fredag 1 februari 2013

Provsvar, Kärlek & Handsprit?

Nu har vi fått provsvar och Elton har en rejäl öroninflammation och är dessutom RS-positiv. Skönt att veta vad som är fel! Nu har han fått sin första dos antibiotika så snart ska det nog vända! Han är fortfarande lika trött och febrig och behöver lite syrgas när han sover. Han vill inte äta eller dricka...inte ens glass lockar så det blir nytt dropp över natten.

Freddy har varit här och jag har fått sova några timmar. Det behövdes! Ikväll kommer han in med Alice så att vi får kramas en stund här utanför. Saknar min lilla tös!

Alla som kommer in i vårt isolerade lilla krypin stinker handsprit. Jag blir nästan lite upphetsad, haha. Jag bad om en Gin & Tonic till maten när de frågade vad jag ville dricka men det blev äppeljuice. Lite snålt en fredag...

Hoppas på en bättre natt inatt. Den förra var hemsk.

//Malin & Elton...




16 kommentarer :

  1. Tänker på er! Hoppas det vänder snart. Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch...tänker så på er. Kramar i massor

    SvaraRadera
  3. Sänder ut varma tankar till eran familj ikväll! Vilken liten kämpe! <3

    SvaraRadera
  4. Plutten :/ Men snart piggelin med hjälp av penicillinet hoppas vi, så ni snart är hemma igen <3
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  5. ååh lilla varm kram till dig min <3
    Muzna

    SvaraRadera
  6. Håller alla tummarna att det vänder snart för er! Skickar en massa kramar!

    SvaraRadera
  7. Lider så oerhört med er. Hoppas lilleman blir bra och får åka hem snart.

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni snart får komma hem. Rs virus är inget att leka med men skönt när man får reda på vad det rör sig om och att man ger rätt behandling. Nu kan det bara vända till det bra. Sänder styrkekramar .

    SvaraRadera
  9. Det är fruktansvärt att se sitt barn så dåligt och att behöva ligga inlagda, lider med er. Hoppas nu antibiotikan kickar in fort och att ni båda får vila gott inatt. Kram, Sari

    SvaraRadera
  10. Wooow!!!
    Snubblade in på din blogg och läste bakåt!! Jisses vilket lyckopiller!! Som jag skrattat!! Tack för din ärlighet! Träning av magmuskler och knipövningsmuskler! Du är underbar!!!
    Hoppas Lillprinsen kryar på sig!
    Varma kramar R

    SvaraRadera
  11. Skönt att ni vet vad det är och att det finns hjälp! Krya på dig lilla Elton :-)

    Kramar till hela familjen!

    Malin

    SvaraRadera
  12. Åh lilla tullen, hoppas han snabbt blir bra med antibiotika nu. Kram på er!!

    SvaraRadera
  13. Jag är nog extra känslig i dag, för det kom tårar när jag såg bilden . Så mycket kärlek!

    SvaraRadera
  14. JIPPI!
    Om man nu får säja så om en sån trist situation. Men jag anar hopp och lösning så jag vågar mig på ett jippi och önskar trevligt fredagsmys på er, med eller utan gin & tonic ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  15. Liten skrutt :/ Tur ni fått veta, så att det snart ska bli bättre! Mammahjärtat svider tillsammans med er :) <3

    Camilla, Umeå

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!