onsdag 13 mars 2013

Blandade killar, Bebisar och Trekanter?

Det går bra nu...

Alice: "Mamma? Mammaaa? Duuuu? Om man blandar två killar...blir det en till kille då?"
Jag: "Hur menar du gumman?" (SNÄLLA, mena något annat!)
Alice: "Ja, men killar kan ju älska killar och om de blandar sig då...du vet det där snuskiga (fniss)...blir det då en kille eller kan det bli en flicka med?"'
Jag: Men skjut mig? Du är FEM år gumman! Gå och lek!!? "Man kan inte bestämma om det ska bli en flicka eller pojke när man gör en bebis." Så, kan vi glömma detta nu utan att gå in på detaljerna?

Liten paus...
 
Alice: "Men mammaaa?"
Jag: "Jaaaa?" Hon ger sig inte!
Alice: "Kan killar göra bebisar?"
Jag: "Nej, två killar kan inte göra en bebis själva. Det måste finnas ett ägg också och det är ju mammorna som har dem i magen. Men man kan ju ha två pappor."
Alice: "Ja, det vet jag ju att man kan. Och två mammor."
Jag: "Precis, de behöver bara hjälp med tillverkningen men sen är de föräldrar till bebisen precis som vi är till er."
Alice: "Men mammaaa?" (Hon slutar aldrig!) 
 Jag: "Jaaaa?" 
Alice: "Du har ju sagt att det är lite tävling när det ska bli bebis. Att det tävlas i mammas mage om vem som ska komma till ägget?"
Jag: "Just det, så är det."
Alice: "Men då förstår jag mamma. När två killpappor gör bebisar så har de lånat en tjej med ägg i och då gäller det att vinna med sin snopp!!"

Jag: "NU gör vi fika och går ut i lekstugan gumman!!"


Jag hoppas fan att det finns uppdaterade böcker om det här på biblioteket för jag misstänker att google inte är den rätta vägen. "Trekant + bebis"?  ;)

over and out.

//Meekatt...
  Ni som redan har kramats och "vunnit" kanske behöver bra blöjor hemlevererade?
  

12 kommentarer :

  1. Hahaha!! Vilken go dotter du har :)

    SvaraRadera
  2. De är som Duracellkaniner, bara fortsätter och fortsätter att fråga tills man till slut inte vat vad man ska säja eller vad frågan var eller om jag sagt det rätta eller om...

    Förvirring total ;)

    Gäller att ha bra avledningsmanövrar...

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Haha vad barn är frågvisa.. och helt underbara! :D

    SvaraRadera
  4. Hahaha underbart!! Väntar på liknande funderingar från äldsta barnet.

    SvaraRadera
  5. Haha! Jag fullkomligt älskar din blogg o kommer aldrig sluta läsa. Du inspirerar mig både i min vardag som mamma och i mitt bloggande! Kram

    SvaraRadera
  6. HAHAHAHA! Ni är underbara! Älskar hur du beskriver dina känslor kring era diskussioner för jag känner lika dant. "Hon slutar aldrig!" Hahaha.

    SvaraRadera
  7. F-n min unge kommer bli precis likadan! Och hon är bara nyss fyllda 3!! Minst hälften av hennes meningar innehåller "Varför då mamma??" Och med 2 småsyskon är det ju mycket som handlar om bebis i magen och vem som varit i vems mage, hur dom kommer ut, sugit på vems tuttar och framförallt minst 2 ggr per dag kolla om tuttar/magen växt så hon kan få en egen bebis.. för att citera min favvobloggerska "Men skjut mig!?" Å hon ger ju inte förrän man: A trasslat in sig så hopplöst så man bara ger upp å smiter in på toa och hoppas hon slutar stå utanför å skrika frågorna efter ett tag... B det tar typ 4 frågor tills man är tillbaka på ursprungsfrågan.. grrr C mutar med glass eller choklad...

    SvaraRadera
  8. HAHAHAHA Alltså Alice! Fika är dock bra undanmanöver. Eller chips... Alltid chips före fika.

    SvaraRadera
  9. Ja oj vad massa där kan komma sen!
    Hittar du en bra bok så TIPSA! :)

    SvaraRadera
  10. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Så himla kul att läsa! Dock kanske inte att uppleva, jag bävar då jag misstänker att det borde vara min tur. Ska rigga skåpen med fika ;p

    SvaraRadera
  11. Underbart kul, kissade nästan på mig.

    SvaraRadera
  12. Ha ha, fantastiskt! Vilken go och klok tjej du har :-)

    Gunilla.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!