onsdag 7 november 2012

Döden, Obama & Jag!

Klockan halv nio i morse messade jag Freddy: "Kom hem. Jag dör!" Jag brukar fixa att vara hemma med sjuka barn fast jag själv är sjuk...men idag var det kört. När jag insåg att det inte gick att komma ur sängen ens var det bara för Ventilkungen att komma hem. Jag orkar inte med mer sjuka nu!? Nu får det faktiskt räcka här hemma! Vi borde dela upp oss i fyra olika läger och bli friska på vars ett håll innan vi träffas igen så att vi slutar skicka bacillerna fram och tillbaka! Så...någon som vill ta sig an tre familjemedlemmar?! En kaxig 4,5-åring som matvägrar, en trotsig 1,5-åring som vägrar ALLT och en Freddy...som inte vägrar alls, haha.  ;)

Freddy kom i alla fall hem och tog över sjukstugan och med sig hade han Hallandsposten. Och ja, man ser ju vad det är som är viktigt här i världen idag - Barack Obama...och JAG! Bara en tidsfråga innan jag får den där tjänsten i Riksdagen nu! Det handlar ju bara om att synas ihop med "rätt folk" - eller hur?


För er som är nyfikna på artikeln klicka HÄR.
Presidentval och annat tjafs...men "MALIN kan bli årets bloggmamma", haha. 

(Det är mig Obama gör highfive till!)
 
Nej, nu ska jag ta en dusch och krypa ner i sängen igen och fortsätta tycka synd om mig själv. Alice kom in till mig innan och sa "Men mammaaaa?! Ska du ligga här inne hela dagen och bara vara sjuk? Ska du ALDRIG komma upp mamma?!" Nej, planen var faktiskt att inte komma upp alls idag...men uppenbarligen har jag VÄRLDENS bästa man! Han kom inte bara hem och styrde upp alla patienter, han kom även ihåg att det är KLADDKAKANS DAG (<--Fatta!? En egen dag!?) idag och ställde sig i köket och svängde ihop årets godaste Kladdkaka. (Ja, nu känner jag ju ingen smak alls, men ni fattar...) Kärlek...när den är som bäst! Länge leve semlevolangerna på den här blekfeta kroppen!


Jag har lagt till en sökruta på bloggen nu då många mailar och frågar efter olika inlägg, Jag hoppas att den ska fungera bra, annars får ni helt enkelt fortsätta maila så ska jag hjälpa er att lokalisera dem. Många frågar efter inlägget om min mamma. Det hittar ni HÄR

Seså! Fira nu årets viktigaste dag - Kladdkakans dag!

over and out.

//Meekatt...

38 kommentarer :

  1. Åhhhh Malin!!! Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt! Jag bor ju rätt nära så kanske... *ler*

    Hoppas ni blir friska snart och att Freddy fortsätter vara fenomenal. Och du - kan berätta en massa om en liten Leon - som var min "älskade skitunge" tills han blev en underbar unge på 8 år...

    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bara kom du!! ;)

      Freddy fortsätter vara duktig, sån é han! :)
      8 år...är det då det händer? Åtta år. Bara sju till... ;)

      Kram fina du!

      Radera
  2. KRYA PÅ DIG/ER!! <3

    Här firades oxå Kladdkakans Dag med en Mountain Chocolatecake a´la HCHF-dieten!! ;-) Synd ni är sjuka annars hade ni kunnat tittat förbi på en smakbit!! :-) :-)

    OCH självklart är DU viktigare än Obama....

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är jag det?! Haha

      Det där lät inte dumt! Vi är friska nu!! ;)

      Kram!

      Radera
  3. Kläddkaka a la HCLF! Kan man få recepten?

    Krya på är allihopsa-sa :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. OM du menar mitt så surfa in på www.arla.se och sök receptet Mountain Chocolatecake! MASSA GOTT i...allt enligt HCHF ;-)

      Radera
  4. Vem vill läsa om Baracken..visst hade jag varit amerikan så hade jag röstat på honom men nu lever vi i Sverige och då läser vi...Meekatt..är du sjuker? usch vilket skit sånt där är inte kul, vi hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

    Du...är väl värd nomineringen och skriver man öppenhjärtligt..satan vad högtravande det lät..skit samma och med en sån skön stil som din blogg har så kan det inte bli annat än succé..tur att du inte blev röstad till president...eller vad fan hade Romney riskerat vunnit så hade vi hellre sett Meekatt istället..tänk kravallis i vita huset=)
    Grattis till ett fint reportage.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu börjar jag hitta tillbaka till verkligheten igen. Nu får det räcka med baciller här hemma! Jag är för snål med handspriten!! SKÅL!

      Haha, Kravallis hade gjort sig i vita huset! Hon är klok som en bok! Hennes mor...hade haft svårare att passa in, haha.

      Tack för fina ord!

      Radera
  5. En EGEN dag!
    Vad är detta?
    Har ni blivit alldeles kaktokiga i Sverige? Det är kanelbullens, och semmlor, och nationaldagsbakelse och vad var det här-om-veckan.....chokladkakan eller.
    Och nu kladdkaka. Min favvorit.

    Du får gärna skicka hit Freddy om han inte vägrar någonting ;)....men visst ja, han var ju gift.
    .....och upps, det var ju jag också ;)
    Annars så kan vi byta: en 5,5-åring som bara spelar dataspel och blir skitförbannad om man tar bort det och en kaxig 2-åring som blir snoprförbannad för gämnan mot dina två.
    Eller det kanske är same same but different då ;)

    Krya i alla fall och nu ska jag in och kika i Hallandsposten. Där har jag aldrig varit förut.

    Hälsningar
    Yoahnna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ALLT ska firas!! Inte konstigt vi blir tjockare här, haha. Jag har Geishans dag - varje dag!

      Vad fan var det för byte? Min duktiga man...mot din jobbiga unge?! Hahaha! Det där lät inte som ett bra byte alls!

      KRAM!

      Radera
  6. Åh vilken VACKER kladdkaka!!! Hej Freddy! Bra att han kom hem och tog hand om dig!

    Grattis till en bra artikel! Du är fantastisk! Läst Ullaredsinlägget två gånger idag och skrattat så jag har träningsvärk.

    Kram och lycka till nu i Årets Bloggmamma! Oavsett hur det går så är du MIN Årets Bloggmamma!

    /Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, heja Freddy! Världens godaste och finaste kladdkaka!

      Tack för fina ord!

      Kram!"

      Radera
  7. Har redan en 4 åring som vägrar det mesta, så måste jag ta mig anna någon som blir det han -som inte vägrar någonting OCH bakar kladdkaka! :-)
    Krya på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag kanske skulle börja hyra ut honom? ;)

      Radera
  8. kladdkaka är gott och nyttigt(för själen) krya på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kladdkaka med grädde is da shit! ;)

      Tack!

      Radera
  9. Åhh goa fina Malin! Klart du ska va på framsidan. Hoppas du får bli frisk riktigt snart. Krya på dig! Vilken karl du har, gulligt.
    Det är du värd!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag och Obama passar bra där! ;)

      Tack fina du! Och ja, han är faktiskt fantastisk!

      Kram!

      Radera
  10. Krya ppå dig!! Åh hyr du ut din gubbe? Ha en fin kväll trots sjuka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jajemen! Vad får man i timmen för en duktig karl? ;)

      Radera
  11. Hur fick du din man att baka kladdkaka? Finns det någon metod för att få dom att göra det? Haha! Krya på er! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, han är ganska självgående när det gäller sånt! ;)

      Radera
  12. hjälp mig meekatt. jag dör av trötthet.

    puss / dan-syndrom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej!!! Skärp dig! Ät choklad - det hjälper mot allt! ;)

      Radera
  13. Men ååååh hur kan jag missa kladdkakans dag? Aja, åt iofs det i måndags men ändå. Jag får trösta mig med en påse chokladbullar så fort trollen somnat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, egentligen borde det ju vara kladdkakans dag varje dag...så fira på! ;)

      Radera
  14. Jag läste så klart artikeln om dig innan jag läste om Obama, han kändes inte lika viktig :)
    Var har du hittat Freddy någonstans??? En sådan karl vill jag också ha, HaHa!
    Krya på!

    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bra där! ;)

      Freddy hittade jag...eeeh. Nej, det där är ingen vacker historia, haha.

      Radera
  15. Awh, vad fin du är! :) <3

    HAHAHAHA! Ja, den middagen lät ju kanske inte lika.. exklusiv som den middagen jag gjorde. Du är så välkommen till Vimmerby, så ska jag bjuda dig på mädda', UTAN snor, om så önskas!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack fina du! Jag hör av mig när jag har vägarna åt ditt håll! ;)

      Kram!

      Radera
  16. Yay! Råkade se att du filar på en bok, det är lycka för mig:-D

    Krya på er!

    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yay, jag har en potentiell köpare, det finns hopp! haha

      Radera
  17. Ja nu får ni verkligen bli friska gumman! Ni har ju verkligen haft er beskärda del av sjukdomar nu! KRYA PÅ ER! KRAM!

    SvaraRadera
  18. Sicken man du har! Krya på er!

    SvaraRadera
  19. Krya på er! Varm kram från Landvetter!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!