torsdag 15 november 2012

Skämsmössan på...igen.

Jag undrar egentligen vad som krävs för att bli en "toppolitiker" i Sverige? Jag menar...jag vill ju ha ett jobb i Riksdagen...och ju mer insatt jag blir...desto mer känner jag HUR SVÅRT KAN DET VA?! Är det mitt budskap "Mer choklad (och sex) åt folket" som inte väger tillräckligt tungt när man slåss mot superstjärnor som Erik Almqvist? Eller är det bara så att jag inte gräver tillräckligt långt ner i flingpaketen efter min biljett in?! Man börjar ju undra...

Och vad är det som gör en toppolitiker till just "topp-"? Finns det rankningslistor där vi kan gå in och rösta? Dagens bästa formulering...dagens outfit...dagens idiot..?


Alla skriver om det här och förfäras såklart över idiotin som uppenbarligen förpestar penissalen (<--ja, jag tycker det är kul.). Men om jag HELT utan att lägga några som helst politiska eller moraliska värderingar i det här...så måste jag ändå få fråga: HUR FAN TÄNKER DU NÄR DU LÅTER DIG FILMAS SAMTIDIGT SOM DU BETER DIG SOM ETT RÖVHÅL?! Förlåt. Men allvarligt? Man kan ju inte behöva gå speciellt långt upp på arsleskalan för att förstå att det där inte var så smart? "Titta på mig - jag rånar en bank!!?!" Självklart är det uttalandet i sig och handlingarna kring det som är det väsentliga här...men hallå!? Hur tänkte du där..?

Lite lunch nu och sen är det dags att hämta Kravallis. I eftermiddag är det dags för ännu ett möte på Arbetsförmedlingen. Börjar bli stammis nu. Men nu VET jag i alla fall att det finns en ledig plats i penissalen...

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Hoppsan!
    Nu har jag missat någonting viktigt igen. Jag hade ju koll på att det hände något med Zlatan igår som jag var tvungen att kolla upp på Aftonblandet eller annat tillförlitlig källa ;) Men att det ÄVEN skulle ha hänt någonting i riksdagen som jag borde ha koll på.....nej det hade jag ju missat.

    Får skylla på strejken här igår som gjorde att allt blev upp och ned här hemma:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/har-blev-det-lite-kaos.html

    Och även att detta hemmafruliv gör mig helt skärmad från omvärlden. Jag MÅSTE skaffa mig en prenumeration på nån nyhetstidning så jag får lite hum om vad som händer. Kan man beställa nyheter som en injektion direkt in i blodet så man slipper sitta och läsa ;) Eller som en talbok (för döva ha ha skrattar fortfarande åt den) som man kan lyssna på, på natten medans man sover.

    Jäkla tid att gå för fort.
    Och så är det fredag i morgon...IGEN ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet ju inte, men jag tror att de filmade för att själva kunna sätta dit någon om det blev läge för det. Att de sedan bara var de själva som bar sig korkat åt tror jag att de missade. Men det är väl ganska underbart att filmen lämnats ut, för det var väl en kompis som filmade. ;o)

    SvaraRadera
  3. "Man kan ju inte behöva gå speciellt långt upp på arsleskalan för att förstå att det där inte var så smart?" Hahahaha! Word!

    SvaraRadera
  4. Var är dina bloggfavoriter ?

    SvaraRadera
  5. Haha ja! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Bra inlägg! Och jag hade definitivt röstat på Meekatt-partiet om det fanns! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!