onsdag 21 november 2012

Kalasprat, Pappas sprut & Nagellack!

"MEN JAG VILL SPRUTA PÅ MIG SJÄÄÄÄÄLV!!!!!"

Ja, ikväll var det dags för SPA-kväll och jag hade laddat med mutor som nya nagellack, glittrig bodylotion och vuxendeodorant. Det hjälpte inte. Skjut mig.

Tre dagars inskolning är avklarad och jag är helt slut. Jag är faktiskt inte van vid att åka hemifrån halv nio varje morgon, nyduschad och påklädd. Dessutom ska jag väcka, klä på och fixa iordning två trötta barn och tvinga i dem frukost, borsta tänderna och få med dem ut i bilen. Sen ska jag spendera hela förmiddagen på dagis...ihop med 650 små huliganer. Giv. Mig. Styrka. Och ja, all heder åt den fantastiska personalen som faktiskt gör detta varje dag! Ni är FANTASTISKA! Tack för att ni finns! (Och tack gode gud för handspriten!)


Efter dagis somnade Elton gott och Alice och jag satte oss och började planera födelsedagskalas. Snart fyller hon fem år (wow!?) och som den usla mamma jag är så har hon ALDRIG fått ha barnkalas. Nu fyller ju Alice år på Nyårsafton...vilket kanske inte är det optimala. Ingen vill eller har tid att komma på kalas i december....och vi är panka och trötta i januari. Vi har alltid stort kalas för henne med släkt och vänner och firar ordentligt på födelsedagen - trots att det är nyårsafton...men barnkalas har hon inte fått. Men DET ska vi ta igen nu! Självklart ska Alice få ett 5-årskalas och hon har bestämt att hon ska:

1. Bjuda ALLA hon känner! 
2. Bjuda på hundra sorters mat!
3. Ha discokalas, maskerad, prinsessfest, halloweenfest och piratfest - samtidigt!
4. Bjuda alla mammor och pappor med!
5. Ge fina presenter till alla som kommer och skicka med alla en hel tårta hem!

Ja, nu har vi ju uppenbarligen en del detaljer att kompromissa på...men det ska nog bli bra det här. (Vad har jag gett mig in på?!) 

Kan vi köra Halloweenoutfiten igen?!

Efter vårt kalasprat var det dags för dusch. Jag mutade som sagt med allt jag kunde komma på, körde ett par jättekonstiga hot (<--- "Duschar du inte nu får du cykla till Kina - UTAN stödhjul!") och skällde om vartannat. Det gick sådär och slutade med krig. Alice stod och skrek som en besatt samtidigt som jag tvättade håret på henne och försökte att inte bli dränkt själv. Jag ber om ursäkt till grannarna som fick kvällen förgylld med "JAG VILL SPRUTA PÅ MIG SJÄÄÄÄÄLV!!! SOM PAPPAAAAA!!" och "DUMMA BAJSMAMMA!!!". Ja, pappa får duscha själv...alltså sprutar han på sig själv. Livet är fan inte mycket roligare när man har två små barn som ligger i "mittelen" och trängs...

Till slut blev ungen ren...och tyst. Två inbakade flätor och en hel flaska nagellack senare (fråga inte!) somnade hon i egen säng. Strax därefter däckade en nyfriserad lillebror och jag firade min överlevnad med ett glas rött och 100 gram Geisha. För det var jag värd!

Imorgon är det dags för inskolningsdag nummer 4. Alice hängde fram morgondagens outfit innan hon gick och la sig. Jag hoppas innerligt att hon ångrar sig tills imorgon. Illrosa strumpbyxor, rutig Burberry-klänning i storlek "muskort", lila kofta och guldiga skor. Fashion week hits Mellbystrand...igen. 
På tal om Fashion week - kika in på bibilo - kids design och fynda snygga barnkläder till bra priser! Kul med lite ovanliga kläder tycker jag. Blir lite tjatigt med "design Boris Lennerhov" ibland när halva dagis har likadana kläder. Jag älskar ju Rockefella och fyndade bland annat snygga jeans till Elton. Blev en onepiece, en fin kjol till Alice och lite annat snyggt med. De har MIDSEASON SALE nu och bara en vara per storlek kvar så först till kvarn! In och fynda! 

NU ska jag leta efter aceton. Jag har en liter nagellack på vänster fot...

over and out.

//Meekatt...

20 kommentarer :

  1. Ja du, jag tycker fortfarande att SPA-kväll med ungarna (en) är fruktansvärt avancerat och är avundsjuk på ALLT, inklusive nagelack på foten och glitterlotion.

    ;)

    God natt!

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi ses ska du få ha Spa-kväll och jag ska assistera dig med glittrig bodylotion och nagellack, haha.

      Radera
  2. Ja, alltså hur orkar dagispersonalen? Jag fattar inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Nä, hur orkar vi?! Det har jag också undrat många gånger!;) /en personal :)

      Radera
    2. Nej, det är en gåta - men YEYH för er! Ni är fantastiska!

      Radera
  3. Vet du! Världens bästa dagisfröken sviker oss för att flytta till Mellbystrand!! Vad är det som är så himla lockande där? Vi vill ju ha kvar vår fröken Patrik här! Men om han nu ändå ska flytta dit, så hoppas jag verkligen att han börjar jobba på ert dagis!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAG är ju så himla lockande här - såklart!? Haha

      Vi ser fram emot att få hit Fröken Patrik! Hoppas han kommer till oss! :)

      Radera
  4. vem kan nagellack bättre än bondmoran????
    Kolla med henne om du inte får bort det äh det är borta innan Alice fyller 18 det är lugnt.
    "bara" tårta-inga goodiebags ;-) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Bondmoran skulle gråta om hon såg hur vi slösat... ;)

      Kram!

      Radera
  5. Haha, som förälder i Mellbystrand så ser jag fram mot detta kalas! ;D Det fixar du galant!

    Ska kolla in sidan, vill också fynda Rockefellakläder!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hjälp! Jag känner pressen... ;)

      Radera
  6. Vår minsting fyller också år på nyårsafton, och inte nog med det utan vår store kille fyller år två dagar innan julafton. Snacka om att vår december är stressig! Vi löser det så att vi har dubbelkalas någonstans mittemellan jul och nyår, för två kalas pallar jag inte. Minstingen ska börja sin inskolning i januari, så snart sitter även jag där och halväcklas lite och dämpar min gryende migrän med så många tabletter man får ta. All heder åt dagispersonalen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vi har också ALLA runt jul...utom Elton då. Men Freddy, mig, Alice och svärmor. En dyr månad...om man dessutom vill fira jul och nyår. ;)

      Ja, all heder åt dagispersonalen! Lycka till med inskolningen! Handsprit och Geisha i väskan så fixar ni det galant! ;)

      Radera
  7. TACK! Tack för att du får mig att skratta varje dag. Jag längtar tills barnen somnat och jag får sätta mig med min dator och läsa bloggen.
    Roligaste inlägget ever är det där du skriver om helvetestimmen. Timmen innan maken kommer hem och man ska laga mat med en tjurig 4 åring och en 18 månaders tjej ( i mitt fall) vid benen.
    Jag skrattade så jag fick ont i magen!!!

    Kram J - känd av dagispersonalen som mamman med handspriten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för att du tittar in! :)

      Helvetestimmen ja, haha. hade ju hoppats vinna den där middagen hos Per Morberg men det sket sig. Jag BEHÖVDE verkligen den! ;)

      Kram!

      Radera
  8. Kalas för ALLA...JAG kommer med min trotsiga fast underbara tjej ;-) Jag/vi är bra på att baka så jag tar ju givetvis med mig bullar o chokladmuffins till ALLA!! hahahahaha

    Schampoobråket hade vi ikväll....VAD är det som gör ont med att ha schampoo i håret?? Fattar inget......Bara jobbigt....(skönt att man inte är ensam)

    Som "gammal" dagisfröken kan jag säga....jag slutade!! ;-) Lagar mat åt barnen istället :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. SJÄLVKLART ska ni komma!!! Har du med dig bullar så tycker jag att du ska komma redan imorgon så att vi kan få provsmaka, haha.

      Ja, jag fattar inte det. När slutar barn tycka det är hemskt att bli rena?! Så tröttsamt...och idiotiskt!

      Haha, jag slutade med. Klarade 1 år sen kände jag "Slutar jag inte nu blir det ALDRIG några barn hemma!" ;)

      Radera
  9. Min son e med född på nyårsafton!
    Cooolt!
    Svårt som fan md kalasm det skall ju lixxom vara deras ddag....

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aah, Alice är inte ensam! Hon har redan börjat inse att hon är "sist med att bli fem" men tycker det är "asacoolt" att ALLA har fest på hennes födelsedag och att det dessutom smälls raketer!

      Vi kör alltid kalas mellan 12-15 med fika och våningstårta. Då hinner folk hem och ordna inför sina egna firanden och vi hinner styla om hemmet till Nyårsfirande. En LÅNG dag - men jag tycker det är viktigt att fira på rätt dag - åtminstone med några stycken. :)

      Kram!

      Radera
    2. Precis så gär vi med! Släkten kommer 14... Kl 17 kollar vi GP fyrverkerier sen firar vi nyår fast Alex i spetsen =) han är dock skitsur att han inte får ha kalas på nyårsafton, alt dagen efter.... Psykbryt.se?
      Första året var han 5 han hade kalas, när han fyllde 8... ja då skulle han ha i januari, så kom vattenkmoppor,,,, å annat,,,, oc feber... så kom jag på men jippie alex vi har 8 och ett HALVT års kalas? Sen är det nån slags tävling om vilken mamma som fixar DYYYYRASTE kalaset.... Inte fan har jag råd med det, utan hemma, maskerad, fiskedamm.... Å faktiskt är detta kalase man pratar mest om, inte bushus å bowling och åka till månen resor...
      Så det blev inget 8 års kalas..... ALLS... sjuk ångest,,. i ett år....
      tills han fyllde nio.... Å han fick ha kalas!
      Men nu är det fan snart dax igen.... ORKA!
      enda anledningen att mina barn får ha kalas är att jag klsl inse att mina barn inte är värst!
      amen på den

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!