torsdag 15 november 2012

Fettsug, Vuxenpoäng & Nakensug?

Jag började dagen med whiskeyröst och diskussioner om mammakroppen och fettsugning i direktsänd radio...gömd inne på toaletten för att undvika att väcka barnen. Inte varje dag man sitter på toalocket och pratar live i radio...om fettsugning, haha. HÄR kan ni lyssna på klippet. Ber om ursäkt för att jag alltid säger så konstiga saker. Alice skämdes över mig när hon fick höra det och sa "Men mammaaaaa?! Varför sa du att du hade långa bröst i radion?!" Ja, varför sa jag det?!! För sån é jag! ;)

 
 
Efter min yrvakna fettsugningsdiskussion på dass var det dags att väcka Kravallis och förvandla henne till Pippi Långstrump. Det gick över förväntan och redan efter ett par minuter stod hon klar i hallen - redo för dagens maskerad på dagis. Elton var inte alls lika sugen på att vakna och ge sig ut i kylan så det fick bli pyjamas under overallen och morgonvällingen i vagnen. Ganska mysigt. Alice var jätteuppspelt och sprang hela vägen till dagis. Jippie. "Spring fortare mamma!! Fortare!! Spring med HELA kroppen mamma" Men SKJUT MIG!? Klockan är åtta på morgonen...och jag är utomhus. Räcker inte det?! Ska jag verkligen behöva springa med? Min trötta blekfeta kropp springer inte...alls. Om ingen jagar mig förståss...mot ett berg av Geisha. Och det händer inte jätteofta...
 
 
I eftermiddag var det dags för ett möte på arbetsförmedlingen. Återigen var det en munter samling människor som mötte mig i "väntrummet" och redan när jag drog i dörrhandtaget kände jag hur energin bara dog. Fan...jag skulle haft med mig den där bag-in-boxen. Det MÅSTE gå att liva upp det där rummet lite!? I alla fall så hade jag ett jättebra samtal och nu har jag STORA och lite jobbiga beslut att fatta. Ska jag bli jättevuxen...eller inte? Hur många vuxenpoäng får man för ett eget företag...? Och...tycker vi egentligen om Meekatt så mycket att det är lönt...att satsa på Meekatt?! Jag får ju en del roliga förslag - både ifrån företag som vill samarbeta och förfrågningar om att komma och föreläsa på lite olika event. Spontant känner jag "JAG?! Om vafan då?!" Långa bröst...? Trötta mammor? Var man hittar de godaste semlorna? Fettsugning?! Men visst...jag tycker ju om att prata...så Game on? Jag är bara glad om en vuxen människa vill lyssna på mig...för en gångs skull. Nivån på de dagliga diskussionerna i mitt liv de senaste fem åren har varit ganska låg...

Imorgon kväll offentliggör mama "Årets Bloggmamma 2012". Håll i hatten. Själv tänkte jag ägna morgondagen åt att skriva en affärsplan och dammsuga naken. Det är väl nästan en fettsugning?!

over and out.

//Meekatt...

Missa inte bloggens Facebooksida - klicka HÄR! (Maffiamammor undanbedes!)

19 kommentarer :

  1. Ahhh vackra Meekatt - klart det är en fettsugning!!!!! *ler* Och nu håller jag tummarna så jag knäcker dem ( och jag är jävligt starkt! ) för att rätt person skall bli årets bloggmamma.

    Förresten - du lät mycket glammig i radio.. ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Satsa på att starta eget! Du är ju helt makalös på att bjuda på dej själv, varför inte tjäna pengar på det! Mvh Hanna

    SvaraRadera
  3. Jag ska hålla tummarna som fäen att du tar hem det!!

    Malin

    SvaraRadera
  4. You go girl!!!! Du vågar ju berätta det där som sååå många av oss kämpar med varje dag men ska le lite fint o säga "det går bra- fast man är så trött så madrasserade väggar låter som en välförtjänt semestervecka med all-inclusive"
    Vi är inte trötta på Dig/Meekatt men bara Du som kan känna vad som är rätt oki möjligen också Kravallis o Trubbelton ,mammamaffian, Geishatillverkarna.....osv ;-)

    SvaraRadera
  5. Roligt att höra din röst. Fast du lät inte som jag hade förställt mig när jag läser din blogg ;-) Firade du ostkakans dag eller?

    SvaraRadera
  6. JAAAAA! Vi tycker om Meekatt så MYCKET!Klart du ska starta eget! Du är ju bara så BRA! Malin! KRAM!

    SvaraRadera
  7. Glöm int dra ner persiennerna, kan ligga dig i fatet sen när du blir kändis ifall någon papparazzi smyger omkring ;-)

    SvaraRadera
  8. Starta eget. Jag har varit en tjej som aldrig läser bloggar, men sen fick jag höra att en granne blogga och började läsa hennes. Det gjorde mig ännu mera anti till bloggar. Det ända hon skriver om är vad hon har shoppat och vad underbart hennes liv är. Men så träffade jag min andra granne som berätta om dig. Nu är jag helt såld. Kan inte sluta läsa. Skriv en bok den skulle bli en best seller!

    SvaraRadera
  9. Klart du ska starta eget! Håller tummarna och hoppas du tar hem priset för årets bloggmamma. Det finns ju ingen annan som håller samma klass som dig! Du får oss "vanliga" mammor att inse att vi inte alls är ensamma om att tycka det är fruktansvärt jobbigt ibland. Det så himla skönt att komma in och läsa här, läsa alla kommentarer (jag borde bli bättre på att lämna kommentarer själv också) och känna att man duger fast man inte bakar cupcakes var och varannan dag eller lagar ekologisk mat till barnen eller för att man någon gång vill vara ensam en stund. Hmm... ja du förstår nog vad jag menar ;)

    SvaraRadera
  10. Så klart du bliver årets bloggmamma - hvem skulle det ellers blive! he he.
    Held og lykke med livets udfordringer. Bliver spændende at følge dig :D

    SvaraRadera
  11. Jag startade mitt företag 1998. Fram till 2005 hade jag det vid sidan om mitt ordinarie arbete som ekonomiassistent. När jag blev arbetslös och inte fick något arbete, valde jag att starta upp företaget helt och hållet. Idag tillverkar jag personliga smycken, kort och fotoalbum, utöver att måla akvareller. Jag designar bokomslag och uppdatera hemsidor åt författare. Jag har alltid älskat att pyssla så varför inte göra en verksamhet av mitt intresse, tänkte jag då. Idag när människor säjs upp på löpande band är detta ett alternativ. Hellre det än sitta bland människor som har tappat sugen på arbetsförmedlingen. Och precis som du säger så känns det negativa redan när man kliver in genom dörren. Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Heja dig Malin! Du BEHÖVS verkligen där ute för oss mammor, tro mig! Jag tror verkligen på att det kommer bli succé om du startar eget företag! Jag är förvånad att du inte gjort det innan för du är så jäkla bra och rolig! Ha en superbra dag!

    SvaraRadera
  13. Satsa, du är grym på att målande berätta på ett humoristiskt sätt och är fantastisk i tal och i skrift. Heja heja...

    SvaraRadera
  14. Gud ja, vi tycker absolut om Meekatt så pass mycket att det är värt att satsta. Go go go!

    SvaraRadera
  15. Vad härligt att få höra din röst, efter att ha läst bloggen ett tag. Jag älskar ditt asgarv när de frågar om du själv funderat på något ingrepp. Befriande skratt!

    SvaraRadera
  16. Hej! Jag har inte skrivit här förut men jag måste bara säga att du har en superhärlig blog med mycket humor och glädje! Jag blir alltid full i skratt när jag läser dina inlägg! Klart att du ska satsa! Man lever bara en gång! Lycka till! :) Susanne

    SvaraRadera
  17. Jag hade gärna gått på en föreläsning med dig :)

    SvaraRadera
  18. Ut och föreläs underbara människa. Föreläs om att vara en good-enough- förälder och att kvinnor ska stötta varandra och sånt. Kommer gå kalas. Och ta in reklam på bloggen så du får en inkomst där och sen kan du testa saker åt företag, barn eller choklad-relaterade grejer kanske. Och anordna bloggevent och så :) Satsa ;)

    SvaraRadera
  19. Om du börjar föreläsa, måste du komma upp till Norrlands Huvudstad, Umeå också! Så vi oxå får lyssna på dig! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!