onsdag 20 februari 2013

En snabbis är aldrig fel?

I helgen ska jag och Freddy till Göteborg - utan barn!! Jag ska träffa lite sponsorer för lite spännande samarbeten framöver, jobba vidare med min bok och njuta av hotellfrukost på Scandic Rubinen. Självklart ska vi passa på att besöka mässan Baby & Barn när vi är i Göteborg.

Baby & Barn, Sveriges tongivande barnmässa! 22-24 februari 2013, Svenska Mässan, Göteborg

Jag har fått 4 biljetter att lotta ut och eftersom att det bara är ett par dagar kvar så får det bli en "snabbis". Men som småbarnsförälder får man fan vara glad om det blir något alls. ;)

Vill du tävla om två biljetter till Baby & Barn - gör så här:

* Kika in och läs mer om mässan på hemsidan HÄR

* Gilla Baby och Barn på Facebook HÄR

* Skriv en kort kommentar nedan. Skriv vem du skulle ta med dig samt skriv vad du tycker är det viktigaste med en mässa.

Tävlingen pågår till imorgon (torsdag) kväll kl 21,00. Vinnarna får en kod via mail som de kan lösa in mot en biljett på hemsidan - snabbt och enkelt! 


over and out.

//Meekatt...
 

20 kommentarer :

  1. Jag skulle antingen gå utan barn och med en kompis, eller så skulle jag få för mig att det är en bra idé att ta med lilleman dit, "det skulle han säkert tycka va kul, finns ju så mycket för honom där". Sen skulle jag hata mig själv för att jag tog med honom dit, eftersom han är lite för "självständig" i affärer och har en förmåga att springa bort och "försvinna" när vi är ute bland folk. Men samtidigt skulle han behöva det, hans tre bröder har alla feber, vi har lov och urtråkigt hemma!
    Så ja, mot bättre vetande, hade han nog fått följa med ;)
    Camilla!

    SvaraRadera
  2. Gillat på FB. Jag skulle ge biljetterna till en kompis som väntar sitt första barn. Hon skulle behöva ett uppvaknande och lite roliga tips och idér. Det viktigaste med en mässa för mig är variation. Att det finns mycket olika att titta på och något för hela familjen.

    Och lite bra mässpriser såklart! ;D

    SvaraRadera
  3. Nu kan ju inte jag gå på den däringa mässan men jag vill ändå påpela att det VIKTIGASTE på en mässa måste ändå vara att det finns gratis-pennor och en påse att ta hem alla i.
    Har fortfarande reklampennor kvar från min ungdomstid då jag gick på mässor, och DET är skitbra.
    Även om jag nu-för-tiden inte skriver någonting för hand ;)

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/february/real-life-fortskaffningsmedlet-2.html
    om nån skulle få lust att hänga på.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja ta med min närmaste vän. Då jag ska fråga henne om hon kan tänka sig bli gudmor till våran nyfödda tös., så det hade varit ett perfekt tillfälle att fråga henne när vi är på mässan, ;) det viktigaste för mig på en mässa är att man får ut information och märker att personerna vid montrarna kan sina saker, sen framför allt att de är bra och roliga goodiebags ;)

    blixtangelica@hotmail.se

    SvaraRadera
  5. Jag skulle ta med en vän. Mycket spännande att titta på och gratis är bra, så massa gratis prylar.
    petra.holmberg.ph@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Hjälp tänker jag när jag tänker på det här. Baby och barn-mässan. Skräck! Vi ska ha vårt första om ett par månader och jag tycker att konsumtionen som omger barn är avskräckande och skrämmande, men också nödvändig till en viss del. Det är därför med skräckblandad förtjusning jag ser på baby och barnmässan. Skulle därför bjuda mig själv och min likaså förvirrade make och lära känna fienden eller vännen som väntar inne på svenska mässan.

    SvaraRadera
  7. Jag skulle ta med min man och min stora bäbismage. Det absolut viktigaste är att det finns prov-produkter, godis och reklampennor!

    SvaraRadera
  8. Gillat FB-sidan och såg på deras program att de hade en Alfons Åberg teater och det vet jag att min dotter hade älskat så jag hade tagit med mig henne och en vän. Min dotter behöver lite egentid med sin mamma tror jag då det blir mkt fokus på hennes tvillingsyster (som är sjuk sedan födseln)och hon är alltid så förstående och hjälpsam så det är hon värd.

    SvaraRadera
  9. Jag är gärna med och tävlar, och skulle gärna vilja vinna. Det absolut viktigaste som många mässor glömmer bort är att de finns dricka till hands (gärna gratis automater med vatten), då det blir fruktansvärt trångt ibland alla människor där inne och man ofta blir törstig både stor som liten.

    Har redan planerat att åka dit tillsammans med min mamma, dotter och mina två små bröder.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag skall åka på mässan med min mamma och men dotter (eller mormors barnbarn, som hon är mer än min dotter när mormor är i närheten) min mamma är mycket som du beskriver att din va, o att vara med vår Elsa är det som gör henne mest lycklig. Vore kul att överraska världens bästa mormor o mamma ( som ofta driver mig till vansinne med all sin kärlek..) med biljetter till mässan vi sett fram emot så länge! Tack för en bra blogg, den enda jag läser:) kram
    greta_winther@hotmail.com
    /Emelie Winter

    SvaraRadera
  11. Glömde ju skriva vad som är viktigast med en mässa! Jag tycker att det viktigaste är att jag går därifrån med nya erfarenheter, och såklart en stor påse med en massa mässfynd;) / Emelie Winter

    SvaraRadera
  12. Hej.
    Jag deltar i denna tävlingen och hoppas att jag får chansen att åka på mässan. Jag skulle ha med mig min sambo som själv tycker det är viktigt att vara så engagera sig i vad som finns där ute inom allt som rör barnen. Vi har en dotter på snart tre år och väntar på nästa som kommer till sommaren. På en mässa förväntar man sig att hitta och få massa ny information om olika produkter och företag som man inte annars kanske vet om.
    Att vinna två biljetter hade varit underbart då det är tajt i ekonomin.
    Tack för denna möjligheten :)
    karro_6@hotmail.com
    /Karolina

    SvaraRadera
  13. Åh, har gillat på Facebook och vill gärna få möjligheten att gå gratis tillsammans med min man och son.
    Passar på att tacka för en fantastisk blogg!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Jag hade tagit med min älskade sambo och passat på o få en babymoon nu innan twinsen ploppar ut och innan jag blir för tjock för o orka! Det viktigaste och bästa med mässor är att man har allt samlat på samma ställe och får oftast se nya och kreativa idéer först :) vilket kan behövas för oss blivande förstagångsföräldrar som är helt lost! ;)

    Mvh Madde - madlene_nilsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Menåh, jag glömde ju skriva vad som var viktigast på en mässa!! Allt som är gratis eller väldigt billigt, hahaha. Det är ju därför man går dit, för att snylta och fynda ;)
    /Camilla (som skrev det första inlägget och skulle ta med sin "självständige" son...gaaah)

    SvaraRadera
  16. Jag skulle nog vilja ta med mig min Brors sambo och hennes lille 7 månaders kille.
    Vi blev båda mammor i Juli (hon för första gången och jag för andra) och det skulle vara kul att hitta på nåt ihop, hon, jag och våra små killar :)
    Jag har aldrig varit på en mässa så det skulle vara kul att åka, och det viktigaste för mig skulle ju vara alla tips och ideér man kan få. Men även en chans att kunna fynda lite såklart!

    MVH Thesa82

    SvaraRadera
  17. Tänk så trevligt att gå på mässan och mysa med min snart 1 1/2 åring! Men eftersom jag har en känsla av att det kommer bli mest gnäll och tjat...så tar jag nog hellre med en tjejkompis som jag misstänker har en liten bulle i ugnen..och jag skulle ju gärna vilja gå eftersom jag har en bulle i ugnen som hon inte vet om än ;)
    Bäst på mässor måste ju ändå vara gratis pennor, små gratis prover och ett bra mässutbud!
    Nu håller jag tummarna och hoppas hoppas på en barnfri dag på mässan ;)

    SvaraRadera
  18. Åh! Mina barn skulle älska den mässan! Jag skulle gå med min pappa (barnens morfar) och han skulle orka roa barnen och gå med dem och kolla på allt fint medans jag kollade bra erbjudanden och köpte en massa kul! Han behöver och har efterfrågat lite tid med barnen och detta skulle vara ett toppentillfälle. Och jag skulle få njuta i lugn och ro!!)

    Viktigast på en mässa: Fikamöjligheter, mässpriser och gratis goodies, hehe.

    Kram Elin Andersson

    SvaraRadera
  19. Jag hade så gärna velat vinna dessa biljetter.
    Den som skulle få äran att följa med vimsiga mig på mässan är min moster som är en fantastisk "extra" mormor åt min son då riktiga mormor tyvärr inte finns hos oss längre.
    Vi skulle botanisera vilt i alla montrar och antagligen köpa massa onödiga prylar, för sånna är vi ;)

    Det viktigaste med en mässa är ett brett utbud, kunniga personer, bra erbjudanden och naturligtvis välfyllda goodiebags! ;D

    Kram!

    Pernilla (pccom@home.se)

    SvaraRadera
  20. Måste bara fråga, har nog missat nåt.
    Skriver du en bok och

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!