onsdag 17 oktober 2012

Bästa läsarna, Skånsk porr & Pimpade volanger?

Med över 260 kommentarer och en jäkla massa svallande känslor inne på Facebooksidan sammanfattar jag kvällens avsnitt av "Svenska Hollywoodfruar" såhär: 

Jag ÄLSKAR mina läsare! Tisdagar är verkligen bäst! Vi börjar ju bli ett rejält gäng nu som samlas inne på Facebooksidan med våra skämskuddar och kalorier och kommentarerna är minst lika underhållande som Gunillas fladdrande överläpp och Mindys hysteriska skratt! Men ja, säga vad man vill om Gunilla Persson - men Margaretas låt är fan på gränsen. Gunilla beter sig ju jäkligt illa många gånger - men att skriva en låt i rent mobbningssyfte är lite lågt. TACK för sällskapet ikväll allihop - ni är bäst! Och ni som hängde med när vi gick över till porr: Jag ska ta tag i det där lyckohjulet så att jag kan lotta ut ett sånt, haha. Jag ser fram emot att läsa era motiveringar! Dessutom såg jag chansen till en ny karriär ikväll. I Tyskland dubbas alla porrfilmer men INGEN har kommit på idén att dubba dem till Skånska!? DET kan ju jag göra! Fäbodjäntan goes Skånejäntan - "Halli Hallå Faulokårven!"


Jag lovade ju att hämta Alice med cykelvagnen idag om det inte regnade. Nu regnade det ju i och för sig inte precis när det var dags att hämta (inte på hela dagen egentligen) men jag tog bilen. Mina lugna pluggdag blev nämligen allt annat än lugn. Elton har trillat ner ifrån en stol i köket, kaninhelvetet slet sig, Alice byrå gick i två delar, jag fattades ett helt kapitel i min bok och kunde inte göra uppgiften som skulle in idag och dessutom fick vi avsluta eftermiddagen med en tur till Dr Rolf med Eltons onda öra...igen. Nu var det bara irriterat i hörselgången och inte någon inflammation denna gång så det var ju skönt. Börjar bli pinsamt att springa där hela tiden men vad gör man när han nästan tuppar av utav smärta? Dr Rolf var i alla fall glad över att se mig, haha. "Jag såg dig i tidningen! Du är ju en riktig kändis, jag är stolt över att känna dig!" Haha, fina Dr Rolf! 

Imorgon är det dags att bli lite smått hysterisk över min brist på "icke-sunkiga-mamma-kläder". Det lutar åt en Galapremiär i Stockholm för mig och Alice tillsammans med finaste Fnulan och hennes Mira. Vi ska bara få ihop allt det praktiska...och ekonomiska, haha. Jag tror att Alice-Kravallis gör sig på röda mattan och eftersom att det är Tingeling-tema så kan jag väl bara spraya lite grönt glitter på semlevolangerna?! Tadaaa - Meekatt goes Tingeling:

 Ja, ni ser ju att jag även har en glasklar karriär inom fotoredigering, hahaha.


Och ja - GRATTIS SVERIGE! Trots att jag prioriterar Svenska Hollywoodfruar och Skånska falukorvar så klappar ju hjärtat lite extra för våra blågula grabbar ikväll! Grymt jobbat! 

Dags att krypa ner och lägga huvudet på Hello Shitty-kudden i Alice säng och slåss med 250 gosedjur. Resten av familjen ligger nämligen och brer ut sig i det som en gång var MIN säng. Jaja, jag ska inte klaga. Jag har NITTIO centimeter säng - till bara mig! Wiiiih!

over and out.

//Meekatt...

16 kommentarer :

  1. Tycker du skulle göra dig utmärkt som Tingeling! :-)

    Här hamnar jag oftast i Mollys säng. IKEAs juniorsäng. Den känns också som 90 centimeter. På längden....

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror också att det kan vara något för mig! ;)

      Ajdå, vi satsade på riktig säng direkt efter spjälsängen. Jag kände på mig att jag skulle få sova en del i den. ;)

      Kram!

      Radera
  2. hahaha... godmorgen, det er så ærgerligt jeg ikke kan se de Hollywood babes, men har dog set gunillas flädrande överläp på tv4 - nånting; låtsasvenska!! då var hun var lite patetisk: Hvorfor gillar du inte mig? Min mamma har läst din bok.. hulk hulk :D Måste skaffa all-channels!!!
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja et var ju Gunilla vs. Jan Guillou - hysteriskt roligt! Ja, du måste ju skaffa alla kanaler så att du kan hänga med i diskussionerna! ;)

      Kram!

      Radera
  3. Hej finaste! Åh vad roligt att få gå på galapremiär!!! Tjoho! Hoppas ni får det helt underbart gumman! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej snygging! Åh ja, det ska bli jättekul!! Alice är så laddad! Hoppas vi ses snart igen!

      Kram!

      Radera
  4. Ja det var ett jäkla drag på Facebooken i går. Jag kom typ 5 minuter ;) försent och hade 20 sidor kommentarer att plöja igenom innan jag fattade vad dagens avsnitt skulle handla om.
    Tänk så roligt man kan ha det på distans.
    Men efter nästa vecka så får vi hitta på något nytt och roligt.
    Pepparkakor och porr kanske är lite i starkaste laget ;)

    Dessa ungar som ska klättra upp överallt och slå sig, att de aldrig lär sig. Eller det går väldigt sakta, i alla fall här.
    Men du har ju en manlig barndoktor.
    Snygg?
    Flörtig?
    Vardagsspänning?
    Jag har en kvinlig, inget spännande alls ;)

    Och angående julsmuggling från Sverige så ska du slippa det.....för denna gången ;) Jag ska ju till Sverige i början på december (nått galej på G?) och tänkte smuggla lite jag. Att skicka en 5-kilos julskinka på posten är inget jag rekommenderar ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du kan ju inte komma sent till våra diskussioner! Det går hett till där inne på tisdagarna! ;)

      Pepparkakor och porr låter utmärkt tycker jag! Haha Det kör vi på!

      Ja, en manlig doktor. Hans fru är också vår doktor. ;) Så nej. Ingen spänning där inte - bara en jäkligt bra doktor, haha.

      Vi MÅSTE ju fixa galej när du kommer!!! Var i Sverige hör du hemma?!

      Kram!

      Radera
  5. Jag prioriterade också hollywoodfruarna och hade helt missat att det var någon match. But oh do I hear om det idag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de flesta tänkte tydligen annorlunda, haha.

      Radera
  6. Reagerade också på låten, om den nu var tvungen att skrivas något så kunde de ju skött det lite "snyggt" med att inte visa klipp på G etc...

    Haha har också problem att ha sängplats. Vi är nu 4 i en dubbelsäng + 1 hund och de tre under 1 meter tar störst plats! Tyvärr har vi en juniorsäng till dottern (DUMMASTE KÖPET EVER) så vi kan liksom inte lägga oss i den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite över gränsen. Hon hade kunnat göra låten utan att anspela på Gunilla.

      Ja, vilket dumt köp!! Barnen borde fan få dubbelsäng direkt så att man kunde ligga bekvämt!

      Radera
  7. Gillar verkligen inte Gunilla, men Margareta sjunker ju till samma nivå när hon skriver en sån låt :-/

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!