torsdag 21 februari 2013

Jobb, Röra & Bästa chefen!

Ja, då var det torsdag och barnens sista dag på dagis för den här veckan. Ikväll kommer mina småsyskon och flyttar in i röran så att jag och Freddy kan få en barnfri helg i Göteborg. På måndag börjar verkligheten med tidiga mornar, rutiner och jobb! Waaah!! ÄNTLIGEN! Efter över fem års föräldraledighet, pluggande och några månaders arbetslöshet är det dags för mig att "åka till jobbet" och JÄVLAR vad skönt det känns. Nu kan ju det bero på att jag sett till att få världens bästa jobb, haha. Jag har dessutom sett till att skaffa mig världens bästa chef - mig själv! Hur bra är inte det?! 

Jag startar upp Meekatt Media och ska nu lägga ner en massa tid på mitt skrivande - som jag ju ÄLSKAR! Det har alltid varit en dröm att kunna ha skrivandet som ett yrke men betygen tog mig inte direkt till journalistyrket, haha. Jag hade dock ganska kul i skolan...de dagarna jag var där. Slutspurten de sista månaderna innan studenten ägnade jag inte åt att höja betygen utan mer åt att höja kroppstemperaturen med hemkört och hångel. För sån var ju jag! 


Men nu har jag ju hittat mitt forum och min lilla plats här i cyberspace och många har hittat in till mig. Ganska otroligt egentligen...att folk vill hänga här och läsa mitt svammel om gnälliga barn, gnälliga föräldrar, gynekologbesök, Ullaredsbesök, saknad, sorg och trams. Allt i en enda röra egentligen. Men sån é ju jag. En enda röra.

Många är nyfikna på vad jag ska pyssla med. Jag ska skriva...skriva...skriva. Jag har många företag som hör av sig och vill samarbeta med mig och det är en del i det. Jag kommer fortsätta att blogga på samma sätt som tidigare - bara lite mer. Jag kommer ha lite mer reklam på sidan, mer tävlingar och roliga tips och trix. Jag kommer inte bli en "reklamblogg" och jag kommer inte marknadsföra en massa konstiga saker. Sån é inte jag. Jag hade varit rik nu om jag "bara ville tjäna pengar" med tanke på antalet förfrågningar jag får ifrån spelsajter och företag som lånar ut pengar via sms, haha. Det är skrivandet som är min grej och reklamen möjliggör att jag faktiskt kan fortsätta göra det jag brinner för. Och bra tips behöver vi ju alla.

Sen ska jag ju jobba vidare på min bok, skriva lite krönikor, föreläsa (<..hjälp?!) och lite annat kul. Ni märker efter hand vad som händer. Just nu är det fokus på att fixa klart mitt kontor i strandhuset. Jag behöver få in rutiner och känslan av att "åka till jobbet" och då är strandhuset en perfekt lösning. Jobb där - ledigt hemma. 

Nu ska jag ta ett litet möte med chefen. Hörde att hon ville inleda vår relation med att bjuda mig på en semla. En jävla bra chef det här, haha. 

over and out.

//Meekatt...


30 kommentarer :

  1. Det låter som den bästa chefen :) Ni lär ju inte bli så ovänner heller ;)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Av hela mitt hjärta menar jag de!
    Du .... Smaklig måltid!
    Kram// Anette

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. jag vill oxå ha en chef som bjuder på semlor...

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vilken dröm! Visst, det är tufft att vara egen, men så jäkla coolt! Det kommer gå bra det här.

    Bäst du bjuder igen chefen på något, kanske ännu en semla eller geisha? Så att du inte ser snål ut tänker jag. ;)

    SvaraRadera
  6. Du är för härlig!
    Önskar Dig varmt lycka till med skrivande, vilket så klart är en av Dina många talanger.
    Och, att Du inte glömmer bort oss som är Dina
    stammisar på bloggen.

    Kram på Dig kompis
    :-)ngrid W

    SvaraRadera
  7. Heja Malin!! Du är säkert världens bästa chef och anställd :) Hoppas du kommer i närheten av Örebro och föreläser!

    SvaraRadera
  8. Tack för en underbar blogg, varje dag :)
    www.ankpung.se 23 åring mamma med skyddad identitet

    SvaraRadera
  9. Åh, vad glad jag blir när jag läser detta! :) Hoppas det går strålande och det är så inspirerande att läsa att du vågar göra det här. Kram, Grattis och stort lycka till! / Maria

    SvaraRadera
  10. Namnen i söder :)21 februari 2013 kl. 12:25

    Detta kommer ju att gå alldeles lysande!!!! Hoppas man blir bjuden på firmafesten... Kan ju bli lite ensamt annars ju.. ;)

    Sen det där med tävlingar.... När ska man som vuxenbarnsmamma kunna tävla om annat än blöjor, bilstolar och vagnar? Har ju liksom ingen använding av det..... Nä, börja inte prata barnbarn, för att bli mormor/farmor vid 26 är liiiite tidigt.. :) Jag skulle däremot se fram emot en tävling där man (läs JAG) vinner massage, en middag eller nåt annat trevligt... Annars tar vi det ändå...., först PoC, sen massage och sen middag... För någon gång måste väl chefen ge dig lite ledigt?

    Spark i baken!!!!

    Kramis

    SvaraRadera
  11. Kan du inte dela med dig mer av vägen dit? Nu när du faktiskt är där menar jag :-) Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Grattis! Härligt att få leva sin dröm - och vilken bra chef du har :)

    SvaraRadera
  13. Grattis till jobbet ;)! Va spännande! Ska bli roligt att få läsa mer av det du skriver!

    SvaraRadera
  14. Härligt! Bästa chefen och bästa anställda ;)

    SvaraRadera
  15. Så JÄKLA kul att höra att du kommit igång.
    Jag ligger också i startgroparna men vet inte riktigt HUR jag ska börja. Jag har ju inte speciellt bra relation med Spanien heller ;) så förtroendet dit har ju fått sig en törn.
    Jag menar det är ju inte som hemma i Sverige där man fixar papprena först och SEN kör igång. Jag har på känn att det är ganska så mycket tvärt-om här nere.
    Och VEM ska man muta först ;)

    Ja vi får se hur långt modet vågar.
    Jag håller på dig i alla fall och då kanske ditt FÖRSTA uppdrag vore att få tag på nån producent för Svenska Las Palmas-fruar som jag har uppstrukturerad nu ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  16. Coolt på riktigt !!!

    SvaraRadera
  17. Såå härligt för alla!!!! Blir så glad för Din skull o att Du fortsätter glädja o beröra oss med Din vardag med rara lydiga o tysta barn ;-)

    Kramar i massor <3<3<3<3

    SvaraRadera
  18. Vilken dröm, att få göra det man vill. Grattis fina du! Kram från mig

    SvaraRadera
  19. Så härligt! Stort grattis till dig! Du gör det många önskar att dom skulle våga, enormt coolt av dig. Din familj måste vara så stolt :-D

    Malin

    SvaraRadera
  20. Stort grattis och lycka till!

    SvaraRadera
  21. Hahaha .. Du är bara bäst!

    JAg vill med vara min egen chef, så nu börjas det, jag kommer försöka ta tag i detta med fotograferandet på allvar och bloggen får vara till stor hjälp ! :)

    SvaraRadera
  22. Grattis å ett mega stort L Y C K A T I L L , det kommer att bli succe :-)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  23. Heja! Grattis och lycka till! /Lisa

    SvaraRadera
  24. Du skal da også ha et stort tillykke her fra.... god helg i Göteborg og god arbejdslyst på mandag :D
    Kram

    SvaraRadera
  25. Åhhhhh Malin! Riktigt mycket grattis!! Jag sitter här och försöker upparbeta en avundsjuka för att du får pyssla med det jag vill... Men, på grund av att det är du, kan jag inte! Jag är jätteglad för dig! Kramar. Och du, hälsa din chef!

    SvaraRadera
  26. Vad roligt!!
    Grattis!! Det ska bli kul att fortsätta följa dig!

    SvaraRadera
  27. Grattis!!
    Kommer garanterat fortsätta följa dig!!

    Man får mer än gärna kika in hos lilla mej och lämna ett tass-avtryck

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!