkar ens tänka på det? Får bli något enkelt...som går snabbt att laga...och äta. Någon brasa har vi inte. Idioten som ägde huset innan oss tog bort den enda mysfaktorn som någonsin funnits här - den öppna spisen. Han ersatte den med en icke fungerande värmepump. Framför den sitter vi sällan och myser... Ikväll får barnen popcorn och jag gömmer i vanlig ordning mitt Geisha bakom soffkudden så att jag slipper bjuda. Sån é jag. Fredagsmus...kan bli aktuellt...om barnen sover i EGNA sängar och vi inte däckar av utmattning före dem. I fucking love my life. Skit på er..?)

over and out.

//Meekatt...

37 kommentarer :

  1. Shit, jag har nog en ministörning efter dagens status:

    "Bakar till tjejfesten imorgon. Har kommit på en spännande kombination som nog kan bli riktigt gudomligt. Men det var kanske väntat ;-)"

    Det känns skönt att det inte händer allt för ofta då ;-). / Nettan

    SvaraRadera
  2. Word! Det känns som du kikat in hemma hos oss när du skrev det där. ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag trodde jag kommit till fel blogg, när jag började läsa. Vart ju jäkligt orolig, att du hamnat på fel spår ett tag.

    Men efter några rader så ser jag ju att du är ditt vanliga jag..*pust* haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tur att jag rättade till det! ;) Vill ju inte tappa mina läsare, haha.

      Radera
  4. Hahahaha! Älskar dig! <3

    SvaraRadera
  5. Gött att man inte är psykopat ändå. Det skulle ju vara tråkigt för omgivningen tänker jag. Bättre lite vanligt halvstörd :)

    SvaraRadera
  6. Namnen i söder :)16 november 2012 kl. 19:40

    Fredagsmus på dig också.... Vem vet, om inte vi somnar innan vår älskade tonåring så kanske det blir mus här också.... Risken är ju dock jäkligt liten... Däremot sover han LÄNGE på morgonen, så lilla gumsan... håll ut!!!! Er tid kommer..... ;) Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohoo! Hoppas det gick bra med planerna! ;)

      Vår tid kommer...vår tid kommer...vår tid kommer...hm.

      Radera
  7. Va?! Menar du att det inte alltid är SANT allt de folk skriver på t ex facebook? Jag som var helt övertygad om att det bara är mitt liv som är trist och besvärligt ibland.
    Men skämt å sido, så blir det ju lite fånigt när man VET hur situationen är hemma hos kompisar, men på fb låter det som om allt är helt fantastiskt. Patetiskt blir det helt enkelt.
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...det är lite skumt...när man vet. Men Facebook är ju fredagsmysandets Pentagon. Det är där det händer!

      Radera
  8. Jag vågar inte ens skriva hur vår fredagskväll ser ut! Med sex bångstyriag ungar hemma och en gubbe som är ute och androidcyklar är humöret sådär haha

    SvaraRadera
  9. Sitter o tittar på Solsidan från i söndags samtidigt som jag läser ditt inlägg...min man frågar om jag känner igen mig:-D

    SvaraRadera
  10. Fast det finns en sak som är värre än att bara skriva mysiga tussenulliga inlägg, det är de som bara gnäller. Konstant. Utan humor, utan ironi. Alltid är det något, de kan få de mest positiva händelser till klagan. "Fyller år idag och blev sjungen för, fått fina paket och träffat mamsen, synd bara att ryggen krånglar, allergin är värre och fotjäveln värker, att man aldrig ska få må bra =( skit också!" Är det inte det ena så är det de andra... Ja det är faktiskt tråkigare än tussinullet, för tussinullandet kan man ju ta med en nypa salt, skratta lite åt och sen gå vidare. Men det här gnällandet...ja det kan gå mig på nerverna då det aaaaldrig tycks ta slut. "vaknade tidigt för att kroppen gjorde ont. Och så regnar det" Jo men tack vad upplyftande, ha en bra dag du med :). Tack för att jag fick gnälla av mig lite haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, DET är fan värre! Hellre glada lögner än skittråkiga människor, haha.

      Radera
  11. KLART!
    Att om det då är tvärt-om, att man bara skriver om hur förjäkligt livet är, DÅ måste man ju vara tipp-topp som person och överinteligen.
    Eller hur?
    Så MÅSTE det ju vara ;)

    Här hade vi en kalas-fredagskväll, visserligen däckade jag i soffan men men, så det skrev jag ingenting om på fejjan. Man vill ju inte få rykte om sig att vara en "perfekt" familj ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  12. hahah jag tyckte väl att det lät fel det där första.. :P

    SvaraRadera
  13. ASG!!!! fullständigt ÄLSKAR din blogg...

    SvaraRadera
  14. ASG!!!! fullständigt ÄLSKAR din blogg!!! skrattar så tårarna rinner av igenkänningsfaktorn... du skriver precis det jag som oftast känner.... Keep it up!!

    SvaraRadera
  15. hahahaha .. Underbart!

    Har kommit fram till att jag inte kan kommentera din blogg via ipaden, kan inte skriva i namn och bloggadress:(

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!