tisdag 16 oktober 2012

Trötthet, Regndans & Skämskudde!

Då var det tisdag och Alice har precis åkt till dagis. Ingen toppenmorgon direkt...

Freddy kom in och väckte oss vid sjutiden. Alice kröp in under mitt täcke och vi somnade om. Kvart över sju kom han in igen. Fan. Där blev det lite bråttom. Jag klädde på en sovande liten tös i sängen, fixade två tofsar i håret på henne när hon låg med pannan ner i kudden och lyckades borsta tänderna på henne när hon snarkade vidare på sidan. De blev säkert jätterena...

När jag väl lyckades få upp henne ur sitt framstupa sidoläge stod stövlarna redo bredvid sängen. Hon log lite i alla fall och sa "SOM du har fixat mamma!" Haha, lilla trötta Alice. När hon väl kom ut i hallen var hon glad och slet åt sig sin nya mössa på vägen ut. "Hämta mig med cykelvagnen mamma!!" skrek hon på väg mot bilen. "Eeeeh... Ja, om det inte regnar!" fick jag fram. Så nu blir det till att dansa regndansen naken i trädgården... 



Ikväll är det Svenska Hollywoodfruar - äntligen! Veckans bästa TV-kväll har nu förlängts en hel timme - helt i snuskets tecken! Skämskudde, rödvin och Geisha - vi ses på Facebooksidan klockan nio i vanlig ordning!

over and out.

//Meekatt...
Klicka HÄR för att fynda snygga stövlar till bra pris! 

10 kommentarer :

  1. Hej!
    Jag tänkte bara kolla, igår skrev jag ett inlägg i barnvagns tävlingen, och hade alltså gjort det man skulle. Men idag hittar jag inte mitt inlägg? Har det försvunnit? Eller inte kommit fram?
    Kan vara bra att veta om jag ska skriva en till kommentar :D

    SvaraRadera
  2. Haha, mina barn skulle aldrig tillåta mig att varken klä på dem eller borsta deras tänder när de sover. De skulle vakna, ilskna som bin och veva runt som galningar haha

    SvaraRadera
  3. Haha! Min morgon startade ungefär på samma sätt här hemma men den blev genast bättre nu när jag läste din blogg :D
    Kvällen ska givetvis avrundas med "Hollowierd"-fruarna här också! Kan ju bara inte missa detta drama med Cruella i högsta hugg hihi!

    SvaraRadera
  4. Hur i hela friiiden går det till? Vaknar inte ungen? Min hade ju tagit livet av mig. Hon är 4... Och pratar inte med mig på en timme efter att hon vaknat - av sig själv. Haha!
    Bra där! :)

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra om andras mornar, det får ens egna att verka inte SÅ otroligt jobbiga.
    Alexander ståss här när jag väcker honom, skriker rakt ut och viftar med armarna som en galning.
    Det har gått så lång att jag väcker lilla Irma så får hon gå in och väcka honom ;)
    Och så frukost som tar lååååååååååååååååååång tid. Så lång att jag blir galen.

    Men så är det.....just nu ;)

    Hälsningar
    Yohanna som är laddad för ikväll. Hur ska det gå?

    SvaraRadera
  6. Vræææææl, jeg vil være med i aften på facebooksidan ;) selvom jeg ikke kan se med på tv :(

    SvaraRadera
  7. det står på TV3s hemsida att det är del 9 av 10 ikväll :( vad ska man göra sen på tisdagarna?

    SvaraRadera
  8. Läste just vår ära Gunillas blogg...vilken verklighet lever hon i egentligen?!? Fascinerande men ack så skrämmande!

    SvaraRadera
  9. Haha! Hoppas det spöregnade när det var dags för hämtning 😉 Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!