torsdag 14 mars 2013

Vad gjorde jag för ett år sedan?

Jag har fått en massa mail idag ifrån oroliga läsare som skriver "VAD HAR HÄNT MED BLOGGEN KATTEN?!"  Ingen fara! Något hade hängt upp sig och man kunde bara se ett inlägg. Men nu är det fixat. När jag höll på att strula med inställningarna passade jag på att kolla tillbaka lite. Vad skrev jag för ett år sedan - idag? Jo, samma skit som nu typ, haha. Bilen är kass, Freddy har en Pussy Wagon och barnen är jobbiga. Här kommer en repris:

"Skitlarm, Snippkarta & Lyxhelg! 

 

Ibland vill man bara försvinna... Jag stressade som en idiot igår för att passa tiden när jag skulle hämta Alice på dagis. Sladdade in med bilen på parkeringen en minut i tre och skyndade mig ut ur bilen. Självklart funkade inte knapphelvetet på nyckeln som öppnar bakluckan...vilket jag glömmer VARJE gång. Alltså stängde jag dörren, sprang bak och ryckte i luckan....svor och sa ett par könsord alldeles för högt och skyndade tillbaks till dörren igen...där jag öppnade, tryckte på knappen och stängde. Sen gick jag till bakluckan igen, öppnade och slet ut vagnen så att den nästan gick i bitar. Sen runt på andra sidan och ryckte i Eltons dörr. Låst. Vafan?! Hur kan den vara låst?? Klickade på knappen på nyckeln som besatt och svor igen. Supermorsan på parkeringen... Här var jag så desperat att jag till och med kom på mig själv med att hålla nyckeln mot huvudet när jag tryckte. Min lillebror sa en gång att det funkar...och jag vet inte var mina hjärnceller semestrade vid just det tillfället - men tydligen utför jag detta mindre intelligenta partytrick omedvetet numera. Tack Anton - det funkar inte.

Jag sprang runt och gick in ifrån förarsidan och sträckte mig över Elton och drog upp knappen. Ut igen...och runt. Låst. VAFAN!??? ALLVARLIGT!!! Jag hatar den jävla biljävlen!! Tillbaks igen till förarsidan där jag drog ut en vettskrämd stackars Elton, stängde dörren och låste...med knappen. NU funkade den. Jippie. Man vet redan då att larmet kommer tjuta när man försöker öppna dörren med nyckeln när man ska in i bilen igen. Som en biltjuv...minst en gång i veckan...utanför dagis...skjut mig.



Väl inne på dagis möttes jag av en glad Alice viftandes med en beskrivning/instruktion ifrån ett paket TAMPONGER. Eeeh?! "Vad är det du har gumman?" Här eftersökte jag svaret "bara något jag hittade här" men nu är det ju ALICE vi pratar om. SJÄLVKLART svarar hon "Det är din lapp med karta på snippan mamma! Som jag hittade i badrummet. Jag hade med den i min guldväska och visade idag! Man fick ta med sig något faktiskt!" Jag dör lite... Ja, jag är 32 år gammal...och skäms över min "menslapp". Moget va? Men allvarligt talat Alice....kan du inte ta med dig leksaker...som alla andra barn gör? Varför måste du ALLTID ta med dig saker som jag får stå och skämmas över i hallen? Bh:n är nog fortfarande värst... "Fallskärmen till Barbie"....ursäkta mig att jag har monsterbröst - och tack för att halva Mellbystrand fick se min fula Bh! Jag älskar mitt liv...

Idag är det onsdag och idag ska jag klara av en tenta i affärsjuridik. När jag är klar med den ska jag påbörja mitt projektarbete. Hjälp. Är inte jättemotiverad kan jag säga...har inte ens valt ämne. MEN jag har ju världens lyxigaste helg framför mig så jag ska inte klaga! Jag och Skipper-Tessan checkar in på jättelyxigt hotell på fredag eftermiddag i Varberg och stannar till söndag! Wiiiih - TVÅ NÄTTER! Det ska bli helt otroligt skönt. Känner att jag varit nära ett psykbryt här hemma på sistone och eftersom att jag har världens bästa man - med världens coolaste "Pussy Wagon" (<-- Ja, han får inte av det, haha) så tyckte han att det var en bra idé att jag fick lite semester ifrån kaoset.

Så två nätter på hotell, Spa(!), två hotellfrukostar, inga barn, ingen disk, inga bajsblöjor, inga hämtningar på dagis, inget tjafs...bara Tessan och jag...och sjuka mängder godis. Ja, och min dator förstås så att jag kan få sitta och skriva i lugn och ro. Helt underbart! Tydligen ska det vara ett alldeles ljuvligt Spa...där man måste prata tyst...och sköta sig. Usch, jag ska verkligen försöka uppföra mig Tessan...men du vet hur jag är. Jag får lite Tourettes ibland när jag känner mig påpassad. Men ja, nu är det bara att damma av Pradaväskan som ligger och gråter i garderoben av längtan efter frisk luft, packa Geisha och rödvin och invänta fredag! Wiiiih!! Ska bara försöka klämma ner min "inte-riktigt-beach-2012-kropp" i bikinin...hm. Wish me luck!



Usch, igår gjorde vi något taskigt Freddy och jag. (Notera att jag skrev Freddy först så att han automatiskt blir mer skyldig än jag, haha!) Vi satt i soffan igår kväll och klockan var nästan nio. Alice hade varit jättebråkig och vi var på ganska tramsigt humör. I över en timme hade vi bråkat om den förbannade tandborstningen och jag kände väl att jag hade slut på både hot och mutor... Så jag sa till Alice "Men gumman - nu får du faktiskt gå och klä på dig, du ska åka till dagis om fem minuter!" Alice gav mig "du-är-en-idiot-mamma-blicken" och sa "Men mamma, vi måste ju sova först!" Freddy fortsatte "Men du ville ju inte sova, nu har du suttit uppe hela natten. Nu är det morgon igen!" Alice kastade sig upp och ställde sig i fönstret. "Men mammaaaaa...det är ju mörkt ute!?" 

Elaka jag skyllde på att det höll på att ljusna och hon köpte det och började stressa runt efter kläder. "Vad snabbt natten gick idag mamma!! Jag är fortfarande lite trött men det gör inget!" Detta var nästan lika roligt som när Alice hade öroninflammation och jag tryckte på MUTE på TV:n och mimade till henne. Haha, fy...lilla Alice. Hon blev jättearg när vi erkände att vi bara lurats men hon skrattade lite åt oss när hon hoppade upp i sängen och sa "Mamma, imorgon bitti...då ska jag lura er att det är kväll så att vi missar dagis!" Fan. Där fick vi så vi fes.

over and out."


Ja, ni ser...jag har inte förändrats ett dugg. Usch, det kan inte vara positivt?! Haha


//Meekatt...

23 kommentarer :

  1. Hahaha! Fallskärmen till Barbie!! Där skrattade jag högt! Vilken rolig dotter du har :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja hon har humor den tösen... ;)

      Radera
  2. hahahahaha.... Den skal jeg huske! Ups nu er det morgen - i skal afsted. Er helt færdig af grin.
    Er det en saab du har? Jeg står og roder med nøglen i typ 10-15 min før jeg kan komme ind i bilen.... PIIIIINLIGT når man står udenfor Coop ;)

    Ha en trevlig helg...vi tager afsted til det nordsjællandske i morgen :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en Saab. Skitbil är det! Haha

      Åh, njut och ha det gott!

      Kram!

      Radera
  3. Haha de roliga är att de faktiskt funkar att sätta nyckeln mot huvudet! Om du är lite för långt bort från bilen för att bara nyckeln ska räcka till så funkar de om du sätter den mot huvudet för då strålar de genom kroppen på dig och du får större strålningsyta :) /J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vafan!? Med den här kroppen får jag ju en enorm strålningsyta...haha. Funkar inte i alla fall...

      Radera
  4. Skrattar ihjäl mig! (Precis vad jag behövde just nu, så tusen tack!)

    SvaraRadera
  5. jeg er ikke færdig med at le... hahahhaha

    SvaraRadera
  6. Ja hahaha vilken rolig dotter du har...fallskärm till barbie...måste brås på mamma ;)
    kram

    SvaraRadera
  7. Nej nej nej jag heter FNULAN inte TESSAN... gör om gör rätt!

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha att ni bara orkar.
    Lura barnen.
    Det har jag inte haft ork till sedan....
    ....nej vilken tragisk morsa jag är.

    Hade ni roligt sen då?
    Under helgen.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man ska lura barnen! Det är jättekul! hahaha

      Ja, vi hade roligt sen! ;)

      Radera
  9. Hahaha, jösses vad jag garvat! Var tvungen o dela detta med mina polare på fejjan för detta var för bra för o tjyvhålla på helt för sig själv =O)! Förresten...tog just min kommentera-oskuld kom jag just på..Gillar din blogg big time så jag återkommer, var så säker!
    Ha en fin helg/Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeyh - välkommen in i kommentarsfältet! <3

      Radera
  10. underbara meekatt, du får en att skratta när man som mest behöver det

    SvaraRadera
  11. Du är ju helt jättebäst så varför SKA något ändras???? Keep it up boss!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!