torsdag 7 februari 2013

Bordeller, Lammhelvete & Bannlyst morsa!

Jag satt uppe halva natten för och kollade igenom SNI-koder på Skatteverket och vid tretiden visste jag inte om det var en blogg jag skulle driva eller en bordell. Herregud vad rörigt och mycket att tänka på när man ska starta upp företag men NU är jag på gång! Jag hatar dock alla SNI-koder och huruvida jag fått med allt jag behöver är jäkligt tveksamt. Men jag har fått med en massa som jag INTE behöver - det är säkert, haha. Skulle jag trilla in på ett jättekonstigt sidospår (typ starta en fiskodling i Norrland) så har jag garderat mig för nästan allt. ;)

Vi försov oss idag. Jag hörde Alice sätta igång TV:n och höja volymen till max. Timmy Lamm. Jag HATAR det jävla lammhelvetet! VEM skrev den låten?! Elton står framför TV:n med "fäjkokoll" (<--fjärrkontrollen) och vrålar "IMMMMYYY ÅÅÅHHH IMMMY!!" hela tiden. Som om inte Fåret Shaun var illa nog...nu har man plockat ut det värsta ifrån den serien...och gjort en EGEN serie med bara det? "Det söta lammet Timmy är inte så oskyldig som han ser ut..." No shit?! Han finns till bara för att psyka mig. Död åt Timmy Lamm!

När jag tittade på klockan i morse var den nio. NIO! Heja mina barn som har vett att sova på morgonen! Men klockan 9,35 var vi på dagis och det var inte direkt en mysig morgon. Alice åt flingor i slowmotion samtidigt som jag tvångskammade håret på henne och krängde på henne strumpbyxor under hot. När jag försökte skynda på henne var det omöjligt för henne att lämna soffan då det var hennes "BÄSTA program!". Alla program är hennes bästa program nu. Till och med reklamen. Kärleken flödade inte direkt här hemma, haha. Elton fick åka i pyjamas (under overallen) och lämna storasyster. 09,35 var vi där. Bra jobbat supermorsan, haha.

Väl hemma igen gjorde jag scones till Elton och vi hade mysfrukost framför "Memil". (<--Emil i Lönneberga). Han åt tre stora bitar. Aptiten är tillbaka! Min försvann dock aldrig. (tyvärr). Freddy envisas med att göra fruktsallad varje kväll men hela min blekfeta kropp skriker efter choklad! Frukt är INTE godis.


Nu har Alice en kompis här och det är fullt ös. De ropar "mamma" hela tiden men varje gång jag svarar får jag en utskällning. "Det är inte DIG mamma!! Vi LEKER bara!! GÅ!!" Men förlåt mig då! Jag har lovat dem muffins så jag får väl sätta fart nu. När muffinsen är färdiga ska jag ropa "Tjejer!! Det är fika!!" och när de kommer springandes jätteglada ska jag säga "Nej, inte NI! Jag LEKER bara! GÅ!" För sån é jag.

over and out.

//Meekatt...

Nu är det bara två dagar kvar att rösta på Årets Föräldrablogg inför Finest Awards. 
Röstar gör ni genom att klicka HÄR och man kan rösta en gång/dag.

22 kommentarer :

  1. Haha!! Jag hade högläsning ur din blogg här på jobbet, du beskriver min morgon! Frukost i slowmotion, tvång, hot och favoritprogram precis när man ska stänga av tv´n!
    Det känns genast fullt normalt :)

    SvaraRadera
  2. Kommer du att genomföra det? Riskerar du inte att få ett mindre helvete med att säga att "du bara lekte"? ;)
    Jag har tack vare dig vågat erkänna att JAG HATAR att vara mamma ibland. Det är befriande som faaan!
    Tänk vad ett bananskal kan göra för skillnad.
    Du skriver underbart bra! Jag ställer mig i hyllningskören, och hoppas få läsa massa mer inspiration här i framtiden.
    Bra att Elton mår bättre.
    Rebecca (utan lilla J)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde det. Det uppskattades inte. Jag blev en "bajsmamma".

      Muffinsen blev inte ens godkända! Vafan!? Bakade helt i onödan. Suck!

      Tack snälla! Det är inte alltid så underbart att vara mamma och det är HELT okej att känna så!! Man kan inte älska varje stund av det. Ibland kämpar jag för att hitta stunder då jag faktiskt älskar det. ;)

      Radera
  3. Hahahahaha! Snälla, jag hoppas du gjorde det du sa om flickorna :) Ett slag för alla de mammor som alla gånger svarar på "mamma" och får skäll. Har varit emd om samma sak X antal gånger nu. Jag tror jag ska ta och göra likadant nästa gång...

    Här älskar jag Timmy Lamm, vi köpte till och med filmer och här är det jag som sjunger med (Bäää). Hemska barnprogram är "Biss och Kajs" på barnkanalen och "Showtime" (skjutmiiiiig passar bättre i den melodin)

    "Ju tidigare ett barnprogram går, desto hemskare intro" har jag hört sägas. Stämmer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I did it! Upp till kamp för de utskällda mammorna, haha.

      Jag hatar Timmy Lamm, Teletubbie & I drömmarnas trädgård. Kiss & Bajs har jag missat, haha. När går det?!

      Radera
  4. Frukt ÄR faktiskt godis. Iallafall sett ur sockermängd, så ur den aspekten kan du faktiskt lika gärna äta choklad som fruktsallad. (Antar att jag nu har bevisat att LCHF inte alls är så dåligt som du tror.)

    Det där "jag bara lekte"-tricket ska jag också börja köra! Oslagbart kul ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kloka ord! Du menar att choklad är ok om man äter LCHF?! ;)

      Radera
    2. Eeeeh... Jaa..? ;) Fast nej, inte Geisha, ha, ha! Den är ändå äcklig. Men helt sant att frukt innehåller lika mycket socker som choklad i princip och påverkar kroppens blodsocker på exakt samma sätt, så ur den aspekten är det ingen vinst med frukt framför choklad. DÅ kan man lika gärna äta det man gillar!

      Jag står för övrigt ut med de flesta barnprogram. Mitt enda riktiga hatobjekt är Max och Ruby. Aaaaaaargh!!

      Radera
  5. Vad är det för företag du ska öppna?

    Kramar från kvartettmamman i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drar igång bloggen som företag. :)

      Kram!

      Radera
  6. OJ vad jag blev sugen på scones nu! Och muffins! Och choklad! Frukt, not so much.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att man kan inspirera! ;)

      Radera
  7. Frukt... naturens eget jävla godis. ;)//Jenni

    SvaraRadera
  8. Ha, ha, pay-back-time för dig då:-) Fast jag är säker på att de får muffins i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de fick men de tyckte inte om dem. Jag misslyckas till och med med muffins. Jag är en sopa, haha.

      Radera
  9. För att inte tala om..." Dinosaurietåååg, tuuut, tuut, dinosaurietååååg, tuut, tuut, ja det får bliiiiiiiiiii (och med lägre stämma) dinosaurietååååååååg, tuut, tuut" Jag säger som du brukar göra, skjut mig!

    SvaraRadera
  10. Payback time men inte Planerat inte avsiktligt det var ett sånt där "mamma HAR sagt hur jag ska göra så det SKIIIITER jag i och gör som jag vill" tillfälle iinträffar dagligen här.....
    Nå till händelsen igår kväll.... sushi på bordet soja upphällt i sina små skålar... liten klick WASABI *moohahhahhahhaha*

    -Amanda, ta en jätteliten bit och rör ner i sojan.....
    - nää mamma (tar rätt stor bit wasabi till munnen direkt RIIIDÅÅÅÅÅÅ...........

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!