fredag 1 mars 2013

Vårkänslor, Pärlhelvete & Preventivmedel?

Alla vi som har Facebook...eller Instagram är fullt medvetna om att det varit vår i luften idag. När DHL äntligen hade anlänt gav vi oss iväg på en tur till Laholm för lite mys i det fina vädret. Så fort jag nämnde orden "åka iväg" började Alice tjata och gnälla. "jag ska inte ha strumpor mamma! Jag ska inte ha stövlar i alla fall! Jag tänker INTE ta vantar idag!" Och "Mamma!! Det är sommar idag så jag behöver INGEN jacka!!" NEJ! Det behöver du faktiskt inte. Ta du TRÖJAN bara. Mouhaha, nya jackorna ifrån Barnmässan i Göteborg = bästa köpet EVER. Alice tror att det är en tröja fast det är en jacka. (Loohoseeheer) Slutbråkat om jackan - tack ISBJÖRN of Sweden för att ni minskat "påklädningstjafsandet" med 15 minuter!

 Elton körde en Gangnam Style på Byggmax igår kväll.


 Fika i soliga Laholm = En chokladboll i handen samtidigt som man springer runt runt på kanten till fontänen när mamma tjatar "GÅ NER DÄRIFRÅN!"
.
 Underbara Mellbystrand


 "Mamma!! Det är SOMMAR!!" (2 minuter senare satt vi i bilen med rumpvärmen på...)
Ja, som den supermorsa jag är så blev jag JÄTTEARG på barnen och svor en massa. 
Sen åkte alla pärlorna i dammsugaren. 

 En timme senare fick jag be om ursäkt till barnen. Och dammsuga igen. Jag är en idiot. 
En idiot med en dammsugare.

Bokrea på Maxi - helgen räddad. Alice fullkomligt ÄLSKAR Rut & Knut-böckerna. Mest för att de skriver om "snoppen" och det är ju jättekul såklart, haha. Såna é vi. 

Fredag kväll - barnen sover. Efter två glas vin känns förkylningen inte lika jobbig. Dags att smörja händerna med Helosan (inte alls beroende!), läpparna med Idomin och krypa ner till Freddy. Vem behöver preventivmedel när man luktar gammal farfar?! 

over and out.

//Meekatt...

16 kommentarer :

  1. Å vilka härliga bilder, speciellt dom med allt på golvet, ny design? =) Ha en bra lördag. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är vår nya grej...suck.

      Radera
  2. Då kan jag rekomendera snoppar och snippor och jo det är en bok.
    Böcker som även gått väldigt bra här hemma är Rut och Knut, Snurran böckerna, Alfons, Benny böckerna.
    Du får gärna komma hem här och damsuga upp mina jäkla pärlor också ta legot samtidigt för jag börjar få ont o fötterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har vi! Alfons, Rut & Knut och Barbieböckerna är hetast hemma hos oss. De sistnämnda hade jag gärna sluppit - det är en jävla massa text! ;)

      Ganska skönt nu när alla pärlor är ute ur huset. Nu råder pärlförbud i en månad! ;)

      Radera
  3. Men hur härligt ?? :) Nu får de bara bli några grader varmare !
    www.ankpung.se 23 årig mamma med skyddad identitet

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när vårsolen kommer o jag förstår att de är trötta på alla vinterkläder, det är jag med!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så less på allt tjat om overaller, halsdukar och vantar. Vår nu tack!

      Kram!

      Radera
  5. Ungarna är ju så söta så man får en sockerchock när man tittar på dom =) Här är det minsann snöstorm för tillfället och -15 grader inatt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaw, skenet bedrar dock. Haha ;)

      Usch, flytta till Halland - här är det vår!

      Radera
  6. Gud så gulligt! Vi diggar Gangnam stylen till tusen - Hojta om ni försöker er på en "Byggmax shake" nästa gång, vore skoj att se:-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, lovar att förvarna nästa gång så kör vi en Byggmax shake!

      Radera
  7. "Luktar gammal farfar" :-D! Vad får du allt kul ifrån :-)?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!