fredag 26 oktober 2012

Spyskålar, Lögner & Porr?

Jag är faktiskt lite piggare idag - yeyh! Nu är i och för sig Elton sjuk (såklart) men det var ju bara väntat. Alice kom in och väckte mig i morse med en stor vit skål, en halstablett och ett glas vatten. Jag frågade vad den vita skålen skulle vara till och hon svarade "Men mamma...tabletten är ju ASASTARK! Du kanske behöver spu när du sugit på den länge och då är det bra med en skål och lite vatten!" Kloka tös! Jag klarade mig utan att "spu" och kommer fortsätta köpa mina "extra starka" halstabletter. Uppenbarligen får jag ha dem ifred!

Nu ska jag försöka få med mig barnen till Ica Maxi...och försöka få dem med mig hem igen. Supermorsa som jag är så svarade jag "Ja, det tror jag nog" på frågan "Är det öppet i lekrummet mamma?!" fast jag vet att det är stängt. På så vis slipper jag allt bråk med henne vid påklädnad, bältespåtagning och resan dit. När vi väl kommer fram får jag säga "Oj då! Just det! Det är ju fredag dag!! Då öppnar de inte så tidigt!". Då är det för sent för henne att säga att hon inte vill följa med och handlingen brukar gå ganska bra. 
Ja, jag ljuger för mina barn. Sån é jag. 


Jag får ofta mail med frågor om gamla inlägg som är svåra att hitta. Jag som tycker att jag har så bra rubriker alltid?! Eftersom att jag är sjuk och för trött för att blogga så passar det bra med en favorit i repris:

Lögner, Föräldraskap & Porr!

"Men maaaaamma! ÄR vi snart framme på riktigt eller är det bara "Mamma-ljug-framme"?! Vafan? Har hon redan listat ut det..? Vad ska jag nu svara på alla "När är vi framme mamma??!" Ska jag vara...ärlig(?) och svara "Om en och en halv timme gumman! Ungefär så lång tid som det tar för dig att städa ditt rum, äta middag, bada, se en film, gå och kissa, bråka om tvättningen av dina händer, se lite mer TV, hälla ut två glas saft och tejpa upp två tejprullar"? Ibland är lögnerna mer praktiska helt enkelt! Och ja, jag ljuger fan ganska mycket för Alice. Alla ni perfekta "Jag-är-både-snygg-och-lagar-ekologisk-barnmat-och-skulle-aldrig-ljuga-för-mina-barn-mammor" - Skit på er! Det gör ni visst! Alla gör det...väl?

Alice:
 "Mamma? Är jag fin nu?"
Jag:
"Du är jättefin gumman, du ser ut som en prinsessa!"
Sanningen:
Du ser ut som ett polskt fnask som gått vilse på Gekås år 1972!" DET kan jag väl inte säga till henne efter en timmes stylande med utklädningskläderna och docksminket?!

Alice:
"Mamma? Var det gott??"
Jag:
"Mmmm! Det är jättegott älskling! Du gör världens bästa köttfärssås!"
Sanningen:
Du är en irriterande liten skit som stör mig med dina små fula plastbestick när jag vill titta på Days of our Lives! EN jävla halvtimme är allt jag begär!!? LÅT MIG VA! En halvtimme!!!?? Tallriken är TOM!" Ja, det hade väl varit lite hårt..?

Alice:
"Mamma? Vad är det du har i munnen?"
Jag:
"Medicin för mammor!"
Sanningen:
Tre rutor Geisha". (Kommentar överflödig.) ...Men ja, tre rutor kan man visst stoppa in samtidigt! Lite svårt att andas men om man bara har 6 sekunder av obevakad tid gäller det fan att prioritera!

Alice:
"Mamma!! Jag VILL inte borsta tänderna idag!!!"
Jag:
"Nej, låt bli då. Men imorgon när du vaknar kommer trollen att ha ätit upp dina tänder och du kommer kanske ha BLOD i munnen!" Och Tandläkaren blir ju jättearg när han ringer imorgon och kollar! (Jag VET, inte min mest pedagogiska förklaring...men till mitt försvar: Jag ÄR ingen pedagog och jag HATAR den där jävla diskussionen om tandborstningen!)
Sanningen:
Inget händer. Tandläkaren får aldrig veta - för mamma skulle aldrig erkänna sitt misslyckande.

Alice:
"Mamma? Ska ni också gå och lägga er nu då?"
Jag:
"Jaaadå! Så fort vi ser att du sover gott...så går vi  också och lägger oss!"
Sanningen:
Vi ska äta godis...och se på porr!

En lögnare? Sån é jag!


Over and out.


//Meekatt...

20 kommentarer :

  1. ;-) Studerar Du ofta hur vilsna polska fnask ser ut på GeKås? :-D
    Tck för VÄLBEHÖVLIGT SKRATT!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Gör inte alla det? Haha ;)

      Radera
  2. Går det att söka på dina gamla inlägg eller är jag blind? Hittar liksom ingen sök-ruta? :-)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, du är bäst.

    Ha en fin helg nu.
    Håller tummarna på att ni alla frisknar till.
    Förvänta dej dock inget för mina tummar är inte magiska.. Sorry.
    Men det är tanken som räknas va? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, klart att det är tanken som räknas! ;)

      Tack!

      Radera
  4. Haha! Jag är också en lögnare! Hoppas nu att ni alla kryar på er över helgen vännen! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att vi är fler! ;)

      Tack och kram!

      Radera
  5. Haha, den med mammamedicinen är bra! Länge kunde jag lura sonen att Cola var min huvudvärksdricka. Tyvärr är varken han eller dottern så lättlurade längre så nu får jag antingen dricka vatten eller dela med mig... :-(

    Kram Yramamman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt så länge det funkar! ;) Man kan hälla colan i en kaffemugg! Kaffe lockar inte lika mycket! ;)

      Kram!

      Radera
  6. Glömde ju säga att ni ska krya på er! :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken omtänksam dotter du har :-)

    SvaraRadera
  8. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! "Vi ska äta godis och se på porr!" Jag döööör!!

    SvaraRadera
  9. Haha! Preciiiis va jag behövde läsa ikväll! Tack! ;)

    SvaraRadera
  10. Ja vem tror du inte har ljugit för sina barn när de var små?? Vita lögner, scchhh! Vissa saker är bättre att inte veta.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste faktiskt ljuga en del för sina barn! ;)

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!