onsdag 31 oktober 2012

Kaninhelvete, Bajsblöjor & Halloween!

Ja, andra dagen som arbetssökande har gått och det känns fortfarande hoppfullt! Imorgon ska jag ta tag i mitt CV. Tänkte även ta lite snygga bilder på kaninen och lägga in i en bilaga. Det visar ju på omhändertagande och engagemang och nu för tiden är det ju inne att ta med sig husdjuren överallt. Gunilla Persson tar med sig katten på barnkalas, den nya "Småstadsfrun" i TV3:s nya skitsåpa hade med sig kaninen på en shoppingtur och jag vill ju inte vara sämre jag! Kaninhelvetet måste stylas - snart kanske hon ska på anställningsintervju! 


Besöket ifrån Hallandsposten gick bra idag med undantag av lite skrik och gnäll...och kaffe uthällt över hela bordet (och över reporterns anteckningar). Men ja, sånt får man liksom räkna med när man har barn. Alice berättade stolt om vår helg i Stockholm och Elton visade upp sina bästa "kex-ätar-mooves". Han impade även med en stinkande bajsblöja mitt under avnjutandet av Freddys goda kladdkaka. Tack för den Elton!

Alice som var besviken när reportern "redan" efter 2,5 timmar åkte hem sa "Mammaaaa? Tror du att den flickan vill komma hit fler gånger och leka tidning med oss?!" Haha, fina Alice. 

Imorgon ska jag och barnen på Halloweenfest hos Tessan och äta kattskit och fingrar... (Är det okej att ta med sig en matlåda när man går på fest?!) I ett svagt ögonblick lovade jag Alice att även jag skulle klä ut mig och dessutom låta henne sminka mig. Hur tänkte jag där?! Jag misstänker att vi inte tar cykelvagnen dit...
 
over and out.

//Meekatt... 

2 kommentarer :

  1. Ser fram emot bilder från Halloweenfesten :-))

    SvaraRadera
  2. Ja ja JAAAA! Fler mammor som klär ut sig. Har också planer men här står regnet som spön i backen så jag vet inte riktigt om vi ska fullfölja våra planer med Halloween-picnic i parken. Speciellt inte som det är stomvarning här och ungarna kanske flyger sin kos.....eller DET kanske var en kalas-idé ;)

    Vi kanske kan köra en fest, bara familjen här och spöka ut oss och skrämma slag på grannarna. Men vad ska jag ha under armen?
    Vi har ju inget husdjur.
    En kackellacka kanske.
    Funkar det?

    Hälsningar och trevlig halloween på er
    Yohanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!