torsdag 27 september 2012

Sveriges bredaste bak!?


Hela Sverige bakar..? Eeeh...nej - INTE vi! Jag sa till Alice förut ikväll "Gumman, jag har en liten överraskning till ikväll när vi ska kolla på ditt program!" Till svar fick jag "Åh mamma!!! Är det en DEG?!!" Ja, Alice. Klockan nio ikväll slänger jag fram en stor jävla deg på soffbordet så att du och pappa kan "go crazy"?! 

"Nej Alice, det är ingen deg..." (?!)

Men det blev godkänt ändå. Håll i hatten Mammamaffian: Alice ska vara uppe till TIO ikväll, titta på "baklaget"...och äta en stor flottig bakelse...på en TORSDAG! Såna é vi!



Hela Sverige bakar kanske...men JAG har Sveriges bredaste bak! Sån é jag!

 over and out.

//Meekatt

21 kommentarer :

  1. Härligt bästa M <3
    Man måste få vara lite wild & crazy och fylla ut sina "volanger".....vore ju synd om de tappade formen.....Och du, jag har inte övervikt, jag har underlängd......så finns inte så mycket mer att göra än köra med högklackat ;)
    Ha en bra torsdagkväll med lilla familjen och njuuuuuuuut av bakelsen.
    kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kör alltid med den hos barnmorskan. BMI?! Jag är 2,47 lång! Det är PERFEKT!

      Bakelsen var underbar - Alice med! Hon åt bara en hörna, haha.

      Kram!

      Radera
  2. Åhhhh... dom wienerbröna ser smarriga ut! Tror minsann att de e dax att ta en nattamacka här :) E nog inga problem för Alice att va uppe till tio... Inte värre de, än att slita upp ungar halv 6 på morronen, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Och på fredagar har vi ledig dag så då sover vi till nio! ;)

      Radera
  3. ÅÅÅååååh de där skulle jag inte ha sett just nu, passar INTE bra.
    Smaska och njut, på en TORSDAG. Är det så man går balobas så får man väl vara glad. Det kunde ju ha varit hemskare.
    .....typ ett glas rött ;)
    Till dig då. Hade det varit till Alice så hade det kanske varit att ta i lite i crazy-överkanten.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tog ett glas rött också! Sån é jag! ;)

      Alice fick dock inget, haha.

      Radera
    2. vilken tur. Annars så hade de DEFINITIVT ringt socialen ;)

      Radera
  4. Mums... Jag la nyss själv upp ett inlägg om detta program. Kan tycka att de är amatörer. Förväntade mig flotta bakverk men dessa två avsnitt har varit katastrof, men jag måste f*n ändå titta..

    Ha det bäst!!

    Kvartettmamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt ganska dåligt emellanåt. En del cupcakes hade till och med jag kunnat överträffa! Och det säger ju en del om nivån... ;)

      Ha det gott!

      Radera
  5. Heja dig...och Alice! Det ÄR tillåtet med "tjockiskvällar" mitt i veckan!
    /Wiveca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ALLTID tillåtet med tjockiskvällar! ;)

      Radera
  6. Ja men herregud! Låt'na vara uppe! En kväll av göttigött i soffan och nån timme över normal läggning dör hon inte av. Sen kan mammamaffian hänga läpp om de vill och leva i sin perfekta lilla värld! <3

    SvaraRadera
  7. Ååååå, men vad fan, här sitter jag med en torr j*vla rostad macka :(
    Förstår att Alice gör tummen upp, för DOM där, är sannerligen bättre än en deg.

    Kramiz och ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de var verkligen bättre än deg! Torr jävla macka!? Skärpning! På torsdagar äter vi bakelser och tittar på TV! ;)

      Kram!

      Radera
  8. GÖTT...mäkta avis på era flottiga bakverk! :)

    SvaraRadera
  9. Haha de är rätt :) idag fyller Sorken aka minimonstret 3 år så han fick tårta INNAN frukost :o mammamaffian knackar väl snart på med socialen Hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohoo! Lycko Sorken! Grattis i efterskott till er! <3

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!