måndag 25 februari 2013

Tävling med AKTA GRACO!

I samarbete med AKTA GRACO tävlar jag ut en alldeles underbar Lovin Hug. Jag vill gärna ha den själv men Freddy säger att Kaninhelvetet blir åksjuk och fler barn blir det inte heller tydligen. ;)

Så nu har istället NI chansen att vinna den här mysiga gungan. Vi hade en likande till Elton och den räddade mig MÅNGA dagar och nätter!


Lovin Hug är utformad för att göra babyn lugn och avslappnad. En bekväm gunga med 6 hastigheter (batteri) som kan användas från nyfödd till ca 9 månader (11 kg). Ryggstödet är ställbart i 4 lägen och gungan har fempunktssele. Extra stoppning i sitsen och extra vadderat huvudstöd. Mobil med 3 mjuka leksaker för visuell stimulans samt musikfunktion med timer. Vikt: 7,6 kilo. Läs mer om produkten HÄR.

Färgen heter Petit Pip och är härligt ljusblå med vita prickar.

Rek. pris i butik: 1395 kronor. 

TÄVLA:

1. Gilla Meekatt på Facebook HÄR. (Har ni inte Facebook får ni helt enkelt skrika ut er kärlek på ICA MAXI, haha. Alla får vara med.)

2. Dela Meekattsidan på Facebook och tipsa era FB-vänner om tävlingen.

3. Kika in på AKTA GRACOS hemsida HÄR och läs mer om Lovin Hug. 

4. Skriv en kommentar här nedan innehållandes en motivering till varför du vill vinna gungan samt berätta hur den skulle underlätta i din vardag. 

Tävlingen pågår till och med måndag den 4 mars klockan 21,00. Vinnaren presenteras dagen efter här på bloggen samt på Facebooksidan. 

Lycka till!

over and out.

//Meekatt...  

61 kommentarer :

  1. 1. Gjort sen läääääänge

    2. Gjort


    3. Gjort

    4. Skulle vara väldigt kul att vinna =) Allvarligt talat så vore det bra eftersom jag pga mina ledproblem inte kommmer kunna gå runt och kånka på lillkillen när han kommer. Verkar vara en suverän produkt.

    SvaraRadera
  2. Gillar din sida, Dessie Borgström
    Delat tävlingen under samma namn offentligt.
    Kikat in!
    Jag skulle vilja vinna denna för att ge den till min svägerska i bebis-gåva när hennes förstfödda anländer till sommaren. Hon är ensamstående eftersom hon gjorde valet att skaffa barn på egen hand och eftersom jag har två mini-monster så vet jag hur tufft det kan vara.. då passar ju en sån här gunga perfekt att ge henne för att rädda lite av hennes vardag sen när lillplutten kommit till världen :) Hon kommer säkert få massvis med stöd från både familj & vänner men när hon står där själv med schampo i hela håret och bebisen skriker så... ;)

    Kraaaaam!
    Dessie - Mamma till Alicia & Kevin
    dessie_2000@hotmail.com
    http://dessie.nu

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag vill vinna för att kunna ge den till min syster som väntar sitt första barn. Med mitt första barn hade jag en väldigt slitsam start. Det hoppas jag att hon slipper och att denna kan vara en bidragande del till detta.

    Mvh Anna Wendel

    SvaraRadera
  4. Jag skulle jätte gärna vilja ha en sån eftersom vår lille Melvin har svårt att sova och måste vaggas till sömns oftast. Hade underlättat om mamma (jag) slapp vagga honom jämt.

    Mvh
    Caroline

    SvaraRadera
  5. Gillat o delat o allt det där...Jag skulle vilja ge den till en kompis som jag känt bokstavligt talat hela mitt liv. Hon väntar en liten kille vilken dag som helst.
    Det vore så fantastiskt underbart att få ge henne denna som överraskning... jaja nu kanske hon ser detta med då får hon inte låtsas om det ;-)
    Kram på dig, the best blog ever!

    :-)

    SvaraRadera
  6. ojoj, en sån skulle man haft när barnen var små..

    Men nu väntar vi smått (v9 idag) så skulle vara underbart att få gunga den lill* i denna gunga!
    Skulle underlätta min rygg och allas nerver/öron då barn skriker (de förstår ju inte annat men är irriterande ändå)!!

    Gillar såklart på FB, men ska hojta runt lite..
    Tänker inte dela på FB, då ingen annan vet om nya bebisen ännu och vill gärna hålla det så

    SvaraRadera
  7. 1. Har gillat: Madelene Elisabeth Jacobsen
    2. Har delat tävlingsbilden + sidan.
    3. Har läst mer om gungan:)
    4. Min motivering är att mellandagarna bjöd mig på ett positivt gravtest trots skydd - vi måste köpa tvillingvagn då lillen bara kommer va 1 år och det skulle alltså underlätta för oss ekonomiskt att vinna denna gunga:) (graviditeten är ännu hemlig dock) :)

    SvaraRadera
  8. Åh, en sån skulle jag vilja vinna... Men inte till mig själv, utan till världens finaste svägerska vars rygg är helpaj efter att ha burit runt på bebis(ar) i drygt ett och ett halvt år nu. Hennes barn kom tätt, bara fjorton månader emellan, så hennes kropp hann aldrig återhämta sig, och nu är det så man lider när man ser henne. Lillbebisen, tre månader (och mitt gudbarn ;)) är en riktg mysfis och vill helst vara nära, hon skulle behöva en mysig plats att sitta på så mamma hennes inte behöver bära hela tiden.

    SvaraRadera
  9. Åh vill ha! Räcker inte det? ;) tror den kommer göra susen nu när barn nummer två kommer och vi har en på 1 1/2 som vill ha mycket uppmärksamhet. Kanske är lugnast om man sätter storasyster i den och sen har man all tid i världen för bebisen :) vi är godtrogna som få i denna familjen och vet att om vi har denna supergunga så kommer vi ha en nöjd bebis och en storasyster som fortfarande kan få massa tid :)

    SvaraRadera
  10. Väntar barn nr 2 om ca 2 månader, dottern kommer då vara 18 månader och är liten i magen precis som sin syster så ska det vaggas och vaggas och aldrig kunna läggas ifrån. Och för att storasyster ska få sin uppmärksamhet och jag ska kunna skåpsäta;) så skulle denna underlätta ENORM mycket. Och som fattig halvtidsstuderande och delvis föräldraledig finns det inte mycket utrymme;)

    SvaraRadera
  11. Gillar redan, delat, läst.
    Har en son som kräver uppmärksamhet all sin vakna tid, vilket inte alltid är så lätt när man har ett stora syskon som oxå måste få sin tid. Att kunna sätta min lilla kille i den gungan skulle jag förmodligen få lite mer tid att göra annat än att mest bära, bära, bära..

    SvaraRadera
  12. Gillat på Facebook sedan länge.
    Jag skulle vilja vinna den åt mon tjejkompis som bor 60 mil från mig. Jag var den första i kompiskretsen som skaffade ett barn och har nu två. Så jag är så glad att hon också ska ha! Jag är inte ensam längre!!!! Det hade varit så kul att kunna ge henne denna!

    SvaraRadera
  13. Gillat, delat och kikat på hemsidan. Motivering? Jag är kass på sådana men gör ett försök. Jag vill vinna den för att ge lillebror en mysig gungande stund lite precis som i magen. Rofyllt eller kanske i ett rent kaos av syskon runt omkring som skulle gunga honom, vilja testa gungan eller rent av bråka om den...:S lugn rofylld stund kanske det inte blir...nej det kanske inte var någon idé att tävla ändå? :0 Men jo i min värld fungerar den där drömmen om en lugn rofylld stund för lillebror och för hans skull vill jag vinna!!

    Kram TrollMorsan

    SvaraRadera
  14. Gillar och delar.
    Skulle vara väldigt kul att vinna en sådan här gunga då jag väntar tvillingar inom ett par månader och kan ju då inte alltid gå och bära och vagga så det skulle vara perfekt med någonting som kan hjälpa till med vaggandet när man är ensam med två som skriker om vartannat. Tror det skulle kunna underlätta mycket i vardagen.

    SvaraRadera
  15. 1) Gillar definitivt!
    2) Delat och klart
    3) Tittat och hittat massor jag vill har till "grodan"
    4) Med en liten som kommer efter sommaren skulle det både vara trevligt för "grodan" om den är det minsta som sin storebror och bara vill bli vaggad när det var dags att sova. Detta betyder att det även skulle vara trevligt för primärt mammans armar. Samt för storebror som vill ha mammas uppmärksamhet, kommer vara ca 2½ när han blir storebror. Då skulle det vara bra att ha en mysig egen plats för grodan att slappna av och kanske sova en stund :).

    Mvh
    Gabriella Lindahl

    SvaraRadera
  16. Jag skulle vilja vinna då jag i maj blir mamma för första gången.
    Nu har vi varit iväg och shoppat så mycket inför nedkomsten att både leder, fogar och jag själv skriker "SKJUT MIG!!!" i sann Meekatt-anda.
    Jag vaggar nu för tiden fram som en nedsupen pingvin och jag inbillar mig att gungan ger en trygg och igenkännande gungning som Trollet kan trivas gott i medan jag spenderar dagarna med att rädda Trollets leksaker och nappar ur käftarna på våra "kära" katter... Jag har redan börjat! ;)
    Om inte så får mina onda leder i alla fall en paus då och då.

    Punkterna innan har jag såklart gått igenom, gillat, delat, allt det där... :)
    Trollet delar ut lyckosparkar på både revben och blåsa, så nog måste jag vinna bara därför... :)
    /Micks

    SvaraRadera
  17. Gillat, delat och läst på.

    Jag skulle gärna vinna denna då jag ska bli farmor för första gången om ca fem veckor! Det låter som jag är en dinosaur när jag säger att jag ska bli farmor, men faktum är att jag blir en ung sådan. Egentligen skulle jag nog kunna bli mamma....om jag tänker efter.....( tror inte att någon av mina killar hade uppskattat det, hade nog inte orkat med en liten heller) MEN har dock inte avslöjat det för mannen så han tror fortfarande att det är därför vi"gör det", något roligt får man väl ha?? Låt mig därför vinna denna så att jag kan visa att jag är en engagerad farmor som gör allt för att underlätta för mina <3.

    Snart en mycket ung farmor!

    Marie Carlberg

    SvaraRadera
  18. jag vill jätte gärna vara med..

    jag har gillat och delat på facebook (veronica hedlund)

    jag har kollat in hemsidan.

    jag skulle vilja vinna denna så jag kan ge den till min syster som väntar sitt första barn i april/maj. hade en liknade till min minsta och det va det bästa jag har haft och underlättade massor när man skulle göra något hemma,

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  19. 1 [×]
    2 [×]
    3 [×]
    4Hej som mamma till tre trollungar och 9v kvar tills nr 4 så skulle en sån här gunga göra livet enklare när inte bläckfisks armarna räcker till och man behöver en avlastande stund.
    Plus att med veckor kvar tills prutten kommer och allt annat som måste inskaffas skulle den göra plånboken, mamman och bebisen lyckliga♡

    SvaraRadera
  20. Punkt 1-3 avklarade. 1an har jag ju gjort länge ;)
    Punkt 4: Jag vill vinna denna för att det finns en risk att jag kommer behöva denna. Jag var ett kolikbarn, och mina bröder hade kolik. Det finns väl en risk att mitt barn oxå kommer få kolik (vi planerar barn nu). Tror att en sån här gunga kan avlasta på ett bra sätt när man t.ex. behöver GÅ PÅ TOA utan att han ungen i famnen hela tiden :)

    SvaraRadera
  21. Tredje försöket att kommentera ( tur att sonen redan sover annars hade han lärt sig alldeles för mycket nya svordomar vid det här laget). Har gillat, delat, läst och allt som man skulle göra för att vara med och vinna! Alla tekniska saker verkar avsky mig men tänk om denna produkt faktiskt skulle bli min och jag faktiskt skulle förstå mig på den. Vilken glädje, en teknisk pryl jag klarar av att hantera som dessutom kanske kan underlätta mitt kommande liv som tvåbarnsmamma 😀 Största problemet är nog dock att förklara för fyraåringen att han INTE får sitta i den och att han inte får gunga lillebror som han själv vill i den...



    SvaraRadera
  22. Åh vilken underbar tävling!! Nu har jag nyligen gjort slut med facebook men jag ska genast springa ner på Coop och sprida budskapet! Om jag så ska springa naken mellan kaffe- och kattmatshyllan med en förpackning mellanmjölk fastklämd mellan skinkorna för att få uppmärksamhet för den här tävlingen skulle vara himla fint att vinna! I sommar kommer lillebror och eftersom den babysittern vi hade till storasyster står trasig ute på altan så står en sån här högt upp på önskelistan! Jag har dessutom bara hört bra saker om Lovin hug med dess gungfunktion så snälla Gud, tomten, Meekatt, kom igeeeen, vi behöver den här!

    SvaraRadera
  23. Hade jag vetat om din facebook-sida så hade jag ju gillar för längesen! :D
    Nu är det iallafall gillat och delat.

    Jag väntar i och för sig en liten flicka (i juni), men vad tusan gör det. Blå är en härlig färg och den skulle passa utmärkt oavsett om det är pojke eller flicka. Gungan i sig kommer rädda mig under dagarna (då sambon jobbar mycket) och jag vill få lite kvalitetstid med 2,5 åringen. Kanske rent av kan "rädda" mig på nätterna, när jag vill sova lite extra, också. För jag tror att det kan bli dåligt med sömn eftersom storasyster var snäll och skämde bort mamma och pappa, det räknar jag INTE med att lillasyster kommer göra. ;)

    Nu hoppas jag på lite tur och att vår familje blir den lyckliga vinnarfamiljen =)

    Kramkram

    SvaraRadera
  24. 1. Gjort.

    2. Gjort

    3. Gjort.

    4. jag vill vinna gungan åt en väldigt stark vän som går igenom sin graviditet utan nåt som helst stöd av pappan till barnet.
    Han bestämde tydligen några månader in i graviditeten att han "ångrat" sig och krävde att hon skulle ta bort barnet.
    Med tanke på att hon inte kommer att ha någon som kan avlösa henne när hon vill dunka huvudet i väggen och sälja ungen på grund av sömnbrist kan jag inte tänka mig nån som kommer behöva den mer än henne ;)


    SvaraRadera
  25. Gillat (sen länge), delat och läst.

    Jag vill gärna vinna en Lovin Hug. Jag har inget behov av den själv, utan kommer i så fall att ge bort den i 30-års present till en av mina goaste vänner som väntar barn om 4 veckor.

    SvaraRadera
  26. Tack för en sjukt bra blogg! Jag skulle vilja vinna gungan till min dotter, hon är världens gulligaste lilla monster och vill INTE ligga där det är tyst eller still för en sekund (hur kan en så liten ha så stor vilja??). Min vardag skulle underlätta enormt eftersom jag och maken i så fall skulle kunna dela mer på hushållsysslorna när inte jag måste bära på henne hela tiden! Eller, vill jag verkligen ha den... ;)

    SvaraRadera
  27. Jag har ingen facebook eller blogg, så jag står på Maxi och ropar till folk där =)

    Jag vill vara med och tävla om den här perfekta gungan.
    Min motivering är:
    Jag är en "ung" sjukpensionär, sjukpension=minimal inkomst...
    Jag ska få ett litet barnbarn i sommar, självklart så hoppas jag ju på att få "låna" mitt barnbarn ibland. Men pga det jag är sjukpensionär för, så blir det jobbigt att bära.
    Då skulle det ju vara helt suveränt perfekt med den här finfina gungan. Lovin Hug = nöjd bebis. Nöjd bebis = nöjd farmor =D

    Hoppas på tur!
    Kram från mig

    SvaraRadera
  28. Jag är gärna med och tävlar, och skulle gärna vilja vinna denna fina till min kompis som nu väntar sitt tredje barn. Hon har haft de tufft då hennes sambo valde bort henne, i och med att hon valde att behålla deras tredje barn. Det vore underbart att få överraska henne med denna fina gåva som jag tror skulle underlätta hennes vardag enormt.

    Jag gillar och har delat din sida på FB (Sanna Kaakinen), där jag även tipsat om tävlingen.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Gillar din sida och har delat den, Anna Karlsson

    Har tipsat om tävlingen på min FB och taggat dig.

    Länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/02/25/akta-graco-43/

    Skulle gärna ha en sådan till Felix. Melvin är lite överallt för tillfället, far runt som ett jehu, skulle kännas lite säkrare att ha Felix i denna än på en filt på golvet. Sen är det perfekt för att roa en missnöjd bebis.

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  30. Hej!

    Gjort alla steg 1,2 och 3. En helt underbar vinst du har. Önskar att jag haft en sådan gunga till min yngste son. Men nu är det så att jag själv inte kommer att få fler barn, jag får nöja mig med de fem jag har och att andra i min närhet förser mig med bebis gos. Jag skulle vilja vinna denna till min väninnas dotter som skall bli mamma i början av juni. Jag vet hur underbart det är i bland att bara få sätta ifrån sig Lillen/Lillan och vila huvudet, för alla har vi väl ibland upplevt att "nu räcker det". Ibland säger kroppen och själen "orkar inte mer" och då är min tanke att jag tror bebisen känner sig trygg i denna lilla gunga, varm, ombonad och trygg. Alla föräldrar kan behöva en minut själva, inte att man lämnar barnet vind för våg utan bara få andas. (märks det att jag haft öronbarn??) ibland bara måste man dunka huvudet i väggen.......

    Mvh
    Charlotta Hellström
    lottahellstrm@yahoo.se

    SvaraRadera
  31. Gillat,delat, läst.

    Lillebror på 6 veckor skulle älska denna, och hans mamma med. Med 2 stora grabbar på 3 och 7 år som ska göras iordning inför skola/förskola på morgonen får lillebror ofta vänta och ligga och ha tråkigt (läs skrika). Så med denna skulle mammas dagar bli lättare och lillebrors liv lite roligare :-)

    /Sarah
    sarah_johansson@hotmail.se

    SvaraRadera
  32. Gillade redan din sida på facebook såklart. :) Och har delat tävlingen med.. Emely Tuväng!

    Vill vinna för att det skulle underlätta när den nya bebisen kommer, så man hinner göra allt städ och sånt tråkigt även med en liten bebis och en 2,5 åring som springer rundor! HOPPAS på tur! :)

    SvaraRadera
  33. Gillar din facebook (Heidi Larsson)
    Om jag vann den här skulle jag ge den till min vän som ska ha barn eftersom min sjumånaderspojk nog skulle var för livlig för den! Hon har lite halvdålig ekonomi och skulle bli så sjuuuukt lycklig!

    Delat offentligt: http://www.facebook.com/heidi.larsson.16 och gjort allt annat som jag skulle! =)

    heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Gillar sen länge, delat, tipsat, läst osv!

    Motivering:

    Efter tre söner kom en liten sladdistös,
    nu var det igen dags för spyor och bajs så löst.
    Jag räknade med randigt daller och hängabuk,
    ja så brukar det bli när vi dansat en sängvals-stuk.
    Med håravfall, nada sömn och mycket mera,
    kan jag nu konstaterat att det blir inga flera!
    Den här lilla sessan vägrar att sova,
    det tär rätt bra på oss alla vill jag lova.
    Med patten i munnen är hon alltid glad,
    själv känner jag samma njutning av god choklad.
    Hjälp mig att få mina dagar utan skrik,
    Innan jag lägger mig under en sten i skogen av ren panik!

    SvaraRadera
  35. ...glömde skriva att jag heter Lina Löthman (så du kan undersöka om jag verkligen gillar, delar osv. och inte bara ljuger.)

    SvaraRadera
  36. Madeleine jönsson26 februari 2013 kl. 10:04

    Har gillat dig på facebook och delat tävlingen

    Motivering till att vinna:Jag är en ensamstående mammma till en 3 veckor gammal flicka som just nu vill vara som ett plåster på mig och som har en hel del ont i magen. Och det ända som hjälper då är att gå och skutta/gunga henne.Något som verkligen går ut över min rygg.Så att vinna Lovin hug skulle verkligen vara välkommet för både mig och min gullunge/Madeleine

    SvaraRadera
  37. Får en farmor vara med? Jag läser din blogg varje dag, skrattar ofta och tänker tillbaka på när mina var små... Nu har mitt första barnbarn kommit till världen, en underbar liten kille som blir två månader imorgon! Jag skulle så hemskt gärna vilja glädja den lilla familjen med den fina gungan. De har haft den ganska bekymmersamt på vägen...

    /Helena

    SvaraRadera
  38. Gillat och delat, såklart!!
    Kollat in acta gracos shyssta grejor och bara älskar denna Lovin Hug

    Väntar vårt 5:e barn i maj och denna underbara skapelse hade underlättat våran vardag såååå mycket vill jag lova. Då minsta "storebroren" är i sin mest uderbabar tvåårsålder (blink blink) känner jag att det här är grejjen för oss.
    Hoppas på min lycka denna gången

    Massor av kramar Johanna
    johanna-sellen@live.se

    SvaraRadera
  39. Gillat din sida sen innan på FB, Tina Carlström.

    Delat på FB, Tina Carlström.

    Varit inne och läst om denna fantastiska skapelse.

    Nu när jag snart är kläckfärdig (mars) så hoppas jag att denna gunga hade funnits till hands.
    Vårt andra barn hade kolik i tre månader som liten och jag var helt slut. Jag hoppas denna lilla plutt slipper samma bekymmer. Med denna gunga kan man få hjälp med bärande, vaggande, bärhjälp, när man behöver det. Jag har lite smått panik inom mig för jag är nervös och orolig att detta barn också kommer få kolik. Med denna gåva skulle nerverna lugnas ned och det hade inneburit en stor hjälp för oss. På nätterna skulle man även kunna ha gungan bredvid sängen när man inte längre vara uppe och vagga själv. Den hade även hjälp vid andra aktiviteter hemma som vid matlagning, man städar, tvättar osv. Barnet kan hela tiden vara med då.

    Hälsningar Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Jag är otroligt gärna med och tävlar!

    1+2 Gillar och delar på FB (Ingrid Polly)

    3. Läst, och vill ha den ännu mer! :)

    4. Jag skulle vilja vinna gungan till vår kommande bebis som är beräknad till den 11/3. Storasyster är bara 20 månader och just nu i en väldigt krävande period, och den här underbara gungan skulle hjälpa pappa M att roa, vyssa och lugna när jag måste ta storasyster. Den skulle vara väldigt uppskattad och älskad här!

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Hej.

    Jag vill så gärna vara med.

    1 och 2. Jag gillar och delar på facebook med namnet Linnéa Möller.

    3. Jag har läst och låter super.

    4. Jag vill vinna den till en väninna till mig. Hon är gravid med sitt fjärde barn. Hennes två förstfödda är "stora" men så har hon lilla Adrian som gärna vill vara med sin mamma mest hela tiden. Ifall hon vann denna kanske hon skulle kunna fördela tiden mellan barnen så båda känner sig rättvist behandlade.
    Skulle bli jätteglda om jag vann den till min vän.
    Tipsar hrä http://jessamys.blogspot.se/p/tavlingar.html

    Kram Linnéa

    mvh jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Jag gillar irl och mååånga av mina vänner och kollegor läser din blogg efter jag tipsat dem.

    jag vill verkligen vinna efter som jag behöver gungan sååå hemskt mkt!
    jag har en 3 veckors bebis som vill bli vaggad heeela tiden och en 16 månaders som vill bli buren heeela tiden! jag kan inte ens gå på toa för att inte tala om mat eller God forbid kaffe!! jag orkar snart inte och allvarligt så känns det som min rygg går av på mitten vilken sekund som helst, det är rätt tungt å bära båda barnen hela tiden!

    jag håller verkligen tummarna för att det blir jag som vinner!
    mvh lila86

    SvaraRadera
  43. Jag skulle gärna vilja vinna denna till bebisen i magen! Storebror ville gärna vara med överallt men vågade inte ha honom på bordet och efter snittet hade jag svårt att böja mig ner till babysittern. Denna är en bit från golvet och då kan både jag och storebror kika på bebis och ha bebis med oss överallt i hemmet. Håller tummarna på att denna får flytta hem till oss :)

    SvaraRadera
  44. Har gillat, delat och läst!

    Ju mer jag läste om den dära magiska manicken blev jag stensäker på att jag absolut inte kommer klara mig UTAN en sådan! Har en bonusson på 6 år och en dotter på två och vi väntar vår bebis till sommaren. Mysigt, men hur tänkte vi där?! Vem trodde vi att jag var den dagen vi bestämde oss för en tredje? Superwoman?! Ja, lite, men tre barn kräver nog smarta vardagslösningar så livet lixom kan rulla på som vi så gärna vill.... Ge mej den! =)

    (Btw, skönt att hitta din blogg, gillar mkt sånt här (h)ärligt snack som du skriver!)

    SvaraRadera
  45. När vi var på barnenshus sist så ägnade jag en stund till att kolla på olika gungor och babysittrar. Det var många suckar som kom från min sambo, "det är onödigt" kommer ut ur hans mun, men det ända som ekar i mitt huvud är "Må det kosta vad f*n det kosta vill, jag går inte runt dag som natt och vaggar en unge till". Elias hade kolik sina första månader, jag var ensam hemma om dagarna och jag tog alla nätter för att sambon skulle kunna gå i skolan och koncentrera sig på den. Dom värsta dagarna och nätterna gick jag konstant och vaggade honom, fram och tillbaka genom lägenheten. Dom få gånger han somnade i min famn vågade jag inte ens lägga honom åt sidan. Jag tyckte så synd om honom, man kände sig så hjälplös när han hade så ont, att vagga honom hjälpte, men man orkade inte hur mycket som helst och jag hann inte göra någonting annat om dagarna eller nätterna. När det var sambons tur att vara pappaledig hade koliken redan gått över och han ser därför inte vilket behov jag hade just då av en gunga. Nu till nummer två vill jag vara väl förberedd, även om nr 2 kanske inte får kolik så är det en väldigt bra avlastning, till sonen hade vi inte ens en bra babysitter, den vi hade brakade med honom i och åkte i soporna snabbare än kvickt. Jag har även fått problem med ryggen efter förlossningen, att stå upp, gå eller bära mycket gör att jag får jätte ont, blir röd/svullen (något inflammerat?) och därför känns det också viktigt att ha en bra avlastning dom gånger Pontus inte är hemma och kan avlasta mig lite.

    Självklart har jag gjort alla andra punkter med. Tyvärr kan jag inte skrika på ICA (jävla förkylningar, låter som en anka med ett skohorn ner kört i halsen) men jag visade upp din blogg på kursen jag går när vi skulle visa våran favorit webbsida, läste upp några inlägg som snabbt blev 30 minuter, vi fick oss många goda skratt och jag tror du fick någon läsare till som skulle hem och läsa mer :)

    caroliinea@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Pernilla Bergholm1 mars 2013 kl. 08:59

    Jag skulle villa vinna den till min dotter som ska bli mamma för första gången till TVÅ små bebisar. Vet ju av egen erfarenhet hur mycket tid det går åt att vagga ett barn och kan då tänka mig att hon kommer att vara i stort behov av praktiska hjälpmedel när hon kommer vara hemma själv med sina små.

    Att köpa utrustning till första barnet kostar ju en slant och att nu få köpa dubbelt av allt gör att jag vet att hon inte kommer unna sig en sådan lyx som en Lovin hug, så då skulle jag verkligen vilja kunna ge henne en sådan.

    Tack för en härlig blogg som bjuder på många skratt och igenkännande, men som också berör ända in i själen.

    SvaraRadera
  47. 1. Check (Gillar som Magdalena Svensson)
    2. Check (Fast tipsar inte riktigt till ALLA jag själv vill ju vinna ;-)
    3. Check check hade jag haft mer pengar hade jag shoppat loss på prylar
    4. Jag ska/vill vinna eftersom jag har 2 stycken Elton hemma (ja ni läste rätt) en 1,5 åring och en äldre, dessutom en 3:e planerad. Hur ska detta gå?! Lillkillen på 1,5 år hade kolik å det enda som funkade (eller bara ibland) var det eviga gungandet. Att gå runt och vagga honom! Rädda mig och låt mig vinna denna supersmarta grej. Kan jag sätta minstingen i den samtidigt som gubben är på jobbet, 1,5 åringen ska bytas på, maten lagas, tvätten tvättas å storkillen aktiveras. Vad har jag gett mig in på :O

    SvaraRadera
  48. Åh, jag vill jättegärna vara med och tävla till bebisen i magen :) <3

    1. Gillar på facebook. Heter Zandra Svantesson där.

    2. Har delat Meekatt-sidan + tipsat om tävlingen på facebook här:

    http://www.facebook.com/?ref=logo#!/zandrasvantesson

    3. Läst och gillar den SKARPT! :)

    4. Jag skulle vilja vinna den till bebisen i magen <3 För som du skrev, har jag en känsla av att den kan underlätta något enormt! En underbar räddare i nöden om den lilla/lille har svårt att somna, perfekt att sitta i medans mamma diskar/lagar mat osv <3 Ja, en DRÖM helt enkelt, både för bebis samt förälder! <3 :)

    Nu kan vi bara hålla alla tummar & tår vi har, det hårdaste vi kan! <3 :)

    Kram zandra_svantesson@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Jag skulle vilja vinna eftersom jag har två barn, en snart tvååring och en som är 1 månad. Den lilla vill bara vara på mig hela tiden, vilket gör "helvetestimmen" till en hel eftermiddag. Jag försöker underhålla en tvååring samtidigt som jag ska ha en liten bebis på armen (eftersom att bära honom i sele inte är speciellt populärt någon längre stund).

    Förhoppningsvis skulle lillebror tycka mycket om en Lovin Hug så mycket att jag skulle kunna lägga ifrån mig honom och ha två händer till storebror en stund. Jag kanske till och med skulle kunna ta mig igenom matlagningen under "helvetestimmen" med två händer! :)

    SvaraRadera
  50. 1 och 2. Jag gillar och delar på facebook med namnet Ida Alm.

    3. Jag har läst och låter superbra.

    4. En motivering var det ja...
    Jag skulle vilja vinna denna då den gamla babysittern från 80-talet nu gjort sitt då 6st barn har använt den. Kanske kan detta sköna gung ge mig några lugna stunder nu när trean kommer att pressas ut vilken dag som helst. Att försöka laga mat med tre barn skrikande och klängande är lite väl, men med nytillskottet i denna kanske jag kan ta mig igenom dessa timmar :)

    Dessutom skulle jag aldrig få köpa denna själv, bortkastade pengar skulle maken säga som gärna gungar den gamla 80talaren med foten!

    SvaraRadera
  51. Åh vilken härlig tävling, har två barn på 6 år & 2 år, 2åringen är väldigt mammig. I Juli får vi tillökning och då vore det underbart med denna gunga så jag kan lägga ifrån mig bebis och den är förhoppningsvis nöjd i gungan så kan 2åringen få krypa upp i knät, ja 6åringen med så klart men han är inte så kramsjuk.. Håller tummar och tår för vinst / sofia norberg

    SvaraRadera
  52. Rebecka Gustafsson4 mars 2013 kl. 14:07

    Väntar bebis i juli och storebror Eddie är väldans mammig. Denna sku hjälpa mig att ge tid även till honom. Hoppas inneligt att det är min tur att vinna :-)

    SvaraRadera
  53. I soffan sitter jag med min 4 månaders hängande i en öm bröstvårta samtidigt som 1,5 åringen står och skriker i spjälsängen och 6 åringen spelar "dunka dunka" på högsta volym. skivan hackar så där rogivande och 6 åringens utbrott gör att mellangrabben skriker ännu mer. Tänk om jag kunde sätta den minsta i gungan så patten fick vila och de andra två kunde roa sig med att se lillebror gunga fram och tillbaka!

    Älskar din blogg btw ;-) kraaam

    SvaraRadera
  54. Jag skulle vilja vinna den för jag har bebis på G (BF 1/7) och här hemma har jag två killar som då när nästa ploppar ut (eh...? jag har förträngt vad jag ska genomgå) kommer vara 3 resp. 1,5 år. Och som man då ska ha HEMMA hela dagarna förutom 15 räddande timmar på dagis (tack gud för dem i alla fall). Jag tror därför detta är enda möjligheten "för att göra babyn lugn och avslappnad" (ja det lovar ju Acta Graco i produktbeskrivningen) i den miljö han/hon kommer titta ut i :-O

    SvaraRadera
  55. Jag har gillat och delat din sida och delat den :)

    Motivering:
    Jag är nybliven 2barnsmamma och det är det bästa som hänt mig, men då vi har en 4åring med särskilda behov så blir faktiskt lillebror lidandes av att sitta i babysitter eller ligga i vagnen och gråta vissa stunder då storebror kräver all min uppmärkasamhet just då.
    Den här gungan skulle underlätta min vardag genom att kunna ha 2 lediga armar till storebror, matlagning och resten av hushållssysslorna som faktiskt blir lidande just nu under spädbarnstiden.

    SvaraRadera
  56. 1. Gjort länge :)

    2. Klart!

    3. Klart.

    4. Min fjärde minsting ( fyra pojkar ;) ) är nu tre månader gammal. Tror och hoppas att denna manick skulle underlätta lite i vardagen så man kan koka de där makaronerna, byta den där blöjan eller hjälpa till med den där läxan utan lillen på armen :)
    Dessutom ska min bror och hans tjej få sitt första barn till sommaren så det hade ju varit fint att kunna lämna vidare till dem, då den kanske kan underlätta lite för dem oxå. De vet inte vilket underbart helvete som väntar dem ;)
    Jag behöööööver den!!

    / Jenny Olofsson

    SvaraRadera
  57. Gillat och delat :)
    Väntar vårat andra barn, har en dotter på 6 år.
    Då min man studerar i en annan stad, och jag står för inkomsten, så skulle det vara toppen att vinna denna, på grund av underlätta i vardagen men även underlätta ekonomiskt, håller tummarna för vinst/ Mikaela Lindström

    SvaraRadera
  58. Gillat, delat & läst på! Jag skulle vilja vinna för egen del, barn 2 anländer strax innan barn 1s 2-årsdag - skulle vara skönt att ha händerna fria för att göra något så (just nu) enkelt som att duscha?!

    SvaraRadera
  59. Linda Dillström4 mars 2013 kl. 15:23

    Med fem egna barn plus ett i magen, åtta bonusbarn, heltidsstudier på högskolenivå och dessutom tar mig tid att gilla, läsa och dela det här så är man väl fan värd lite avlastning?!

    SvaraRadera
  60. Denna skulle jag vilja vinna.
    Den skulle vara perfekt till våran dotter som vill vara med på samma nivå som mamma och pappa, att ligga på golvet som bebis kompisarna är överskattat. Mamman tycker att det skulle vara skönt att få händerna fria till annat även om man börjar bli bättre på att bara använda den ena.
    / Cecilia K

    SvaraRadera
  61. Ååå, den skulle jag gärna vilja vinna. Har en femdagars plutta här på golvet bredvid mig och jag tror att hon skulle må som en prinsessa i den! Att den även skulle ge mig lite mer tid och möjlighet för min 2-årsson är ju ett stort plus! Jag har gillat och delat och allt det där!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!