torsdag 25 oktober 2012

Halsfluss, Höstlov & Smuggelsprit!

Nej, jag vaknade ju inte friskare idag men snart ska det väl vända. Hittade en penicillinkur i skåpet och började med den igår så DÖD ÅT HALSFLUSSEN! Jag orkar inte vara sjuk nu! Än så länge är barnen friska men det kommer säkert en släng nu till höstlovet...

Idag har jag lovat Alice att vi ska åka till Signes Café och köpa med oss god fika hem. Vi måste ju fira att det är höstlov nu! (Jag behöver nog bunkra med vin och tålamod mer än goda kakor, men fira det ska man! Det har mamma lärt mig!) Så vi festar till det idag och jag ler mitt mentalt ostabila leende när Alice säger "Inget dagis på TIO dagar mamma!!" Eeeh....yeyh?! Vad ska vi hitta på i tio dagar?! Alice kommer hata mig redan på tisdag...och det är inte omöjligt att det är ömsesidigt. 


Vi satt och pratade i morse om vad man kan hitta på när det är höstlov och kom fram till följande: INTE åka till Busfabriken - det är kaos där då. INTE åka till Badhuset - det är kaos där då. INTE leka med kompisarna - de flesta går på dagis som vanligt. Verkar ju lovande det här! ;) I can do it. Vi ska i alla fall fixa Halloweenfest med kompisarna Hampus och Hanna. Mamma Tessan pratar om kattlådor med chokladbollssmet i och annat äckligt så jag tar nog med mig en matlåda.


Efter höstlovet är det dags för Alice att gå ner till 15h/v och dags för mig att gå till Arbetsförmedlingen. Jippie. "Hej, jag heter Malin och jag vill ha ett välbetalt chefsjobb inom vilken jävla sektor som helst. Jag kan även tänka mig att skriva krönikor i Aftonbladet...alternativt en liten tjänst i Riksdagen." Vad tror ni? Finns det något för mig där ute? Jag såg att Camilla Läckberg hade retweetat mitt inlägg "Hur överlever man?" (<-- länk) - hur coolt är inte det? Kanske hon behöver en assistent? Ja, ni ser...jag har en massa bra förslag själv - hoppas att handläggaren på ABF är på min sida här. Man ska sikta högt...det har pappa lärt mig. Riksdagen är kanske lite väl högt med tanke på att jag svär och beter mig - men vafan...sån é ju jag!? 

Dags att hämta Alice och fira in höstlovet - med halsfluss. Giv. Mig. Styrka. Ikväll ska jag prova sprit som jag fått hitsmugglad ifrån Las Palmas - yeyh.

over and out.

//Meekatt...


28 kommentarer :

  1. Kämpa på med dottern under höstlovet!! ;)

    HATAR halsfluss jag med!!! Går just nu på penicilinkur....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi ska överleva - det är målet. ;)

      Ja, blää...

      Radera
  2. Du min kära vän skulle platsa skitbra i riksdan!!
    Äntligen någon som skulle röra om i den sopgrytan :D

    Hahahah Kram lovely

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur?! Jag skickar in en ansökan!

      Kram!

      Radera
  3. Meekatt for president! Yeah! Jag lovar att jag kommer lägga min röst på dig!! :)

    /Wiveca

    SvaraRadera
  4. Jag förstår inte varför inte AB redan har ringt efter dig!!!

    Men lycka till i jobbsökandet, det kommer gå strålande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag fattar inte heller det! ;)

      Tack!

      Radera
  5. Hmmm bokhandeln i Laholm sökte ju folk precis, en 50% och en 70%, mig verkar de inte vilja ha, men vem skulle inte vilja ha dig liksom ;)
    Fast det är ju inget chefs jobb direkt...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vi kan ju ta vars en tjänst då! ;)

      Äh, jag är ju chef hemma...och i bilen...det får kanske räcka?!

      Kram!

      Radera
  6. förstår hur du känner.
    själv var jag sjuk en vecka och nu har jag vabbat en till.
    klättrar på väggarna och det känns som att det enda jag gör är att byta magsjukeblöjor och bajsa själv

    puss / dan-syndrom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är det fantastiskt? ;)

      Hoppas ni är friska nu allihop!

      Puss!

      Radera
  7. Vi har höstlov nästa vecka.
    Barnen ska vara lediga. Det ska bli sååå mysigt!....Efter ett par dagar brukar jag alltid ångra mig och undra hur f-n jag tänkte när jag bestämde det!
    Det är samma visa varje lov och sommar...
    "Åh, vi ska vara lediga så länge" och så ser man bullerbyn framför sig... Sen blir det mer som skrik & panik. :-)
    Men, barnen kommer troligen att minnas att dom var lediga...eller, så mins dom bara att det hade varit mysigare att vara på fritids! ;-)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, beslutet känns alltid så bra när man tar det...men lika snabbt ångrar man det. ;)

      Ja, förhoppningsvis kommer barnen inte ihåg samma saker som vi gör, haha.

      <3

      Radera
  8. Vad trist med halsfluss hoppas du kryar på dig snabbt. Och höstlov är mysigt då kan man ju ligga och dra sig i sängen medan barnen får roa sig själv framför tvn ;-) (men i år har jag ju en bebis också så jag får hålla tummarna att hon också tar sovmorgon).
    Har en tävling i min blogg. Vore jätte roligt om du ville vara med: http://lottizdays.blogg.se/2012/october/tavla-om-ett-komplett-kalas-hos-partytajm.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elton går inte heller med på sovmornar och sänghäng. Han vill ha frukost direkt och sen är det fullt ös! ;)

      Jag kikar in! :)

      Radera
  9. min yngsta har blivit sjuk idag, eller nja hon har haft höstblåsor i mun och hals ett par dagar men ändå orkat dagis. Idag däckade hon totalt när jag hämtade och nu har hon feber. Tjohoo, kanske man öär hemma och vabbar på höstlovet då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, höstblåsor...stackars liten. Hoppas hon piggar på sig snabbt! <3

      Radera
  10. Klart man ska sikta högt för att komma någonstans! Annars går det inte. Jag är säker på att du kommer sitta på en chefsstol en vacker dag. Men först, imorgon dricker vi vin:-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vin först...jobb sen. Gäller att prioritera, haha. ;)

      Kram!

      Radera
  11. Vores höstlov bliver tilbragt i Danmark. Der er fri bane for alverdent aktiviteter, for børnene derovre har haft lov :D Biograftur og zoologisk have venter ;)
    Hygge hejsa :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad smart! Nästa å kanske man borde ta lite semester i Danmark under lovet!

      Radera
  12. Precis en sån som dig de hade behövt i riksdagen!! Mer Malin åt svenska folket!!! :)

    SvaraRadera
  13. krya då dig katten och se till att din man tar väl hand om dig och barnen när du är sjuk, :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!