måndag 18 mars 2013

ÄNTLIGEN BLOPPIS!

Ja, alla bloggare kör ju med "Bloppis" (loppis på bloggen) och jag vill inte vara sämre! Kan Kenza sälja sina kläder som hon tröttnat på så kan väl jag sälja saker som jag har tröttnat på. (Nej, jag ska inte sälja barnen, haha.)

MEN! Freddy har ju köpt ny bil och plötsligt sitter en fantastisk dekal på en bil som inte längre rullar. The Pussy Wagon står stilla på uppfarten och gråter efter 450 år av trogen (och ibland otrogen) tjänst. Bilhelvetet misstänker nog att slutet är nära men än finns det hopp känner jag! Dekalen! Vem vill INTE ha en Pussy Wagon-dekal liksom?! Den lyfte Toyotan till nya höjder och ALDRIG har den bilen fått så mycket uppmärksamhet som efter min pimpning! Så ja - det här är väl ändå ett ämne för en Bloppis?!

SÄLJES: Dekal "Pussy Wagon" -  Vit/Rosa - ca 30 cm bred. Fästes med fördel med superlim. (Uppskattas inte alltid av bilägaren ifråga men i detta fallet är det inget problem...) 


Obs: INGÅR I KÖPET: Skruttig Toyota Camry ifrån slutet av 1900-talet med en något tveksam framtid - som tack vare superlimmet inte går att få loss ifrån dekalen ifråga. Bilhelvetet har gått asalångt och har ungefär samma kondition som nuvarande ägares hustru. Färgen var ifrån början grå men efter en kärleksfull tvagning med högtryckstvätten övergick färgen mer åt det supermorderna batikhållet. Detta är dock bara på motorhuven och inget som påverkar dekalen!


En del lösa flagor på motorhuven finns kvar efter detta missöde vilket gör att man uppskattar att bilen ifråga inte är en cabbe. Man vill inte få flagor i munnen när man kör. 

Minns ni filmen "4 nyanser av brunt"? Den här bilen är som en levande reklamfilm för den filmen. Brunt är vårens nya modefärg så vill du vara "inne" i vår - köp den här bilen. Chansen att du får vara just "inne" ökar med det faktum...att det är en riktig skitbil.

Fyra nyanser av brunt..?

När vi tog över bilen låg det en Brassestol, ett gravljus och en Tomte i bagageluckan. De ligger kvar och ingår också i köpet. Brassestolen kan man med fördel använda när man väntar på bärgningsbil. Tomten piggar upp lite när man väntar. Gravljuset kan man tända när bilhelvetet ska skrotas. Dekalen får då monteras bort med hjälp utav en ...svets?

Om du som jag tycker att det är otäckt att köra på vintern och då speciellt innan de hunnit ploga vägarna så är detta bilen för dig! Med framskärmen nästan släpandes i marken efter ett mindre missöde (en avåkning i vintras) plogar bilen sin egen väg. Hur jävla praktiskt är inte det?! En riktigt bra vinterbil med andra ord och från långt håll kan framskärmen tas för ett coolt kjolpaket.


Ja, i övrigt sitter det en CD-spelare i bilen som är värd mer än bilen ifråga. Den ingår också. Handbromsen...eller ja ALLA bromsar behöver ses över omgående. Man vill ju inte riskera att dekalen blir skadad i en eventuell krock!


Gällande "full servicebok" så kan jag väl säga att jag kanske varit full när jag skrivit i den...i övrigt finns det inget att hämta där. Bilen är som sagt ifrån ett annat århundrade.

Så ja - slå till på den snyggaste dekalen i stan! Bra pris vid snabb affär? Av praktiska skäl hämtas dekalen på plats i Mellbystrand. 

Annonsen ligger även ute på Blocket (<--länk!) så först till kvarn! 

//Meekatt... My Toyota is Fantastic?

17 kommentarer :

  1. haha. Tror inte det är aktuellt att köra den upp till norrland. Måste nog avstå detta fina erbjudande fast jag gärna hade haft den där dekalen. Har en egen skrothög som den skulle passa på. ;)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAH! Du är inte klok Meekatt! Underbart! Nästan så man vill slå té!

    Robert.

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahahahaha! Dagens bästa!

    SvaraRadera
  4. Attans att vi redan har två bilar... Verkar kunna vara en sjuuukt bra affär annars!

    SvaraRadera
  5. HAHAHA Och blocket annonsen var på riktigt också :) Tack för skratt nu på förmiddagen (morgon för mig men ändå..)

    SvaraRadera
  6. Hahaahhaaha, Du är så bäst bara :)
    Från Ankpung.se , the place to see

    SvaraRadera
  7. Asså jag blir ju onekligen VÄLDIGT sugen på den däringa dekalen.
    Men VART skulle jag sätta den?
    Vår Oceanångare är DEFINITIVT ingen pussywagon, och liknande finns inte heller i denna skittråkiga barnfamilj ;)

    Men det verkar ju vara ett klipp.
    Verkligen!

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om nån skulle bli sugen på att vara med:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/march/real-life-badrumsskapet.html

    SvaraRadera
  8. Du är min IDOL!!!!!

    SvaraRadera
  9. Tack för dagens skratt!!

    SvaraRadera
  10. Jag kan intyga att den nya bilen ser en aning bättre ut än kinderägget... ganska mycket finare faktiskt... :-)
    Nu har jag än en gång skrattat så hela ansiktet känns krampaktigt. Tack Malin.
    Massor av kramar till Dig och Din fina familj.
    :-)ngrid

    SvaraRadera
  11. Hahahaa! Bäst!

    SvaraRadera
  12. DU är sjuk!!! =)Nej just det, det var Elton som var det!!

    SvaraRadera
  13. NU har TRE utav mina vänner på Facebook länkat till din blocketannons utan att känna varandra. Inser du själv hur jävla roligt det här är?! Du är tamejfan den roligaste jag vet!

    Mer blocketannonser av Meekatt!

    SvaraRadera
  14. Hahahahahahaha riktigt kul. Skrattar trots snöstormen utanför mitt fönster.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!