fredag 12 oktober 2012

Fab Mamas, Halvrakad & Ny sambo!

Ja, då var jag lite halvt förberedd inför morgondagens lyxiga avbrott i vardagen - nämligen  Fab Mamas Blogevent. Med "halvt förberedd" menar jag att jag har rakat ETT ben och slängt in mina jeans i tvättmaskinen. Jag kom på den idiotiska idén att ta en dusch och raka benen lite snabbt idag när båda barnen var vakna. De satt fint tillsammans i soffan och tittade på film och jag smög in i badrummet. Tre minuter senare ställde sig Elton och gallskrek vid dörren och jag fick såklart avbryta min lyxiga Spabehandling (<--misshandel av högerbenet med Freddys rakhyvel och Respons shampoo) Oväntat...verkligen.

Det hela resulterade i en blodig hälsena, huvudvärk och en missad fika inne i stan. Jag är verkligen jättetrött på Eltons öron. Suck. Men ja, nu har vi ju snart en date med öronkliniken och blir vi inte lovade rör i Eltons öron då så kommer jag börja skrika könsord i korridorerna. För sån é jag!

Klänningen är packad liksom skorna som jag med stor sannolikhet kommer att kasta innan middagen är över. Freddy åkte och köpte en ny systemkamera till mig idag (yeyh!), Alice har gjort ett fint pärlhalsband och Elton kissade på mina nya strumpbyxor. Skönt när hela familjen hjälps åt!

 
NU ska jag gå och raka mitt vänstra ben. Jag vill ju inte skrämma min nya sambo imorgon, haha. Jag ska dela rum med underbara Trollmorsan Anna (<--länk) och det kommer bli toppen! Eftersom att hon har NIO barn så tänker jag försöka gnugga mig mot henne lite i hopp om att hon smittar av sig med lite tålamod. Jag har inte ens tålamod så det räcker för mina två..!

Jag lämnar faktiskt datorn hemma imorgon så det får bli lite mobilbloggande och uppdateringar på Facebook och Twitter. Det brukar mest kännas stressigt att blogga när man är iväg på sånt och jag tänker prioritera sällskapet - och en god natts sömn! Dessutom behöver jag platsen in väskan till all Geisha jag ska ha med mig! Ja, jag åker på ett bloggevent - utan dator...


Jag är egentligen en ganska dålig bloggare. Jag tänker nämligen inte fota min mat innan jag äter den heller. Jag misstänker att ert intresse av att se vad jag stoppar i den här blekfeta kroppen är ganska svagt? Men den nya fina kameran ska gå varm och bilder ska det bjudas på såklart! Ha en toppenhelg alla! DET tänker jag ha - halvrakad eller inte...

over and out.

//Meekatt...

Obs. Missa inte pågående tävling om vagnen EVO ifrån AKTA GRACO. Klicka HÄR för att tävla!  

22 kommentarer :

  1. Jag lämnar också datorn hemma, måste få plats med bubbel och annat gott :-) Schysst att Elton hjälpte till ikväll, den killen kan man lita på! Ses på tåget imorgon, och det är i Halmstad du ska kliva på, om du nu skulle tvivla ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ha en trygg reseledare när man är på vift! En reseledare som dessutom har bubbel med sig! ;)

      Kram!

      Radera
  2. Ja ha en super trevlig helg ! :) och ta massa med bilder :) ... Kram Tessan

    SvaraRadera
  3. Jag kliver inte på tåget innan du är där, så för tusan kom i tid :)
    Struntar också i datorn...blogga har vi inte tid med, haha!
    Ses i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man prioriterar ju att umgås...och hälla i sig vin, haha. ;)

      Radera
  4. Ser fram emot dina bilder sen:)
    Ja en riktigt kul helg nu!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Det blir dator med här.... finns inget annat!!! Och du är ju otrogen mig.. dont like

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du var ju otrogen först! Detta är bara en hämnd! ;)

      Radera
  6. Fan och vi som trodde vi skulle få se den nakna sanningen...du.. vi vill inte heller se maten efter den passerat din kropp även om det säkert skulle distrahera en och annan läsare att titta på annat än bilderna i bloggen..(precis som bilderna skulle vara mer intressanta än dina makalösa texter) =)
    Dålig bloggare?...du ...du får andra bloggare att blekna..för jag vill inte veta att folk precis ätit kåldolmar..satt på..rattmuffen och inhalerat första cigaretten på morgonen..nej man vill läsa om kravallis senaste..fan det där är större än både Aftonbladet och expressbladsnyheterna tillsammans.
    Ha en underbart trevlig helg och unna dig att lyxa till den nu...
    Du knugga dig inte för energiskt..statiskt elektricitet kan vara skadligt enligt socialstyrelsen. må gott=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack för tipset! Jag gnuggade lugnt! ;)

      Du är allt för snäll du!

      Radera
  7. Haha! Nej du fotar ju maten efteråt din sötnöt!
    Hoppas att du får ett härligt event!
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Jag ser fram emot roliga historier efterât.
    Sanningen förstâss.
    Hat sâ UNDERBART. Jag antar att du redan är pâ väg.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanningen - alltid, haha. Önskar att jag kunde försköna en del såhär i efterhand! ;)

      Kram!

      Radera
  9. I egenskap av fotonörd måste jag fråga vad det är för en kamera du skaffat dig? :)

    SvaraRadera
  10. Att skära upp hälsenan känner jag igen. Eller den snygga man gör när man inte ens märker att man skurit sig och plötsligt ser det ut som att det skett ett mitt i badrummet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...det händer ju emellanåt! Blodbad i duschen. ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!