onsdag 20 mars 2013

Satu Gästbloggar! :)

Wow! Att JAG fick äran att gästblogga här hos Meekatt, TACK för den fina möjligheten!

Ja juste, kanske ska presentera mig också- Hej Meekatt och alla läsare!
Jag heter Satu, jag är en glad (<--- oftast) positiv tjej på 29 år som bor i Haninge, söder om Stockholm med min man som är från Uruguay och våra 5 småttingar i åldrarna 0-4 år. Nicole är född -08, Vanessa -09, tvillingarna Jonathan & Danilo födda -10 och lilla Olivia född december-12.
Jag driver också en blogg om min vardag med 5 småttingar och allt vad det innebär Leende ansikte med leende ögon. Och eftersom jag älskar att fota (jag är verkligen inget proffs, bara en mamma med kamera) så bjuder jag på en massa bilder.
En dag hoppas jag kunna dra lika många läsarsiffror som du har Meekatt- du är grym!

Jag är en trogen Meekatt läsare. Jag gillar bloggen eftersom den är så ärlig och verklig. Meekatts blogg skiljer sig från de flesta andras som endast verkar bestå av dans på rosor och rosa fluffiga moln veckans alla dagar, varje vaken minut.
De flesta av oss vet att det inte är helt sant- och DET är Meekatt bra på att fånga och berätta om med ord som verkligen berör. Jag känner igen mig mycket i det hon skriver, vilket jag har sett att många av er också gör.

Meekatt har många fina läsare har jag förstått från era kommentarer, hoppas att ni kikar in hos mig också, det skulle uppskattas :)
Har också läst de mindre roliga kommentarerna från mammamaffian- för er egen hälsas skull behöver ni inte kika in då ni skulle hoppa i taket av att läsa hur våran 3 månader gammal bebis fick hål i öronen (tradition från latinamerika) och att vi ibland då och då äter pizza, färdigmat och McD's. 
Men ni andra är varmt välkomna att kika in hos oss, det skulle uppskattas.

Här har ni en bild på mina 5 ögonstenar samt en på mig och minstingen Olivia.
 

Tack för den här fina chansen Meekatt. Du är toppen!
Fortsätt så som du gör- dina barn kan skatta sig lyckliga att ha dig som mamma.

Kram Satu - "Me & My Baby Dolls"

9 kommentarer :

  1. :D Det er virkelig en herlig blogg denne her... herligt også, at få mulighed for at kigge ind hos de søde læsere, Meekatt har. De andre kan rende og hoppe ;)

    SvaraRadera
  2. OMG, inte illa pinkat med alla de där barnen. hur överlever man? de såg ju väldigt söta och snälla ut på bilden dock :)

    SvaraRadera
  3. Maffamaffia är jag absolut inte, långt ifrån! Men att ta hål i öronen på bebisar är jag helt emot, tradition eller ej - de är bara ren idioti! Varför ska ett spädbarn ha hål i öronen!? Är barnet som Malins Alice - tillräckligt stor för att förstå konsekvenserna tycker jag absolut man kan göra de men inte innan. Får flashbacks från svenska Hollywood fruar när jag ville hoppa in i rutan å .... /J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å... Vadå? Tack iaf för ditt fina kommentar, jag hade visst förväntat mig att nån skulle komma med något taskigt, så tack.

      Radera
  4. Ska gå in och kolla Din blogg någondag när livet böjrat bli lite enklare.
    Just nu blir jag trött bara jag tänker tanken på FEM ungar puh hur ORKAR man ???
    Synes på Din blogg någondag

    SvaraRadera
  5. Satu! Vad roligt att läsa om dig här! Får man lite större inblick. Kan bara hålla med vad det gäller Meekatt. Hmm det där med mammamaffian?! Jag är kanske inte så påläst men är det kanske en av dem som tittat in hos mig! Jag fick då en hemsk kommentar. Tror det är min första sådan men jag antar att desto fler läsare man får desto mer "såna" får man räkna med men det är så tråkigt. Jag som nyförlöst mamma har svårt att inte ta åt mig och bli sårad men jag ska bara ignorera sånt!
    Kram på er båda Meekatt och Satu!! ♥

    SvaraRadera
  6. TACK snälla!
    Japp, det är oundvikligt med såna kommentarer, tyvärr...:-(
    Kram på er alla, och tack en än gång Meekatt för att jag fick vara med här :) <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!