onsdag 6 februari 2013

Hotellnätter, Tvångstrosor & Nakendans!

Här inne har det varit tyst, sorry! Jag har ägnat all min vakna tid åt att gosa med (och jaga) lillebror här hemma. Elton är fortfarande lite låg men han har en öroninflammation som ska läka ut och äter antibiotika än. Snart är han samma jobbiga lillebror igen, haha. Alice och han har slagits idag och det är ett bra tecken. Jag är inte riktigt på gång än efter alla vakna nätter men nästa vecka väntar TVÅ hotellnätter i Stockholm när jag ska upp på Finest Awards! Yeyh! DET behöver jag! Tänk bara...hotellfrukost - utan barn! En massa tid på hotellet - utan barn!! Yeyh! Och en hel säng till bara mig! Ingen som vaknar mitt i natten och behöver hjälp att torka sig i rumpan (hoppas jag?) och ingen som kletar flingor i håret på mig på morgonen. Jag hoppas verkligen att MirAnna uppför sig...och torkar sig själv!

Det börjar bli lite stressigt här. Två veckors förberedelser och fixande bara försvann nu när Elton blev sjuk. Jag har en massa jag måste fixa men bara en vecka kvar. Klänning, skor, smycken, väska...och en massa annat viktigt. Två flaskor rött vin, en flaska handsprit och ett par "håll-in-magen-och-få-jätteskalle-trosor" ligger i resväskan. Ja, fettet måste ju ta vägen någonstans. Trycker man in magen med obekväma trosor växer antingen arslet eller skallen...det är ju helt logiskt. Jag satsar på jätteskalle och får därmed bort fokus ifrån volangerna och mina obekväma skor. Praktiskt! Mina 35 minuter på löpbandet idag hinner nog inte göra underverk med den här blekfeta kroppen - men vafan. Skit i det! Sån här é ju jag!



Imorgon ska jag och barnen åka in till stan och fixa dansskor. Alice dansskola börjar på lördag och hon är laddad. "Mammaaa? Duuuu? Du vet på dansen mamma? DU ska inte vara med där inne och dansa va?!" Eeeh? Vadådå?! Jag dansar ju SKITBRA?! Gangnamn Style goes Meekattstyle - Elton älskar det! "Nej gumman, det är bara barnen som ska dansa." Föräldrarna lämnar bara er barn där och sen sitter de utanför och spelar Quizkampen och instagrammar bilder på er iklädda era töntiga danskläder. Jag och Tessan har bestämt att vi ska vara hurtiga och gå en promenad under tiden...eller fika. Vi slits mellan de två alternativen...verkligen, haha."Åh vad bra mamma! För du dansar faktiskt JÄTTESKÄMMIGT! Och ibland gör du ju det NAKEN!" 

Men vafan!? Till mitt försvar här: Jag är grym på att dansa! Och vem tycker inte om att dansa naken?! Det finns väl inget bättre sätt att lufttorka på efter duschen? Jag skulle dock aldrig göra det inför Mellbystrands alla föräldrar. Till och med jag har gränser...typ. 

Nu ska jag krypa ner till Freddy. Det känns som att jag ligger efter med två veckors sömn...och mat. Jag kopplar droppet inatt:


over and out.

//Meekatt... 

Nu är det bara tre dagar kvar att rösta på Årets Föräldrablogg inne på finest.se.
Klicka på bilden för att rösta!

 



14 kommentarer :

  1. Såå skönt att ni börjar komma ikapp igen. Usch vilka veckor ni haft.

    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en pärs men snart är vi oss själva igen! <3

      Radera
  2. Japp sån här är DU och du är SKITFIN precis så som du är! Skönt att Elton börjar må bättre igen! Massor av kramar!

    SvaraRadera
  3. Hahaha gode tegn, når ungerne begynder at slås ;) Ja sådan er det jo.

    Nu bliver det spændende med Finest... krydser arme og ben :D

    Ha en god dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ett bra sundhetstecken! ;)

      Tack!

      Radera
  4. Haha! Härligt att höra att det börjar rätta till sig igen hörru! ;)
    (trots att det kommer bli lite mer .. eh.. fart ..hemma!) :)

    Testade by the way att slänga på en träningsvideo på youtube häromdagen med talibanen som sällskap.
    - Händer i golvet, rumpa i vädret.. kroppen dör och skriker.. Talibanen skrattar så hon gråter.. Alltså.. Jag fattar inte.. Jag är ju graciös som .. ja, inte jag vet jag .. en postlåda?
    Ja, det är från sina älskade man skall höra det ;)

    Ha en fin dag Meekatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är inte riktigt lika snabb på att återhämta sig som barnen verkar vara. De borde trappa upp lite sakta...så att man hinner med! ;)

      Haha, finns det ingen videoblogg på det?

      Kram!

      Radera
  5. Hahaha i morse dansade jag lite till Sean Banans "Skaka rumpa" i köket medans jag gjorde frukost till barnen.

    "Men mamma!" var allt min snart 5-åring kläckte ur sig och sedan tittade hon demonstrativt åt andra hållet.
    3 åringen tittade dock fascinerat (äcklat?) på mig när jag dansade så kanske kan jag imponera på ETT barn ändå :-)

    SvaraRadera
  6. Men vad?
    Vad är det jag hör?
    Dansar du inte naken inför Mellbystrandes alla föräldrar?
    Kanske med detta dropp under natten så vaknar du till andra tankar i morgon ;)

    Skönt att det börjar kommas i form på Elton-fronten.
    Det var en pärs, men bråkar de då är det ju bra....väl ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae...eller jo. De stackarna som går förbi våra fönster får dig nog en och annan nakenchock.

      Ja, det var en pärs. Nu är det normalt kaos. ;)

      Radera
  7. Röstar ju varje dag på dig juh!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!