fredag 1 februari 2013

Hälsningar från sjukhuset!

Jobbig natt för en tapper liten kille som fått inhalera och ligga med syrgas hela natten. Nu har nya prover tagits och vi väntar svar på vad som ställer till det... Feber igen och lite höjda infektionsvärden.

Många frågar om RS. Vi har tagit prov och väntar svar på det med. Är det RS är det ingen fara, han är ju frisk i övrigt och vi är på rätt plats. :)

Om några timmar kommer Freddy och DÅ ska jag sova! Men ja, mest saknar jag ju min lilla tös...

Tack för alla hälsningar! <3

//Malin & Elton

18 kommentarer :

  1. Stackars liten :-( Jag minns själv hur tufft det var att ligga där när Charlie var bebis och drabbades av lunginflammation och sedan luftrörsinfektion. Att "bo" i ett sådant isolerat rum tar på krafterna, så skönt att få lite avlastning. Krya på er!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lilla, söta Elton! Ja ni är ju på rätt ställe just nu i alla fall! Massor av krya på sig kramar!

    SvaraRadera
  3. Hoppas lille Elton kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  4. Min son låg också inlagd när han hade RS. Hoppas han kryar på sig snart lilla killen! Tänker på er båda! Önskar jag kunde skicka en stor låda geisha till dig!!

    SvaraRadera
  5. Men fy! Lilla gubben! Otäckt när man inte vet vad det är! Skönt att du får lite avlösning sen! Hur går det för stora tjejen, hon är väl orolig med förstår att du saknar henne!

    SvaraRadera
  6. Våran minsta fick RS som ett åring, idag är hon 4 och behandlas fortfarande. Krya på er

    SvaraRadera
  7. Jösses vad jag hatade de där maskinerna när jag låg inne med min pojk. Dropp, EKG, syremätning och insulinpump. Maskiner som pep och surrade och sa att mitt lilla hjärta var sjuk. Det kunde ju inte stämma, min pojk ska ju springa och leka och vara glad, inte ligga håglös i en sjukhussäng och vara blek som ett lakan.
    Hatade tiden på sjukhuset och maskinerna, samtidigt var jag så tacksam för att maskinerna såg till att han fick det jag inte kunde ge, att de skyddade honom när jag inte kunde. Att de höll honom vid liv när han var på väg bort ifrån mig.
    Förstår vanmakten du känner över att Elton inte blir bättre snabbare.
    Det tär enormt på krafterna att bara hjälplöst kunna se på och inte kunna få allt det otäcka att försvinna.
    Det enda man kan göra är att vara nära och trösta, att hålla om dem när de gråter, att tala om att snart, snart blir allt bra. Tala om hur mycket man älskar dem och att man alltid kommer att finnas där.
    Kom ihåg att du ibland måste få en paus och andas, annars kommer du att klappa ihop. Och då kan du inte ge Elton den trösten han behöver.
    När Freddy löser av dig, se till att äta ordentligt även om det tar emot, ta en lång härlig dusch och SOV. Ta en fika med en vän, prata av dig lite och sedan kommer du ha orken att vara stark lite till.
    Och kom ihåg, det är helt ok att bryta ihop av oro, det är fullt naturligt!
    Tänker på er, snart vänder det, innan du vet ordet av så rusar Elton omkring hemma och ställer till bus.

    SvaraRadera
  8. Stackars liten! Hoppas att det vänder fort nu <3
    Många kramar till er alla!

    SvaraRadera
  9. Det gör så ont när ens barn är sjuk! Usch! Hoppas han kryar på sig nu <3

    SvaraRadera
  10. KRYA PÅ SIG!! Kramar

    SvaraRadera
  11. God bedring med lille Elton... og pas på dig selv :(

    SvaraRadera
  12. Men lilla kraken :(
    Kramar om er!
    Nina

    SvaraRadera
  13. Ta hand om er.
    Jag sitter här och vakar.
    Om det skulle vara något.......så sitter jag här <3

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  14. åh, kram till er allihopa, tänker på er och speciellt då Elton.

    SvaraRadera
  15. Hoppas snart att ni får komma hem och vara en hel familj igen. Tänker på er! Många kramar

    SvaraRadera
  16. Håller tummarna för att det blir bra snart. Krya!

    SvaraRadera
  17. Hoppas att han snart är pigg och kry så han kan springa runt och leka med Alice och så att ni får komma hem. Stackars liten kämpar på starkt ändå.

    SvaraRadera
  18. Krya på söte lille Elton! Jobbigt att se sitt lilla barn i en stor sjukhus säng, men tänk vilken fantastisk sjukvård vi ändå har i Sverige!!
    Hoppas han snart får komma hem så ni kan mysa hela familj!
    Kram Camilla

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!