tisdag 12 mars 2013

Solsken, Baciller & Dagens fynd!

Det är strålande sol ute - men iskallt nere vid havet! Det blev en snabb sväng på stranden för att lufta bacillerna, en snabb städning utav lekstugan och lite varm choklad. Nu är vi åter på plats inomhus i värmen. Alice sitter på sitt "kontor" och jobbar...med viktiga saker! Jag får inte komma in ens. "Mamma, nu stänger jag dörren och det betuder att jag vill vara ifred. Stör du mig så dör jag!" Förstår inte var hon fått all denna dramatik ifrån, haha. Om en timme ska vi hämta Elton och lugnet är slut. Det får bli en sväng till kossorna i Skottorp för att åtgärda det dåliga samvetet över att jag och Alice gömmer oss i strandhuset.

På andra sidan staketet...är det kallt.

 Städning pågår i lekstugan

Strandhäng och dagens bästa fynd - ett GETINGBO i lekstugan! HÅRSPRAY!

Dags för sen lunch - spagettiringar på burk, haha. Förstår inte riktigt vad Alice ser i det men äter hon så är jag nöjd! För sån é jag. 

over and out.

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. Ser att du förlorade slaget om överdragsbyxorna :-) Kåvepenin är fruktansvärt, jag ska kräva tabletter nästa gång det är dags för det till barnen!

    SvaraRadera
  2. Idag blir det findus köttbullar i gräddsås. (konserv) med pulvermos till lunch ;)
    Fint ska de va :S

    SvaraRadera
  3. Meeeeeeeeeeeen var en min stig till stranden??

    SvaraRadera
  4. Om det inte blåser så tycker jag stranden är som vackrast på hösten och våren. Det är lungt, friskt och man kan göra massa "fynd" längs strandkanten. Blev smått inspirerad av de där bilderna. Här skulle sjukbaciller också behöva botas med lite frisk luft.

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker utsikt ni har. Det kan väl värma lite iaf :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skitmat igen. Du skäms inte ens?

    SvaraRadera
  7. Varför skulle hon skämmas?

    SvaraRadera
  8. Det låter som om ni haft en ganska mysig dag ändå, trots äcklig penicillin. Här håller L för näsan när hon tar medicin, sväljer och, dricker sedan vatten, fortfarande hållande för näsan. Och så brukar det bli löfte om en present i leksaksaffären om hon tar alla doser.. Men Geisha kanske är värt att testa nästa gång? ;-)
    Hoppas att E klarar sig undan bacillerna och att ni får en mysig natt i stugan!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Aww låter ju som en helt underbar dag!!Förstår Alice mycket väl att hon gillar dagens lunch:-) Det som är såååå gott ringar i micron o klart!Mums
    Varför skämas liksom???Haha att folk inte hittar på något med sitt eget liv ANONYM!!!!!Trötta ut en...

    Malin vart har du hittat den jackan?Ser super SNYGG ut!?


    Krya på Alice o önskar er en trevlig kväll

    SvaraRadera
  10. Hoppas det gått bra med Kåvepeninet idag!
    När min snart-4-åring fick det utskrivet nu i vintras så kräktes han av det! Fick tabletter utskrivet som man fick mosa i mortel och blanda med oboy och liiite mjölk! Då gick det bra! Och så en muta om en speciell bil också...

    Ja herregud, när barnen är sjuka så får man ju vara glad över det som de får i sig, men det kanske man inte förstår om man själv inte haft barn som varit sjuka. Dumt att lägga till uttorkning och onödig gnällighet för att de inte har energi i sig till Öroninflammation och halsfluss liksom...

    Kram på dig Katten och hoppas Alice snart är frisk igen!

    SvaraRadera
  11. Wow, vad avundsjuk jag blir på ert strandhus!

    SvaraRadera
  12. Så otroligt härligt. Bara luften och utsikten gör ju vem som helsr frisk i själen. Underbart läge och visst blir jag lite avis...ett strandhus åh jag får drömma lite...

    Kram på dig fina du!

    SvaraRadera
  13. Vad fina bilder! :D

    SvaraRadera
  14. Och till dig fega anonym som frågar varför hon inte skäms så vill jag bara säga att det är du som borde skämmas som går in på någons blogg och hatar! Vad är du för föredöme för dina eventuella barn egentligen när du mobbar andra? Skäms på dig!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!