fredag 15 februari 2013

Finest Awards, Frilansande & Årets Manliga Bloggare?

Ja, då var man hemma i vardagen igen med bajsblöjor, tidiga mornar och Upsy Daisy. Ganska mysigt att vakna med små kalla fötter intryckta i magen efter två nätter ensam i en jättesäng. Två dygn är alldeles perfekt när man behöver ladda om. Då hinner man både njuta av ensamheten och börja längta efter familjen. 

Finest Awards var verkligen en upplevelse. Det roligaste var nog förberedelserna på dagen. Vi inledde med lite shopping på stan, en drink, inköp av bubbel och sen följde flera timmars lockande av hår och fixande på hotellet. Trots detta blev det självklart stress i slutet och vi kastade oss in i Taxin klockan halv sju. Väl framme var det fotografering på Röda mattan, fördrink och mingel. Jag som kommer ut alldeles för sällan tycker såklart att det är jätteroligt att se lite kända ansikten så jag trängde mig in mellan pressfotograferna framför röda mattan och svarade "Nej, jag frilansar" när de frågade för vilken tidning jag fotade. Haha, JAG vill ju också ha lite roliga bilder! Att jag fotade med mobilen var tydligen inte alls konstigt (<--haha) så där stod jag kvar i en halvtimme och lekte "press-Malin". Tack "Frilansar-Jari" för att du hjälpte mig och berättade vilka alla var, haha.

 Meekatt goes frilans...

 Ja, jag LOVADE ju min lillasyster att hälsa till Kenza. Sen träffade jag på fina Mirka och Niiinis.

På kvällen sen var det "ett jävla dunka dunka" som mamma hade sagt. Jag misstänker att jag har blivit för gammal för den sortens fest, haha. Fullt tryck, trångt på dansgolvet och inte en chans att ens höra sina egna tankar. Frisk luft hämtades i "röktältet" utanför (<--örk?!) och till råga på allt så TAPPADE jag min biljett till Goodiebagen. Hur tråkigt är inte det?! Men det var en upplevelse helt klart! När klockan var tolv kunde varken jag eller MirAnna gå längre i våra skor så då ringde vi taxi. Kvällen avslutades i sängen med en Mc Feast-meny. 

STORT TACK till alla som röstat på mig och som hejat på mig! Utan alla er hade jag aldrig fått leka kändisfotograf eller prata med Kenza och göra min lillasyster till världens stoltaste syster. ♥ Jag har fått så mycket uppskattning de senaste veckorna via mail och kommentarer att jag nästan växt en meter. Och DET var bra för mitt BMI så keep it coming, haha.

Paula Uribe fick priset "Årets Föräldrablogg" - stort grattis till henne! En jättegullig tjej som även tog hem priset för "Årets Nykomling". Utan att låta som en dålig förlorare så måste jag erkänna att det känns liite bittert att Finest tar med en "icke förälder" som finalist i Årets Föräldrablogg och att denna även kammar hem priset. Jag menar...hur kan man vara Årets Föräldrabloggare 2012 när man inte har barn?! Man har lite andra förutsättningar för bloggandet om man inte har barn omkring sig som skriker och gnäller - dock kanske inte riktigt samma erfarenhet att förmedla? Jag satsade uppenbarligen på fel kategori, haha. Nästa år får jag satsa på "Årets Träningsblogg" eller varför inte "Årets manliga bloggare?" Det skulle vara jättekul att få se hur vi alla låg till i röstningen eftersom det var så jämt enligt finest.se men jag misstänker att det hemlighålls. ;)

Nu ska jag skrapa upp resterna utav Chili con Carnen ifrån golvet, sanera stolarna ifrån ris och sedan ge mig ut i pulkabacken med barnen. Alice fick önska vad hon ville till middag ikväll och det blev "INGENTING!! JAG HATAR ALL MAT!!" Det blir ju enkelt. Skönt.


over and out.

//Meekatt...

 

21 kommentarer :

  1. Nu ska bögen predika!

    Jag tycker minsann att Paula inte ens skulle bli nominerade i årest föräldrablogg då hon inte är förlöst.. ( oj, kan jag sådanna ord) !

    Skäms finest!

    SvaraRadera
  2. Du är ändå min vinnare!
    Stort tack att jag får äran att följa dig!!

    PS! Du får mer än gärna komma hem till mej och laga mat, så behöver inte jag göra det.. Utan kan spela HayDay på iPhonen

    SvaraRadera
  3. Verkar vara lite styrt när en som inte har barn kan vinna årets Årets Föräldrablogg!!!!

    SvaraRadera
  4. Du är allas vår vinnare Malin! Vi som röstade, röstade och återigen röstade på dig är STOLTA över dig! KRAM

    SvaraRadera
  5. Herligt indlæg. Ja man kan undre sig over hur de tänker...de dér finest!!!
    Ha en trevlig myshelg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag älskar din blogg!!! Förgyller min dag! Kram

    SvaraRadera
  7. För oss (dina läsare) är du en vinnare i alla fall. Hoppas hufvudstaden var till belåtenhet. Härligt att vara hemma i vardagsångesten igen va? ;-) Fortsätt i samma anda, så kanske du vinner officiellt nästa år.

    SvaraRadera
  8. Ni verkar ha haft det kalasbra i hufvudstaden men eftersom JAG inte har ett dugg av stolthet eller rykte att FÖRLORA så måste jag säja att det är en SKAM att någon som inte är förälder kan vinne den titeln.
    SKITKONSIGT!

    Man vet INGENTING och det håller jag fast vi även under dödshot, innan man skaffar barn. Man kan ha hur mycket åsikter och tektik att komma med men man har ingen sysning.

    Och DET kanske är lika bra för då kanske det inte skulle bli så många barn födda ;)....om du fattar vad jag menar. Man är ju ingen självplågare.

    Nej fy och skäms på er Finest.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  9. Knepigt att en som inte har barn vann föräldrakategorin! Skriver hon om barn alls? OBS, för lat för att gå in och kolla.

    SvaraRadera
  10. Waah, TAPPADE du bagbiljetten. Jävligt trist. Nu kan du inte läsa Snuff :(

    Piet

    SvaraRadera
  11. Årets Föräldrarbloggare har inga barn?! Men hur fan tänkte man där?! Idiotiskt! Du är i alla fall världens bästa bloggare oavsett kategori och får mig att klara av vardagen som mamma! TACK för att du finns och för att du är ett stort stöd i min vardag!

    Men Finest.se ska skämmas! Varför dela upp i kategorier alls om man gör så?

    SvaraRadera
  12. Men paula har ju ett barn, bara att det inte är fött än. Jag tycker att hon verkar vara en härlig tjej! Negativ ton mot henne i kommentarerna tycker jag, tråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina: Nej... Paula HAR inget barn. Hon ÄR med barn. Det finns en viss skillnad och det är därför som jag tror många reagerar. För att dom vet skillnaden. Att vara gravid är INTE detsamma som att vara förälder. Det är liksom bara "förfesten" och man har egentligen ingen aning om vad som händer på själva huvudtillställningen. Man hoppas, tror och förväntar sej bara att det ska bli jävligt kul... Ibland blir det det, ibland inte. För att ta ännu en liknelse så är det ungefär som att säga att man kan ett jobb innan man börjat jobba. Typ...

      Jag upplever inte att det är en negativ ton mot Paula personligen bland kommentarerna. Att det ifrågasätts hur någon kan vinna i en föräldrakategori utan att ha blivit förälder ännu förstår jag fullkomligt, men det är ju inte hennes fel och det tror jag inte att någon annan tycker heller.

      Radera
    2. Tycker inte att en enda kommentar är negativ mot Paula utan i så fall mot Finest som har med en icke förälder i den kategorin. En gravidblogg är ingen föräldrablogg enligt min åsikt. Men ja, Paula verkar vara en jättego tjej. :)

      Radera
  13. Det är ju inte så mkt mot HENNE utan nomineringen......Vem skulle nominera Zlatan till årets Slalomåkare??

    SvaraRadera
  14. VA?!! Ha ha skojar du inte med mig!?? Har hon inga barn? Men hur fan kan hon då vara ens nominerad i den kategorin haha.. låter ju verkligen som ett skämt!
    Puss raring! Det var ju du som skulle ta hem det men såg att du fick skoj och det är ju det viktigaste haha. Jag känner samma sak med dunka dunka. Följde ju med en gång till Café Opera och jag kände inte riktigt att jag smälte in. :P

    SvaraRadera
  15. Härligt att du haft en skön "weekend" hemifrån! Håller med att det är väldigt konstigt att en bloggare som inte har barn kan vinna årets föräldrabloggare! Hur tänkte dom där??!

    Haha! Söta unge! Hon gör det lätt för dig i alla fall! Det är ju omtänksamt! :-D
    Här är det jag som gör det enkelt för mig med fredagsMUT hela dagen lång haha! :-)

    SvaraRadera
  16. Vilken himla cool upplevelse :-) Jag fick en inbjudan till festen, typ dagen innan :P

    SvaraRadera
  17. Härligt att du fick en bra resa, asatrist att du inte vann och jätteskumt att en gravidblogg tog hem föräldrapriset! För att summera mina reaktioner ;-)

    Kram!

    Malin

    SvaraRadera
  18. För övrigt... Älskar bilden på Alice och jag måste bara påpeka att om du fixar till sådana där plankor så är det banne mej överkurs för det var typ bland det påhittigaste jag sett på länge (falukorvsgubbar osv i alla ära...)

    Fast jag tänker ta till mej tipset och förhoppningsvis får jag en matvägrande unge att äta. Med betoning på förhoppningsvis... Men det får bli när vi kommer hem. För jag tror inte dom har plankor här på Sahlgrenska.

    SvaraRadera
  19. Synd att du inte vann, det borde du gjort! HÅller med dig om att det är konstigt att en föräldrablogg kan vinnas av någon som inte har barn, jättkonstigt!

    Du är bäst i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!