fredag 19 oktober 2012

Lyxhotell, Tantmusik & Shopping!

Ja, då är vi incheckade på fantastiska Radisson BLU Waterfront och njuter av Stockholm i all sin prakt. Utsikten ifrån rummet är helt otrolig!! Alice är en lycklig tös idag. (Mamman med som kan sköta sightseeingen ifrån rummet!)
Ja, så här fint bor man alltså när man bor i Business Class. Sveriges finaste utsikt, espressomaskin, badrockar, innetofflor och världens största och skönaste säng. Life...is good!

Efter en något strulig incheckning som ni kan läsa om inne hos Fnulan beundrade Alice och jag vårt fina rum, kollade igenom minibaren och packade upp alla målarböcker, halsband, små figurer och annat viktigt som vi hade packat med oss. Sen blev det en lyxig middag på Mc Donalds. Fnulan och jag ler våra mentalt ostabila leenden mot varandra emellanåt och upprepar orden "Det är barnens helg! Det är barnens helg!" Är det Mc Donalds de vill äta så blir det så! Vem behöver en god bit kött på Jensens när det finns svettiga pommes? Dock lyckades vi hitta Sveriges sunkigaste Mc Donalds och det i sig är ju en bedrift med tanke på att Stockholm har ett hak i varje gatuhörn. Mitt i maten fick jag ett mindre utbrott på den GALET höga musiken och skällde ut en stackars kille som gick och städade där inne. Jag kände mig som mamma som alltid klagade över mitt "dunka dunka". Men ja, han sänkte...och bytte till mer tantvänlig musik. Tack. 

Snyggingar i storstaden!

Ja, det blev självklart lite nödvändig shopping med...

När en 4-åring shoppar...

 

När en mamma shoppar...


Nu ska vi sätta oss i sängen och äta chips tills vi mår illa - för såna é vi! Imorgon är det Galapremiär! Wiiiih!

over and out.

//Meekatt...

21 kommentarer :

  1. Haha! Verkar va en lovande hel, hoppas du packade ner panodilen med :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart!! :)

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  3. Ha ha jag dööör vad roligt. Min dotter är 6 år, och så lik din dotter....så nu vet du, detta kommer att hålla i sig i MINST 2 år till :)

    SvaraRadera
  4. Vad är det för gala? Är det den du är nominerad i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, detta var galapremiär för nya Tingelingfilmen. :)

      Radera
  5. Härlig shopping. Det syns att ni är proffs.
    Sov gott nu i er lyxiga säng.
    Jag väntar med spänning pâ att fâ se vad som händer in morgon.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  6. Alice! Tala om för din mamma att enda gången man får hoppa i sängarna är när man bor på hotell!! :)
    Det lärde jag mina barn, och den äldsta är 27 idag och hoppar fortfarande när tillfälle ges!
    Kram!
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Kul att få följa med en kändis bakom kulisserna ;-) Ser ut som ni kommer få det helt underbart med lyxhotell, macdonalds, tantmusik, geisha, vin och ny "outfit".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hela mitt liv är "bakom kulisserna". Inte så mycket glamour men kul ändå! ;)

      Radera
  8. Ååå. Waterfront är så bra! Riktigt avis på att ni får äta frukost där. Den är grym.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, frukosten var helt galen!! Fantastiskt hotell!

      Radera
  9. Men ååh, vad "musigt" :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja musigare blir det liksom inte!

      Radera
  10. Åh det såg ut som ni fick en underbar helg :)
    Och wow vilken utsikt :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utsikten är helt underbar! Jag visste inte att Stockholm var så vackert!

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!