lördag 20 oktober 2012

Slappetid, Trötta Fnulor & Ballonger!

Jag lovar att blogga mer utförligt när jag kommer hem men nu är jag helt slut och tänker mysa med min lilla Tingeling resten av kvällen! Men lite bilder bjuder jag på:

Förmiddagen ägnade vi åt slappetid efter frukosten...


Världens finaste Tingeling...


Snygga brudar som stylar för pressen...


3-årigar är jobbigare än 4-åringar. Fnulan känner sig såhär idag:


Även idag lyckades vi pricka in hela kostcirkeln...


Efter filmen hittade vi en trött Fnula på Mc Donalds och där blev det efterhäng med Carola och Mirka - och ett gäng ungar!


Sen skulle det ju shoppas till lillebror och pappa med...men regnet tog lite musten ur oss...


NU ska jag och Alice gå ner till baren och be om is. Vi behöver nämligen det till ballongerna som Alice fick i sin goodiebag idag..? Alice har en plan...och jag är på! Det är ju barnens helg! (Vi fortsätter upprepa de orden om och om igen och det känns liiite bättre då.)
  
Tack Mgroup för idag! En lycklig tös har varit på sin första premiär, fått sin första goodiebag och dessutom sett Tingelingfilmen FÖRE alla andra! Lycka för en liten 4-åring!


over and out.

//Meekatt...

29 kommentarer :

  1. Låter som en helt vanlig lördag ;) .... Skojar bara! :)
    Ser ut som ni haft en toppen dag :) , vilken lycka! :) det är bara SÅ häftigt! :) Ena dagen på kyrkis och sen på galapremiär ... Så här blir ditt nya liv, kändis Malin :) Glöm inte bort oss "vanliga" nu... Nu när ni fått smak för den andra världen... Vi behöver dig :) .... Här, inärheten ;) ... Tänk vilken mamma Alice har! Vilket äventyr ! :)

    Kram Tessan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändis lokalt hemma i vårat kvarter - alltid något, haha. ;)

      Ja, jag skulle ju kunna vänja mig vid att bo på detta hotellet i alla fall!
      Alice är lycklig - vi behövde en myshelg!

      Kram!

      Radera
  2. Vad söt hon är lilla Alice med sin Tingeling dräkt. Enligt bilderna ser det ut som ni har det trevligt iaf :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har haft det jättetrevligt! Alice är så nöjd! <3

      Radera
  3. Så mysigt :-)
    Jag tror Alice får sina idéer från mamman :P

    SvaraRadera
  4. Avis? Nejmenvisstinte! ;))
    Fasen, vilken lycklig liten tös! :)
    Ha en fortsatt trevlig helg - Det lilla som är kvara av den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, det är ju massor kvar!! En till premiär imorgon och sen Junibacken! Imorgon kommer höjdpunkten för Alice - vi ska åka BUSS!!

      ;)

      Radera
  5. Tacka inte Mgroup, tacka mig.. för jag har ju underhållit dig hela dagen och fått dig att känna dig lyckad som mamma.... Jag är olyckad =)

    Du är bäst vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fnulan, för att du förgyller helgen för min fina dotter och snygga fru! Tack! :)
      Tänkte bara kolla med dig om jag skulle kunna få boka in dem till nästa helg, om det inte krockar med något blogg-event eller gala förstås? Tänkte mig en helt vanlig svensson-helg, ingen fancy utsikt, ingen lyxfrukost och inga finkläder? Tror du det funkar? ;)

      Radera
    2. NJa.... vet inte för nästa helg hade vi tänkt ta igen oss i strandhuset. Tror du det funkar= ;)

      Radera
    3. Haha, du är ju världens bästa mamma! Hade jag haft 10 % av ditt tålamod hade jag (och mina barn) varit glada! ;)

      Freddy: Efter två helger på hotell behöver man vila upp sig... ;)

      Eller nej...en hemmahelg med scones-frukost och soffhäng låter nice! <3

      Radera
    4. Fnulan: Du och din familj är alltid välkomna till oss, det vet du!
      Då gör jag scones till alla i helgen. :)

      Radera
    5. Låter fint Freddy!!! Men jag kan ju ta dig på orden och flytta in för gott, MED min treåring....

      TACK Malin..... känner mig inget vidare som morsa...men men, en god vän är du i alla fall!!

      Radera
  6. Jag måste bara tacka dig! Jag hade helt tappat blogglusten (skrev mycket om livet som småbarnsmamma förr 2-3 år sen). Sen hittade jag din underbara blogg och fick inspirationen tillbaks, och nu kan jag skriva igen. Tack vare dig! :-)
    Kram från ännu en trött tvåbarnsmorsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad glad jag blir! Skriv på - vi är alla trötta, haha. ;)

      Kram!!

      Radera
  7. Tack för munken idag mitt hjärta :) Den satt där den skulle :)
    Och Gud vad jag älskar att få träffa dig och kramas en stund :)
    Hoppas vi ses snart igen

    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, varsågod snygging! Stöldgods är alltid lite extra gott, haha.

      Hoppas vi ses snart igen! Kram kram!

      Radera
  8. Härliga bilder!

    Måste fråga, har du smakat den mörka geishan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har smakat den. Och hm...den är god för att vara en mörk choklad - men inget att jämföra med orginalet! ;)

      Radera
  9. Vad fin hon i Tingeling utstyrsel! Låter som ni verkligen har en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Låter som om er helg varit (är) toppen!
    Om inte min mamma varit min mamma så hade du gärna fått vara min mamma (skit i åldersproblematiken!) - du verkar skitkul som mamma!
    Kram

    SvaraRadera
  11. hej meekatt.

    din helg såg jätterolig ut.
    jag har ont i magen och bajsar jättemycket.

    puss / dan-syndrom

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder! :)Fnulan såg ju ut att må bra! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Alice verkar vara nöjd med helgen i alla fall o ni har ju bott vidunderligt fint!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Verkar som att alla har varit där utom jag :( (surar)

    www.madamehoffa.se

    SvaraRadera
  15. Ni ser ut att ha haft det UNDERBART, varit supekändisar, tillsnoffsade och kalaspingliga, fått suverän shopping, lyxigt hotell med gluffsarfrukost och jag kan slå mig i backen på att Kungen vinkade till er ;)

    Det ska bli spännande att se vad du bloggar om i morgon och när man får höra den "riktiga" historien, förlorad BH, hur ni fick ihop det med kostcirkeln och OM ungarna verkligen somnade på tåget hem ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  16. Låter som att ni har haft en fantastisk helg gumman, precis som ni är värda! KRAM!

    SvaraRadera
  17. Underbart härlig! Vad fin hon var som Tingeling!!

    En fråga om ditt hår, är du självlockig eller permanentar du dig? Känner mig sugen på att få lite volym på håret och du har de "perfekta" lockarna.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!