tisdag 26 februari 2013

Förlossning, Hjärnblödning & Polisförhör?


"Men mamma? Hur KAN du lämna mig på dagis när jag är så här sjuk mamma?!" Andra dagen i verkligheten och Alice är lite snuvig. "Alice, så sjuk är du ju inte. Du är bara lite snuvig." Precis utanför dörren in till sin avdelning stannar Alice upp, krymper ihop till en liten boll och hostar hysteriskt. "Åh mamma. Jag tror att jag föder!!" Eeeh...okej. Jag har själv kört med tempen mot lampan (<-- "Ja, mamma...jag har faktiskt 48 graders feber!!"), hittat på att jag har haft ont i magen och annat konstigt under min uppväxt. Men förlossningstricket var nytt för mig. Jag lämnade in henne trots att värkarna hade satt igång och de får väl ringa om vattnet går.

Jag minns alla de där morgnarna hemma. Jag var alltid trött på morgonen och vägrade att gå upp och mamma stod i hallen och skrek "JAG FÅR EN HJÄRNBLÖDNING OCH DÖR!!" Nu förstår jag känslan. Alice vill inte vakna, Elton vill inte byta blöja, ingen av dem vill ha kläder på sig och jag får inte ens i mig kaffe. Ja, jag tror fan att jag får en hjärnblödning och dör ibland. Igår bröt Elton ihop för att han inte fick ha sin fina "ing-akka" (<..skinnjacka) på sig. Det hela slutade med att jag krängde på den utanpå den tjocka overallen och Elton gick nöjd ut genom dörren som ett kors - helt oförmögen att släppa ner armarna, haha. Men ganska snygg...



Nu ska jag snart in till polisen. Sist jag följde med Tessan på den där rättegången så slutade det hela helt idiotiskt med att någon hotade henne på vägen ut ur rättssalen och det blev en ny anmälan. Jag hade såklart placerat min blekfeta kropp alldeles intill och blev vittne till det hela och ska nu på förhör. Har man inte drama i sitt liv...så får man. ;) Hoppas att polisen inte är snygg och att jag kan bete mig som en vanlig människa.
 

over and out.

//Meekatt...

12 kommentarer :

  1. Du är helt underbar Meekatt! Faktiskt, på riktigt. Sluta aldrig att inspirera oss andra mammor. Det du skriver träffar rakt i hjärtat!

    SvaraRadera
  2. Här sitter jag och (som vanligt när jag läser din blogg) skrattar så att tårarna sprutar. Jag hoppas för Alices skull att det blir en någerlunbda lätt förlossning och vem vet, när du hämtar henne i eftermiddag så kanske allt är klart och du är en stolt nybliven mormor.

    SvaraRadera
  3. Styrkekramar <3

    Jag gjorde mosad banan åt eeeeh sopkorgen igår. Hade delat en banan så ½ var.. Tredjevärldskriget startade höll på i ca 5 min storasyster hämtade klokt nog sina Peltorhörlurar och vid 4.50 ungefär gjorde jag mosad banan MOT VÄGGEN man får ganska mkt kraft i armen vad tror du om Baseball?????? men det slutade låta iallafall ;-)

    Ska Du bete dig som en vanlig människa? nej snälla säg att Du skojar kommer ju inte finnas någon rolig mammablogg då.....;-)
    håller tummarna för Dig att det GÅR bra hos polisen iallafall .... minns min gamla tröja
    " Kör som polisen 1 i framsätet 6 i baksätet! Tänker inte säga var jag köpte den det är det ju ingen som vill veta ....admit Du böjrade nynna på den ;-)
    Kram hälsa ing-Akkan och världens yngsta förstföderska....

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Vilken skön kommentar av Alice! Undrar var hon har fått den ifrån? ;)

    Min son körde med "Men jag vill faktiskt inte smitta mina kompisar". Den är hmmm bra.

    SvaraRadera
  5. HAHAHA :D jag var likadan åxå när jag var liten ( och ibland ännu idag ) kan nästan fejka ett gallstensanfall om jag inte har lust att åka till skola/jobb :D Nu har jag varit sjukskriven i över ett år, och inte lider jag så mkt iaf.. ibland är det lite tråkigt kanske, och kontot ekar tomt, men annars mår jag ganska bra :)

    SvaraRadera
  6. Hon är för rolig Alice. Underbart skrivet av dig som vanligt!

    SvaraRadera
  7. Din lilla dotter är helt fantastisk. Så klok och fylld av empati och så hysteriskt rolig.

    SvaraRadera
  8. Haha! Underbara Alice! Den var bra! Hoppas de inte har ringt hem dig för att vattnet har gått! PUSS

    SvaraRadera
  9. Ja Herre Gud, hade man inte gråa hår innan så har man det definitivt efteråt.
    Vart FÅR de allt ifrån?
    Och HUR kan så små saker blir så VÄRLDSKRIGSAVGÖRANDE (det är ett ord va?) för de små. Och man vet aldrig när de poppar upp.

    Jag har på känn att det kommer att komma ett nu vid skolhämtningen. Bara en känla jag har ;)
    Håll tummarna.

    Så håller jag tummarna för att det INTE blev något barnbarn idag ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  10. Tack för styrkan du ger när du låter mig veta att det inte bara är jag som får hjärnblödning och hjärtinfarkter när de små monsterna (diktatorn och tyrannen) helt får spel för ingenting.

    SvaraRadera
  11. hahaha, Underbara barn !
    Jag håller oxå på att få hjärnblödning.
    Bebis har lunginflammation och blir totalt speedad på kåvepeninn.
    Skona mig, gud !
    www.ankpung.se 23 åring mamma med skyddad identitet

    SvaraRadera
  12. Det var första gången som du ställde till det för mig (eller egentligen var det väll Alice). Man ska INTE skratta rakt ut på föreläsning om värdepapper, det blir så konstig stämning. Men jag kunde inte låta bli när jag läste om Alice nytänkande försök att slippa gå till dagis :) Kanske får sluta läsa din blogg på föreläsning... hmm, NEJ det går ju inte. Haha

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!