fredag 23 november 2012

Dagens...och en hårig mus?

Dagens bästa: Sovmorgon till klockan halv nio - ingen stress på morgonen och frukost framför TV:n med två glada barn.

Dagens irritationsmoment: Det där sista jävla inbjudningskortet som skulle läggas i rätt brevlåda. Skam den som ger sig - huset MÅSTE ju finnas?! Jag hittade huset med två nummer ifrån...samt en rad med 5 brevlådor på andra sidan vägen. INGEN brevlåda var märkt med namn eller husnummer. Hur är det möjligt?! HUR FAN GÖR BREVBÄRAREN?! Eller är han tankeläsare?! Skulle jag bli satt som vikarie på den tjänsten skulle jag spränga alla brevlådor utan namn/husnummer. Sån é jag. Men ja, vi chansade och la inbjudan i en utav de fem omärkta brevlådorna så nu blir det spännande att se vem som dyker upp på kalaset. Alltid kul att lära känna lite nya människor...så VÄLKOMMEN säger jag till er med den vita brevlådan! Och ni utan nummer på era hus - skit på er!


Dagens outfit. Längst in i garderoben låg de och ropade på mig... "Maaaaalin!! Vi är ASASKÖNA!!" Och ja, så rätt de hade! Mammatrosorna sitter som en smäck så här 18 månader senare. Men jag skyller min blekfeta kropp på att jag är nyförlöst (det kan man köra med i flera år?!) samt de där semlorna som slank ner under min senaste graviditet istället för att erkänna att jag borde börja träna. Men nu är det ju snart kallt...och jul!? 

Dagens värsta: Det här är fan illa. Idag skulle jag köra en fusklunch mitt i inbjudningsrundan from hell och körde till Mc Donalds. Då KÖR jag rakt in i stolpen framme vid luckan!? Fatta!? Jag kör rakt in i den så att den blir sned! Och vad gör jag då? Jo, jag tittar på tjejen i luckan och säger "Oj, förlåt! Men jag är jävligt hungrig! Jag kör snart ända in!" Jag har aldrig fått min mat så snabbt tidigare, haha. Bra tips till er stressade småbarnsföräldrar - krocka er fram så får ni bättre och snabbare service. Antagligen ville de bara få mig och mitt fula beiga Kinderägg därifrån innan vi färgade av oss på mer utav deras inredning...men snabbt gick det. Varför lyckas jag jämt..?

Dagens roligaste: Fina Carina som har företaget myran & lo och syr världens finaste mössor kom hit med sina tre barn på fika. Alice har tjatat sen hon vaknade idag om "När kommer de mamma!? När kommer de?!" Sist vi var hemma hos dem och hämtade mössor till barnen blev Alice jätteledsen för att hon inte fick stanna och leka och jag försökte förklara att "Vi känner ju inte dem Alice. Man kan inte bara gå in till folk och leka!" Till svar fick jag "DET KAN MAN VÄL VISST?! MAN KAN JU BÖRJA KÄNNA VARANDRA!?" Kloka tös. Så vi bjöd hem dem på kladdkaka och Tadaaa - nu känner vi varandra, haha. Barn är kloka varelser...


Barnen fick jättefina mössor

Nu ska jag ladda mentalt för att klippa av mig håret. 25 cm ska bort - minst! Jag intalar mig att det ska bli skönt och att det växer ut igen om jag ångrar mig....hm. Blir det skitfult får jag väl ringa Carina och beställa lite snygga mössor att dölja katastrofen med?!

Dagens fredagsmys: Ja, vi gör väl ett försök? Lite gäster, mat, rött vin, choklad och förhoppningsvis barn som somnar innan klockan tio...så att jag kan visa Freddy hur tjolahoppsan ser ut när den förbereds inför en brasiliansk vaxning, haha. Kanske är det detta som ger mig tvångstankar om en klippning..?! Utväxt...och mammatrosor - I´m sexy and I know it...typ.

Hur ser det ut hos er ikväll? Fredagsmys eller hårig fredagsmus?

over and out.

//Meekatt...

22 kommentarer :

  1. Fantastisk fredagsläsning, skrattar så tårarna rinner och sätter vinet i halsen .. Underbara du!

    SvaraRadera
  2. Det där tyget är så fint. Alla mössor hon gör kommer ifrån Ohlssons tyger, där jag jobbar =D Man känner alltid igen ett tyg när man ser det..Eeh? Ingen aning om vad jag sa nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, där jobbar du! :) Ja, jag älskar tyget! Skulle vilja ha en likadan mössa jag med.
      Bra arbetsskada, haha. Användbar? ;)

      Kram!

      Radera
  3. Här ä det hårigt som bara 17, men det gör ingenting för vi ska INTE till playan i helgen.
    Vi ska stå på loppis och NU undrar jag i PANIK, varför spar man allt tills sista sekunden?
    Jag är inget bra på sånt.

    Var börjar vi?

    Och vinet? Det får vi se när vi kommer fram till här. Mys, inte så troligt med all denna stress och bilåkning till sommarstugan mitt i natten ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att det är samma typ av "verklighet" även i Las Palmas! ;)

      Radera
  4. skulle vara kul men en bild på dina fina bil som du berättar så mycket om ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, min fula Saab! Bara en helt vanlig men ful Saab...som är nougatfärgad utanpå - men full med skit och konstiga överraskningar i...som ett Kinderägg. Så nej, det är ingen liten oval brun bil som många verkar tro, haha. Ska lägga ut en bild på eländet!

      Radera
  5. Det ena behöver väl inte utesluta det andra.....Eller??
    Tack för en grymt rolig blogg =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju sant! ;)

      Tack själv för att du kikar in!

      Radera
  6. Hela alltet var ju skoj men speciellt det här: "Oj, förlåt! Men jag är jävligt hungrig! Jag kör snart ända in!" De blev nog livrädda och tänkte "Fan, den här galningen måste vi bli av med snabbast möjligt!" Hahahaha tack för ett gott skratt!! Helt underbart!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, stackars personalen på Mc Donalds! "En aggressiv tjockis i lucka 1!"

      Radera
  7. Mamma kör med att hon är nyopererad (20 år efter ingreppet) så då kan du väl köra med att du är nyförlöst? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja då kan jag fortsätta med gott samvete i 15 år till! ;)

      Radera
  8. Jag vill också se kinderägget, tack! Vårt fredagsmys har hittills bestått av två timmars grubblande över renovering kontra ekonomi och en lillfis som inte vill sova trots att han är övertrött. Svårt att vara 2 månader och inte förstå sina föräldrars bästa... Kl 20 ska vi och resten av Sveriges pensionärer se på säsongsstarten av På spåret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bild kommer! ;)

      Ah, På Spåret! Äter ni Bridgeblandning till också? Haha

      Hoppas lillfisen snart lär sig era kvällsrutiner! ;)

      Radera
  9. Hårigt och jävligt, men lycklig ändå...... Släcker man lampan så ser ingen..... eller ja den man delar sängen med i alla fall.. Någon annan behöver ju inte se......

    Att skylla på att man varit gravid är helt okej.. Det gör jag fortfarande efter snart 20 år.. Hoppas fortfarande att ingen genomskådar det.. Det kändes som om det var igår jag fick min sista och det är väl det som räknas?!?!?

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det räcker ju att den man sover med ser eländet, haha.

      Ja, det är känslan som räknas - helt klart min nyförlösta vän! Haha

      kram!

      Radera
  10. Här e de "barnfritt" med en förhoppningsvis inte allt för hårig mus;-) Kanske att man kan ta fram ....leksakslådan;-o o då menar jag vår egen:-D

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ha! En sån fin mössa fick min lilla tjej i födelsepresent, då vet jag var den kommer ifrån :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!