måndag 12 november 2012

Maskerad, Fisiga trosor & Brasiliansk vaxning!

"Mamaaaa? På maskeraden på dagis på onsdag mammaaaa? Kan du su en Arielklänning till mig då?!" Men hallå!? Jag KAN inte SU! Jag är verkligen sämst på att su! Jag har INGET tålamod, jag vägrar att lägga tid på att mäta och nåla, jag får psykbryt om undertråden tar slut och dessutom går det bara att sy sicksack på min maskin. Så nej...jag vill verkligen inte "su" en "Arielklänning". Hon kan få låna min:


Temat på maskeraden är återigen "havet" och det hör ihop med allt mysigt arbete de gör kring havet på dagarna. Sist det var maskerad sydde jag om Freddys bästa partyskjorta till en piratklänning, haha. Det uppskattades inte jättemycket - men Alice var jättefin. Men Ariel?! Freddy har inga såna partykläder!! Efter en lång och genomtänkt övertalningsstrategi vann jag i alla fall kampen mot den fotlösa slampan och vann gjorde PIPPI LÅNGSTRUMP! Heja mig! Kläderna hänger färdiga i garderoben och supermorsan slipper su! Jag tar helt enkelt ett glas vin istället...och tittar på två avsnitt av Breaking Bad! För sån é jag!

Jag snubblade inom Familjeliv (<-- don't DO it!!) ikväll när jag skulle natta Alice. Ja, som den fina och mysiga mamma jag är så låg jag och surfade mig igenom hela "somna-nu-för-fan-jag-killar-ju-dig-på-ryggen-proceduren". Där hittade jag en tråd där mammor bråkar om hur ofta man ska tvätta håret...och byta trosor. Någon retade sig på att många mammor (<--jag!) förfaller under småbarnsåren och "inte ens lägger på en grundsminkning" på morgonen och plattar håret...osv. Mysbyxor ska BARA användas i sängen. Ska man gå hemma hela dagen kan man åtminstone ta på sig ett par jeans! Hela diskussionen urartar (såklart) och nu sitter alltså folk och diskuterar hur ofta de byter trosor. Väl förvaltad datortid det där...verkligen! För er som undrar - jag byter varje dag. Det gör Alice med efter viss övertalning. Hennes strategi "Men dom är ju inte fisiga!?" funkar inte här hemma.

Det konstiga med den här diskussionen är dock att man tydligen får lov att vara MER än bara mamma!? Jag trodde inte det!? ALLT handlar väl om barnen - ALLTID!? Man får väl inte lägga tid på att sminka sig, leta rena trosor och annat onödigt tjafs...när man är MAMMA!? Men jo...tydligen. Nu får man vara snygg också! Fantastiskt...jag trodde det var kört för oss mammor...att det var tabu att tänka på sig själv?! Imorgon är det jag som bokar en brasiliansk och köper ny foundation! ÄNTLIGEN! (Har de barnpassning på "vaxa-tjolahoppsan-salonger"?) Dags att bli kåt, glad och tacksam - och inte bara mamma...


Det fanns även en tråd där man diskuterar huruvida det är okej att vara lyxhustru eller inte. En tjej startar en tråd där hon skriver att hon söker efter en man som kan försörja hennes sköna hemmaliv. Hon vill sova länge, äta frukost länge, fixa naglarna och shoppa på dagarna. VEM FAN VILL INTE DET!? Men nej, nu satte hela mammamaffian cupcakespritsen i halsen och skriker "hora". Gränsen för prostitution enligt mammamaffian går när mannen tjänar mer än kvinnan...typ. Min fundering här: Får man stämpla när man har mens då? Och hur fyller man i det på kassakorten till A-kassan? "Arbete...arbete...mens..."?

Nej, gå och lägg dig Malin! Det kommer inget vettigt alls här känner jag, haha.


over and out.

//Meekatt...


44 kommentarer :

  1. Åh undra vad man ska titulera sig som då (är hemma med småbarn, mannen jobbar till råga på allt i norge) prostituerad eller arbetslös?
    Lyxhustru är jag inte för jag är inte gift, hmm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm...måste finnas en titel för dig! Starta en tråd så kommer den direkt! ;)

      Radera
  2. *ler* Du är ALLTID vettig Malin!! På ditt alldeles speciella, ärliga, underbara vis!!

    Kärlek - som alltid! Kram

    SvaraRadera
  3. Haha. Jag är så jävla fel. Jag vet inte vad en grundsminkning innebär (fast jag har en massa burkar i badrumsskåpet, får kanske kolla på dem). Och i sängen har jag då rakt inte några joggingbyxor på mig, det blir väl onödigt varmt och läbbigt. Jag sällar mig till de naknas skara. Jag är nog en riktig slafspadda. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet fan inte heller...tydligen skulle man täcka och dölja en massa. Lär gå åt litervis med foundation här då!

      Ja, vem har byxor i sängen?! Skumt...och varmt!

      Radera
  4. Jag undrar bara, hur i SJUTTSINGEN kommer Pippi Långstrump att passa ihopa med temat havet på maskeraden.
    Nehe Malin nu får du allt skärpa dig ;)

    Brazilians har jag aldrig provat. Men jag HAR hört talas om den. Men känner mig lite feg. Tänk om de sliter bort hela skiten, mufflan också....ve och förbannelse ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast nu när jag tänker efter så klädde ju jag ut Irma till nyckelpiga på Halloween så jag kan förstå logiken.
      Man ska inte kaste sten i glashus Yohanna ;)

      Radera
    2. Men vafan! Pippi på de sju haven!? Hennes pappa åker båt jämt...vad mer behövs?! ;)

      AAJ! Akta mufflorna där ute!

      Haha, sant! Tänk dig för...haha

      Radera
  5. Koolla furan!!Nu för tiden räcker inte brasse style! Nu ska det va kosmetiska ingrepp i det undre!!??:-(

    SvaraRadera
  6. pippi på de sju haven, klockren förbindelse, mina tjejer skulle bara var häxor på varje maskis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis!! Häxor är praktiskt! Alice ville vara sjöjungfru...utan fötter?! Pippi var ett utmärkt val! ;)

      Radera
  7. Har fortfarande inte kollat in Familjeliv o tror jag fortsätter att undvika det. MEN lite piff på sig själv är väl inte fel även om man går hemma med barnen,för så´n e jag:-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...går jag ut så piffar jag till mig! Men inte om jag bara är hemma...inomhus!

      Radera
  8. Hahahahaha folk e ju helt galna på det där familjeliv. Ibland undrar man alltså..suck! Vilken nivå.. Får nog ta och starta en tråd och fråga om det är ok att göra som man vill och vara den man är?! Goa du kram på dig<3 Love <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, starta den! Jag hänger på! Jag kan vara trollet, haha.

      Radera
  9. Haha! Åh jag skrattar så att tårarna sprutar. Denna familjelivsmaffia!!! Haha! Älskar bilden på katten också! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...denna maffia. Den finns överallt! ;)

      Kram!

      Radera
  10. Ja, vad krävs egentligen för en "grundsminkning"? Får jag ens räknas till det kvinnliga släktet om jag erkänner att jag aldrig ens ägt en foundation? Sen fattar jag inte varför man ska ha mysbyxor i sängen, jag brukar inte spendera min vakna tid där så jag brukar ta av mig mysbyxorna innan jag kryper ner under täcket. men vill de sova med kläderna på så varsågod.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det får du nog inte...haha. Tydligen sover folk med kläderna på. Jeans...och foundation kanske?! ;)

      Radera
  11. En riktigt trist, tråkigt och alldeles dötrist tisdag är det tur att din roliga underbara blogg finns :)
    Vem bestämde föresten vad som räknas som förfall, jag vet inte riktigt om jag tycker att foundation & jeans är motsatsen till förfall... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! <3

      Det bestämmer ju mammamaffian! ;)

      Radera
  12. Hahahaa... På Familjeliv har jag inte "hängt" sedan jag var gravid. Blev ju nästa ihjälskrämd av mammamaffian! :D

    tänkte du "pippi på dem sju haven" eller hur fick du ihop pippi med tema "HAVET"? hmm...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...Pippi...är väl nästan en Pirat...typ? ;)

      Radera
  13. Du är ju bara för skön!!!"ler"
    Jag har aldrig varit inne på familjeliv (visste knappt att det finns)men börjar bli nyfiken på att se va det är. Tydligen kan man få sig många goa skratt där.

    SvaraRadera
  14. När vi hade maskerad i skolan när jag var liten åkte min mamma och köpte en gigantisk nalle. Du vet fn sån där 1.5 meters? Sen sprättade hon upp den i ryggen, tömde på vadd och klippte hål för ögonen. Sen kan du ju förstå vad hon stoppade i där efter? Precis. Mig.
    Jag vart en baotastor nalle. Varje maskerad.
    Men jag vart en dräglig människa ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det var ju ett SKITBRA tips! Mammor är kloka! <3

      Radera
  15. Första tanken: Men fyyy Meekatt, var DU inne på FAMILJELIV. Sen efter ett par timmar har jag ju slinkit (slunkit, slinkat, slunkat???) in där själv och åtminstone läst trådstarten och ett par inlägg :) hehe. familjeliv har oss i sitt grepp. Vi tror att vi klarar oss utan det men...

    /Mamman som i lördags åtminstone KÖPTE en concealer eftersom den förra slängdes för väldigt länge sen och jag använder smink ett par gånger om året. Men som såklart inte hann täcka över den där fula finnen jag inte ville ha med mig när jag skulle ut och visa kläder. Finnen fick som den ville...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...man måste ju kika in emellanåt! ;)

      Finnarna vinner allt för ofta! Haha

      Radera
  16. Haha .. tur man inte hänger på familjeliv, jag hade nog blivit portad!

    SvaraRadera
  17. Familjeliv är på gott och ont, har hittat två underbara gäng som jag snackar/umgås med men utöver det så är ju hela familjeliv täckt av enorma pekpinnar som vet allt! Tillåt mig kräkas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hört rykten om att det finns en del vettiga människor där inne... ;)

      Radera
  18. Man kan inget annat än garva!!!

    Sminka sig när man "bara" går hemma??? Varför??? Sminkar knappt mig när jag går till jobbet, affären....då blir det bara mascara! Till fest pudrar vi på lite rouge...Jag tar tillvara på att jag är naturligt vacker ;-) hahahahaha

    Heja Pippi - starkaste tjejen i världen!! :-))

    Brasilian wax??? MMM njaaa...kanske...men vem vågar.....Kanske ska ligga på listan över "99 saker att göra innan man dör"!! hahahahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, heja Pippi! ;)

      Haha...aj! Jag är skeptisk!

      Radera
  19. Haha mammamaffian skulle svimma om de såg min outfit här hemma. Om jag skulle få för mig att sätta mascara på fransarna, så skulle det vara utkletat efter 5 minuter och då ser man juh ut som ....
    Det är inte bara trosor jag byter varje dag, ibland pryder sambons kallingar denna fylliga preggokropp och mysbyxor är grymt skönt och trot eller ej k***** får jag ändå.

    SvaraRadera
  20. Haha och jag som knappt sminkat mig de senaste 10 åren, jag trivs så bra ändå, prioriterar sömnen mera en att få mer tid frammför spegeln, jag får ju iaf sova en liten längre stund ;-)

    SvaraRadera
  21. Åå, jag tror att jag gillar Kravalice lika mycket som jag gillar dig! Fast jag aldrig träffat henne :-) Men hon verkar lika underbart rolig som sin mamma!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!