fredag 8 februari 2013

Vinterhelvete, Hurtiga morsor & Facebookbilder?

Jag och barnen bestämde oss för att åka till kompisarna i Åstorp idag då jag lyckades tvinga Magda att bjuda oss på pannkakor. Lekkompisar till barnen och pannkakor till mig. Perfekt fredagsnöje tyckte jag...tills jag fick ett sms: "Glöm inte kläder så vi kan åka pulka!". Vafan? Det är KALLT ute. Varmt inne. 

Gissa supermorsan, haha

Men ja, vi packade mitt fula biega Kinderägg av 2006 års modell fullt med vinterkläder och gav oss av mot Åstorp. Väl framme möttes vi av ett berg med pannkakor med sylt och grädde. Under lunchen lärde Alexander Elton ett nytt partytrick - Dubbelpillet! Det kan man säkert charma tjejerna på dagis med..? Tack Alexander! Nästa gång ska jag lära dig ett fult ord.
Efter pannkaksfrossan tvingade Magda ut oss i snön och upp i monsterbacken. Elton såg inte lite chockad ut när Magda släppte iväg honom ensam i pulkan i full fart, haha. Men väl nere i tryggheten skrattade han och ville "ÅKA MEEEEEJA!" Den här blekfeta kroppen fick sig ett träningspass den sent kommer glömma i backen. Men ner gick det fort, haha.

Ja, tro det eller ej men det är en pulka där under mitt feta arsle. 


Ja, jag erkänner. Det var kul.

Magda och jag försöker se lite Facebooksnygga ut...

Så här ser vi ut egentligen

over and out.

//Meekatt...


15 kommentarer :

  1. Hej!
    Okey meekatt. Nu måste jag säga dig en sak....
    Du är inte tjock. Min mamma har i hela mitt 21 åriga liv varit större än vad du är. Jag tycker inte att du ser tjock ut.:)
    Ville bara säga de! Hoppas du tar de på de positiva viset ^^

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!! Underbara katten!! Snyggaste pulkaåkaren ever! <3

    Älskar Facebookbilden vs "vanliga" bilden, haha.

    Röstat på dig!! SISTA gången nu! HEJA HEJA!!!

    SvaraRadera
  3. Hahahha du är ju för go :)
    Annars kan man göra som mina yngsta förmågor... de åker pulka inomhus i trappan från övervåningen.. funkar skitbra och man får dessutom lite "pippi-känsla" ;) Bara Herr Nilsson och Lilla Gubben som fattas :D
    Puss

    SvaraRadera
  4. Uh, hade också tyckt att det var jobbigt om någon bett mig ta med utekläder såatt vi kunde åka pulka. Men jag gissar att det var sjukt kul! Och shit vad snygg du är i mössa!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ni är ju fina på båda! Dessutom tycker jag inte att du ser speciellt fet ut utan du ser ut som en snygg och glad morsa! :-)

    SvaraRadera
  6. He,he...tur att hon släppte snöret på pulkan med Elton i! Jag lyckades, första åket ever bli osäker och försökte styra pulkan i lagom takt. Slutade med att pulkan tippade, ungen landade med ansiktet i snön och vägrar nu åka pulka. Det är enligt honom farligt och läskigt. Han gallskriker om jag sätter honom i pulkan... Han älskar istället att skotta snö och mamma ska ha den stora spaden. Vår uppfart har aldrig varit mer snöfri än nu. Han tvingade mig även att skotta i trädgården...

    /Marie

    SvaraRadera
  7. Gud vad hurtiga ni var då ;)
    Och SNÖ fortfarande. Är det inte vår än?

    Ja det där med facebookbilder är för mig ett mysterium. Vem tar alla de där skitbra bilderna på folk. De skälva? Jag ser ju ut som nån som är skitskraj för att tappa mobilen i marken så fort som jag ska knäppa en bild på mig själv. Har inte fått in det där rätta greppet om "kameran" än. Den är ju inte direkt greppvänlig att fota sig själv med....

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  8. :-) Tjohoo vad det går! Pulka är skitkul!

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! Och visst är det kul att åka pulka även i vuxen ålder, fast jag skyller på barnen haha :D

    SvaraRadera
  10. Härligt! :) Får dåligt samvete nu när jag bara sitter inne haha.

    Jag har förresten lite frågor till dig i min blogg! :)
    http://www.sojka.se/30-onodiga-och-nodvandiga-fragor/
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Läst här ett par veckor men inte kommenterat . Får väl försöka göra det oftare. Älskar din blogg. Du är apcool

    SvaraRadera
  12. Hoppas du har en bra helg, kolla om du vunnit tävlingen =) Kram

    SvaraRadera
  13. Bästa du, vad jag gillar din blogg! Kram

    SvaraRadera
  14. Ni är mer än facebooksnygga!

    SvaraRadera
  15. Skitfina är ni! Det lyser ju djävulskap och bus i ögonen på er :D
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!