måndag 29 oktober 2012

Frågor, Halvfabrikat & Välutrustade män!

Först och främst: Tack för alla fina mail ni skickar till mig! Jag blir alldeles överväldigad av all kärlek! Herregud, jag är ju bara jag! Och jag skriver ju bara en massa trams... ;) Men ja, TACK! Jag uppskattar jättemycket att ni tar er tid att maila samtidigt som det kan kännas lite konstigt när någon ber mig om kloka råd. Som sagt, jag är ju bara jag...och jag är fan inte klok, haha.

Jag får många roliga och intressanta frågor via mail och jag försöker svara på allt så gott jag kan. Jag får även en del jäkligt dumma frågor. För att vara lite effektiv så svarar jag på en del frågor här på bloggen. Om inte annat kan det säkert finnas ett visst underhållningsvärde i frågorna, haha. 

"Jag läste i din blogg att du känner dig lyckligt lottad över att ha fått "både en pojke och en flicka". Betyder det att du inte hade blivit glad om ditt andra barn var en flicka?! Att få barn alls är en välsignelse!" 

Nej, jag hade blivit förbannad. Jag hade bytt henne mot en Bag-in-box redan på BB. Suck... Man FÅR lov att tycka att det är mysigt med en "av varje sort" och i min familj där vi faktiskt både ser och njuter av skillnaderna mer än vi försöker dölja dem så känns det lyxigt att ha fått både en pojke och en flicka och att få följa dem i livet. Alice älskar rosa, Hello Shitty, Prinsesskläder och smink. Elton älskar kossor...och kalvar, haha. Elton offrar sig och klär ut sig till rosa prinsessa - Alice offrar sig och doftar på koskit flera gånger i veckan. Såna é dem. Underbara, unika och alldeles fantastiska! 

 Elton goes pink!

Det finns människor som kämpar i många år för att få barn. Det finns de som aldrig lyckas. Jag vet det...och det är fruktansvärt. Det gör dock inte mina jobbiga dagar med barnen mindre jobbiga. Det gör inte heller att jag behöver känna skam över att ibland bli jäkligt trött på mina barn. Jag är ganska övertygad om att alla föräldrar ibland har svårt att känna den där välsignade känslan över att vara förälder!? Oavsett om man kämpat 10 sekunder eller i fem år för att få barn - så är det tufft att vara förälder. Och det är okej att känna så. 

"För det första: Hur tänker du när du lagar halvfabrikat till barnen? För det andra: Mc Donalds och Färdig Färssås är ingen mat jag ens skulle ge min hund!"

För det första: Jag tänker "Fuck helvetestimmen! Middag på 10 minuter - wiiiih! Alla överlevde - mission completed!" För det andra: Bra där! Hunden måste du ju ge hundmat! ;)


"Ni har valt internationella namn till era barn. Var det en tanke bakom och om ni får fler barn, vad ska de heta då?" 

Nej, det var ingen tanke bakom det, det bara blev så. Får vi fler barn kommer de kallas "Hur FAN kunde vi ge oss på detta en gång till!?" och "ALLVARLIGT?!" ;)

"Jag är tänd på dig. Om du skulle vilja ha en hemlig och diskret affär med en välutrustad man så kan du väl höra av dig?"

Tack snälla du för bilderna! Omtänksamt av dig att ta hänsyn till att vi tanter över 30 år blir närsynta och behöver närbilder på detaljerna! Jag är ledsen att behöva säga det men jag är inte känd för att vara varken "hemlig" eller "diskret" av mig så det är nog kört för oss två. Gällande utrustningen ifråga: "Det finns någon för alla" brukade alltid min mamma säga. Lycka till i sökandet efter en väldigt närsynt tjej och försök prova en annan vinkel med kameran nästa gång!


Jag kollade på "Så mycket bättre" och läste på din status att du skrev "Sluta vresa för fan!" när Maja Ivarsson sjöng. Vad menade du med det? Hon är ju grym och har självförtroende! Bara för att vissa känner sig "hämmade" så behöver man ju inte vara otrevlig!

Haha, vad roligt. Jag menade precis det jag skrev: Sluta vresa för fan! Maja är skitduktig och hur snygg som helst...men att skylla hår i maten på elak kameravinkel håller inte i längden. Det är skillnad att stå på en stor scen och att sjunga framför sex middagsgäster. Det har ingenting med henne som person att göra - alla borde vara stolta över sina kroppar! Men jag vill fan inte ha trosor i maten när jag äter! Sån é jag!


"Hej Katten! Jag har följt din blogg i ett år ungefär. Dock undrar jag lite över din man. Du skriver väldigt sällan om honom och saker ni gör tillsammans. Vad beror det på? Tycker inte han om att du lämnar ut familjen som du gör? Min man hade inte uppskattat språket i din blogg och i min egen skriver jag mer om allmänna saker som filmer vi sett, god mat vi lagat, resor vi planerar osv. Tänker att man ska kunna leva med sin text på internet i all framtid och på det sättet du skriver kanske han får skämmas ibland?"

Hej! Min blogg är ingen dagbok. Den är heller ingen kärleksförklaring till min familj.  Jag väljer att skriva om få utvalda saker av min vardag och Freddy är stolt över mig och över hur "stor" bloggen faktiskt har blivit. Anledningen till att jag inte inte skriver om "allmänna saker" som film, mat, kläder, resor och liknande i vår vardag är att jag tycker att det är skittråkigt att läsa om själv. Jag misstänker att intresset ifrån mina läsare är ganska svalt när det gäller information om vad vi ätit till middag, hur mycket kaninhelevtet väger, hur många ventiler Freddy har sålt på jobbet eller hur lite vi hånglar nu för tiden. Jag väljer mina ord med omsorg - även svordomarna och könsorden...och jag står för dem...i all framtid! För sån é jag!

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska jag inleda höstlovet med att gå till Arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetssökande. Jag tror att jag ska göra "En Gunilla Persson" - jag tar med mig kaninhelvetet! Det spelar ingen roll om man ska på ett viktigt möte - man lämnar inte djuren hemma ensamma! Jag tror att det kan ge ett bra första intryck av mig...eller? ;)

over and out.

//Meekatt...


39 kommentarer :

  1. Haha.... hur är människorna funtade?? Hoppas jag inte väckte grannarna, för jag skrattade nog till lite väl högt när jag läste om fotona du fått.. Kunde liksom se falukorvsmannen framför mig... Inte för att man behövde vara närsynt där, men han var den första jag tänkte på.. Dom andra frågorna var så dumma, så då kan man ju lätt räkna ut hur humorbefriade som är.. Jisses.....
    Lycka till på af idag.... hoppas där blir nåt napp... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ledsen men det var raka motsatsen på bilderna! Mer Prins...korv, haha. ;)

      Tack!

      Radera
  2. Självklart kan du inte lämna kaninen hemma...det skulle ju vara skandal!! ;))

    SvaraRadera
  3. Jag fattar inte hur folk kan fråga dig så jäkla lustiga och orelevanta saker....men det finns folk till allt.
    Jag säger lev ditt liv hur faan du vill men lova att dela det med oss, njuter varje gång du gjort ett nytt inlägg, och läser och skrattar om vartannat!!
    kraaam/annamaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag får en massa roliga frågor varje dag. En del är bara roliga...en del är jävligt dumma. ;)

      Vad kul att du gillar mitt trams! ;)

      Kram!

      Radera
  4. Åh fina du! Hade skrivit en lång kommentar som bara försvann... Ska det vara så på en måndag?
    Jag kan inte förstå, ja förrutom korvmannen då ;0) att inte alla älskar dig! Två av mina kompisar, ja jag har faktiskt fler... Är ingen älskare av din blogg och jag undrar vad ärdet för fel på dem? En gillar inte hur du skriver och en tycker dina inlägg är för långa. För långa! Herregud, jag kan ju aldrig få nog men så'n e' jag....
    Klart kaninen ska med! Han kan ju inte sitta i bilen!
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad taskigt! :(

      Vafan?! Menar du att du har vänner som inte älskar mig?! Haha. Ja, jag vet att jag kan bli lite långrandig ibland...och att jag svär och beter mig...men sån é ju jag!

      Kram vännen!

      Radera
  5. Hahaha! Ladda med bag in boxen, ta på dig sydvästen.. för det är storm och regn ute.. Så stoppar du kaninen och ungarna cykelkärran så trampar du. Du bör vara lagom full och lagom mör när du kommer fram. Och lagom sur - som Fröken Persson. Du kanske kunde filma?

    Och du... Jag är ju singel nu.. Borde jag ta en titt på mannen i frågas mail eller avråder du mig? :D

    Du är helt grym, kvinna! Lycka till på Af!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilka bra idéer! Nästa gång kör jag på den stilen.

      Nej. Vi måste kunna hitta någon bättre till dig, haha. Jag menar...en man som hälsar med k*ken är nog inget att hänga i julgranen! ;)

      Radera
    2. Ha ha ha ha! Men vadå? Det vore onekligen orginellt! Och jag behöver verkligen hitta någon som inte är så jävla svensson! Fast jag vill inte ha honom om han har ..du vet .. gubbmage? Degmage. Det är äckligt!
      Men om man kan räkna revbenen vore det fint!
      Såg du några revben?

      Men alltså..det är klart.. duger det inte så hänger jag väl honom i just julgranen! Alltid är han väl bra till något! :D

      Radera
  6. Haha! Du är underbar gumman! Du har verkligen svar på tal när det gäller alla sorts frågor! Du har ju så rätt i allt du skriver. För oss tog det över fyra år att bli gravida och JA jag blir gräsligt trött på mina ungar ibland och då vill jag inget annat än att sälja dem MEN det betyder inte att jag inte älskar dem! Lycka till på AF idag! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. Och ja, visst är det så...det har ju inte med tillverkandet att göra...barn är ju barn. Lika underbara och skitjobbiga oavsett! ;)

      KRAM!

      Radera
  7. Ja du glade... Ibland undrar man om folk kan tänka själv?! Gillar man inte de man läser, så får man väl låta bli...
    Hoppas de går bra på AF, o du får nån bättre än jag hade "turen" att träffa i fredags... Hon hade verkligen skygglappar o såg nog sitt jobb som ett kall!! OMG!!
    Ha de :) / Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en bra handläggare så jag är positivt överraskad...trots en del missöden. Men de var helt ifrån min sida. ;)

      Radera
  8. Hahaha, jag älskar alla korkade kommentarer man kan få! Synd att du inte bor i Göteborg- jag behöver anställa...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det piggar upp med lite roliga mail! ;)

      Åh, men jag är flyttbar!! Är det ett chefsjobb?? haha

      Radera
  9. He he - tal lige om svar på rede hånd. hahahaha - fantastiske spørgsmål, og du klør bare på.... Og iiih hvor har du ret med hensyn til bloggs om film, mad, rejser...og jeg ville så tilføje heste. Dødkedeligt. Så vil jeg hellere læse om alt det hverdagstrams der er i en småbørnsfamilie som min... og få den sjove vinkel... hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag spyr på alla vardagsbloggar där folk skyltar med sina outfits, middagar och cupcakes. Jag är glad att du kikar in här! <3

      Radera
  10. Hehehee, vilka mail du får :-D Jösses för dessa klagomål om mat mm.....mina barn skulle förmodligen svälta om jag INTE gav de halvfabrikat, så kass som jag är på matlagning :-D
    Sköt om dig och lycka till idag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mycket fokus på mat. Jag blir bara trött. Får jag ungarna någorlunda mätta...så är jag nöjd. ;)

      Kram vännen!

      Radera
  11. Håller med dig helt och fullt.... och det är därför jag gillar att vara inne hos dig, just för att du är du :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw, tack! Glad att du hänger här inne!

      Kram!

      Radera
  12. Helt seriöst nu... Du har Sveriges absolut roligaste och bästa blogg, utan tvekan! Det här är den enda blogg jag skulle rekommendera till min bästa väninna som just fått barn! As a matter of fact, den här bloggen skulle ha ingått i föräldrautbildningen. Obligatoriskt! Alla prettomorsor skulle nog må bra av att coola ner sig lite! Haha, jag tänker på mailen du får! Jösses! Nej keep it up katten! :)

    SvaraRadera
  13. Åh nej Malin, det där går jag inte på. De där frågorna har du hittat på själv för att vi ska få skratta lite.
    Inte kan det väl finnas sånna frågor?

    Ärligt talat, får du verkligen sånna mail?

    Huvaligen för arbetsförmedlingen. Jag måste också börja gå dit snart. Det är stora skräcken.
    Men lycka till ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...alla kommentarer här på bloggen skriver jag själv. Du finns inte heller - du är bara en myt. ;)

      Ja, jag får massor av såna dumma mail. Får inte du det!?

      Nej då, de är snälla där. Ta med kaffe...och en säng. Det tar 4 år att bli inskriven.

      Radera
  14. Jag är så glad för att du är sån! Du ger så många människor både skratt och tårar, fortsätt med det. Dom som skickar mail med sådana knäppa frågor och dumma påstående måste ha väldigt lite att göra eller ett behov av att trycka till någon, så att dom mår bättre själv.
    Ha det bra och lycka till med jobbsökandet :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker bara det är kul med såna mail....så Bring it on! ;)

      Tack!

      Kram!

      Radera
  15. HaHa!! Du om någon kan ju verkligen få en surkärring på gott humör :)
    Du måste skämta....du kan väll inte få sådan korkade mail??

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, inte är du en surkärring?! ;)

      Jo...jag får såna korkade mail.

      Kram snygging!

      Radera
  16. Vilka fantastiskt bra namn på dina nästkommande barn.
    Deet jaaag undrar är vad du (och möjligen maken) skulle döpa barn nr fem till, jag menar nu när du redan valt ut de bästa ;-)

    Men mer sllvarligt så skulle jag vilja tacka för många underhållande och igenkännande stunder (och skratt)!

    Lycka till på arbetsförmedlingen!
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är de bra?! Femman skulle få heta "Skjut mig".

      Tack själv för att du tittar in! <3

      Radera
  17. och jag som sa när jag väntade Axel att jag skulle lämna honom till vargarna i Skånes djurpark om det blev en kille. Ut kommer en förlossningsskadad KILLE som höll på att dö ifrån oss där och då! Inte är det en chans att han skulle hamna på skånes djurpark inte... fast jag tror ju inte att någon tog mig på allvar heller (hoppas jag) när jag sa det...

    SvaraRadera
  18. Tröttsamt att människor ska ha så starka åsikter om VAD du bloggar om i din värld. Jag bloggar inte heller om vad min sambo gör, jag vad jobbar med, vad jag sysslar med utanför det som jag väljer att blogga om eller min familj eller mina vänner. Det tråkigaste som finns är suddiga kvällsbilder på ett gäng tjejer med kommentaren "gud vad roligt vi hade!".

    Jaha. Folk måste verkligen sluta lägga SINA EGNA VÄRDERINGAR i a-jävla-llt, och försöka se utanför sin egen sfär.

    SvaraRadera
  19. Hahaha vilka obetalbara kommentarer & mail du fått!! Finns mycket löst springande folk med åsiktsinkontinens...för det har ju aldrig vi andra,nej nej...hehehe.
    Jag hittade hit genom att googla "roliga bloggar", ratade den ena efter den andra bloggen tills jag kom HIT. Här för att stanna nu. Du är superhärlig! Känner så sjukt mycket igen mig i flera av vardagshändelserna med barnen, ditt sätt att se på saker och din humor, så att jag kommer på mig att frusta av skratt, flina igenkännande och även beröras av de mer "tunga" stunderna. Keep it going! / Kramen Sussie

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!