tisdag 26 mars 2013

Påskpyssel, Tamponger & Ägglossning?

Idag har det Påskpysslats i Meekatt Casa. Eller ja...vi gjorde ett tappert försök i alla fall. Alla överlevde - yeyh! Jag är verkligen ingen pysselmamma. Men jag vill...och jag försöker. Alice ville Påskpyssla och jag förberedde genom att köpa en massa vårblommor, stenar, snören, små kycklingar, fjädrar och en massa annat fint. Jag åkte ner till strandhuset och hämtade krukor och trollhassel att pimpa med...för det såg jag i blomsteraffären och det var superfint. Kan de - kan vi?

 

Jag misstänker att de där tjusiga grupperna som såldes dyrt i blomsteraffären inte har tillverkats med små barn närvarande?! Hallå?! Påskpyssla med en 1,5-åring?! Skjut mig! HUR TÄNKTE JAG? Alice var laddad och jätteglad och jag hade köket fullt med fina saker. Mitt i allt står en aggressiv och snorig liten gangster i bara blöja och combover och vrålar "MEEEEEEEEE!!!" Vafan? Elton fick egna fjädrar, egen kruka och en egen murgröna att pimpa men det dög såklart inte. Han ska vara MEEEEEEEEED! Hela tiden!! Allt som Alice höll i handen skulle han ha och oavsett vad jag mutade med så var det kört. (Inte ens Geisha hjälpte!) Alice blev ledsen för att Elton drog i allting, jag blev arg på Elton som hällde ut 1 kg småsten på golvet och stoppade alla röda fjädrar i kattmaten och den där mysiga och pyssliga "Björnes-magasin-känslan" uteblev ganska fett trots mina försök att prata som Snigel med min allra fjäskigaste röst. 

Under tiden jag höll undan Elton med våld lyckades Alice plantera en pärlhyacint i en glasskål och dekorera skiten med 650 fjädrar och små kycklingar. Fint. Verkligen. Man kan ju bara älska inredningsstilen som en 5-åring har. Jag bara väntar på att tampongerna kommer fram och förgyller vårt påskris. Kan de hänga i julgranen kan de ju lika bra hänga i påskriset. Ingen skulle blir förvånad...

Imorgon ska vi måla påskharar i gips. Hoppas på bättre tur med det. Det närmaste "Påskkänsla" jag kom idag var magontet av min ägglossning. Glad Påsk. 

over and out.

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Jag får väl ta tag i det dära påskpyssel och pyntandet idag. Inte särskilt motiverad..men barnen är laddade, så det löser sig nog, tur de inte finns några tamponger hemma ;)
    Kram söta du!

    SvaraRadera
  2. "Det närmaste "Påskkänsla" jag kom idag var magontet av min ägglossning. Glad Påsk."

    Haha. Har någon berättat för dig hur jäfla fantastisk du är kvinna?
    You made my day! :)

    SvaraRadera
  3. Återigen är jag glad över att ha tvillingar (även om det såklart oftast innebär dubbelt så mkt jobb..) - slippa tänka på att aktiviteten man gör ska passa alla åldrar. Bökigt att ha två barn i olika åldrar och försöka tillfredsställa alla..

    SvaraRadera
  4. Skönt att vara mormor tänker jag när jag läser ditt inlägg :)
    Lycka tillnärmelsevis ni ska måla påskäggen moaaaaa ;)

    SvaraRadera
  5. Haha, det där med tamponger i julgranen/påskriset får mig att tänka på när jag som liten fick för mig ett par ggr att städa badrummet för att göra mamma glad. Som pricken över i hängde jag en öppnad tampong på badrumsskåpets dörrknopp för att göra det lättare för mamma som då slapp öppna förpackningen nästa gång hon skulle använda tampong!

    Misstänker att de dära tampongerna blev hyffsat oanvända och att mamma muttrade varje gång över att jag förstört en tampong till :-D

    SvaraRadera
  6. Haha... ja lycka till med målningen idag. Själv så har jag lyckats plocka fram 20 st påskfjädrar, KÖPTE riset på Plantagen och en höna i porslin står på köksbordet. Thats all! Tror jag...

    SvaraRadera
  7. Åh, jag är verkligen ingen pysselmamma heller. Pyssla får de göra på dagis/skola. Har ingen fantasi och inget intresse och blir obekväm och irriterad i hela kroppen bara vid tanken på att pyssla! Gaaaaah!

    SvaraRadera
  8. Börjar med att lovprisa din blogg! Kom av en slump in på middagsinlägget du hade, vilket fick mig att undra vem som beskrivit min vardag?! Att dessutom Elton med enorm aptit fanns med(!) förstärkte verkligen den känslan. Åldern på honom stämde visserligen inte... och sedan att jag istället för en dotter har tre pojkar till, men helheten var klockren. Du är en störtskön bloggare som nu ligger bland favoriterna!

    Sedan har jag nu iofs inte hunnit läsa om tampong-incedenten? MEN tycker allvarligt att tampongpysslet till påskriset som florerat på facebook var coolt :-) Doppa tamponger i vatten med gul karamellfärg - låt torka - fixa ögon och näbb --> Söta påskkycklingar färdiga med snöre och allt :-)

    SvaraRadera
  9. Hahahaha jag känner såååå väl igen mig i din blogg... har en son 1,5 (snart) en 3åring dotter och en 7åring(snart) dotter tjejerna älskar att pyssla då mini vilden är vaken går det fet bort han gör precis som din vråååålar river å lever rövare... han klättrar och river precis överallt och fåt tiotusen utbrott per timme hehe puh.... skönt att läsa din blogg för jag känner igen mig fast jag har ett barn mer bara ;-) älskar din blogg!! //Mamma till tre

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!