fredag 22 februari 2013

Röda mattan, Underbara Scandic & Goodiebags!

Då har jag och Freddy landat i Göteborg (efter tre onödiga trängselskattsavgifter och lika många nya könsord). Vad fan är det för jävla skitsystem?! Som om det inte är straff nog att köra fel? Nej, dessutom ska man betala 13 kronor (= 100 gram Geisha!!) vid varje felsväng? Skit på er! Och den där apan i GPS:en. Varför säger hon ALLTING lite för SENT? Det var sista gången hon åkte med i mitt fula beiga Kinderägg och omdöpt till "GPS-fittan" ligger hon nu begravd i bagaget. Måtte djävulen ta alla GPS-tanter! Jag ska skaffa mig en ny...med Per Morbergs röst. 

Vi har i alla fall checkat in på fantastiska Scandic Rubinben och det i särklass finaste hotellrummet jag vet! Nu har vi två barnfria dygn framför oss - yeyh! Skulle Freddy somna tidigt har jag en röd (haha) Per Morberg i väskan och ett badkar dela med honom - inget kan gå fel. 

På vägen hit stannade vi till på Laxbutiken i Heberg och där fick Freddy känna på hur det är att gå på röda mattan, haha. Han klarade det galant - heja Freddy! Snart kan jag ju ta med honom på riktigt galej! 

He can do it!

När vi öppnade dörren till sviten stod det två GOODIEBAGS ifrån Finest på bordet. TACK världens gulligaste MirAnna. Du vet verkligen hur man ska få en bloggare att känna sig välkommen, haha. Jag som varit tjurig i en hel vecka för att jag tappade bort min biljett till goodiebagen på Finest Awards.

Och ja, hotellets personal är inte direkt sämre på att få en att känna sig välkommen. Här stod chokladdoppade jordgubbar, frukt och annat gott och väntade. En iPad låg på skrivbordet och minibaren var välfylld. Life. Is. Good. 


Nu ska vi ut på stan en sväng och kolla läget. Om jag kan få Freddy att slita sig ifrån sitt livs första goodiebag, haha. 

over and out.

//Meekatt...

11 kommentarer :

  1. Hej! Angående trängselskatten, kör man förbi flera inom en timme så är det bara den högsta man betalar för. Hoppas att ni kommer få en bra helg i Göteborg.

    P.s i helgen är det ingen trängselskatt.

    Med vänlig hälsning Sara

    SvaraRadera
  2. Glädjande nog behöver du bara betala trängselskatt 1 gång om du åker genom tullarna inom en timma! Så du har nog råd att unna dig en geisha eller två i helgen!

    SvaraRadera
  3. Kan trösta dig med att det är bara en avgift (dock alltid den högsta) per timme, så förhoppningsvis har ni bara åkt på en. Själva drar vi minst två om dagen, kan inte ens lämna barnen på skolan utan att betala... (Det märks väl inte vad jag tycker om detta skitsystem...)

    Ha det gott här i vår fina (trots trängselskatten) stad!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha, ha jävla trängselskatt! Men du behöver bara betala en avgift, dvs 13 kr, om du inte körde runt och svor i över en timme förstås... Hoppas i alla fall att ni får en underbar helg!!

    SvaraRadera
  5. Hej Malin! Som gammal göteborgare (som oxå ogillar trängselskatt) kan jag glädja dig med att man "bara" betalar 1 avgift en timme framåt från att du passerar 1:a bågen, så inom den timmen kan du köra fel hur mycket du vill ;) med denna nya info betyder det nu att du "vunnit" 200g geisha

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul!! Skall du på mässan? Syns vi imorgon då kanske? Ring om ni har tråkigt 0703-868676 Kraaaaam!!

    SvaraRadera
  7. Tror det blev fel telenummer men googla vettja haha

    SvaraRadera
  8. Ha en superduper dejlig helg ;)

    SvaraRadera
  9. Ja, jag tyckte Freddy behövde vänja sej vid "godispåsarna" nu när frugan går "all in" och blir heltidsbloggare och bloggchef på en och samma gång. ;)

    Kram och använd nu ansiktsmasken! It's an order. :)

    SvaraRadera
  10. Härligt !!
    Goodiebags då har Alice två små paket till sin fästman där hemma sen......;-)

    SvaraRadera
  11. ÅÅååååååååå
    ...åååååå

    ..ååååååå

    Jag vill också.

    Hör du hur GRÖN i ansiktet av avund som jag är?

    Hälsningar
    Yohanna som inte får fram ett ord ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!