tisdag 25 september 2012

Hot, Mutor & Fusk?


"Skicka in en bra bild på dig och barnen..." Ja, nu låter kanske inte detta så svårt. Men att lyckas fånga både Elton och Alice på bild samtidigt - helst lite glada, med tungan INNE i munnen och utan fingrar i näsan - samtidigt som mitt mentalt ostabila leende inte tar över hela bilden är fan nästan omöjligt! Två dagars kamp mot barnens viljor, förkylningar och gnäll samt användandet av alla hot och mutor jag kan gav till slut resultat:

Familjen Birgersson...såna é vi!
Inledningsvis var Alice jätteglad och stylade och log på alla bilder. Sen kom hon på att det var kul att räcka ut tungan...jippie. Det har man ju verkligen tålamod för...


Utav 60 bilder så har hon tungan ute på 46 stycken! HUR ÄR DET MÖJLIGT?! Och allvarligt talat Freddy - var fotografen blind här? Jag hade fullt upp med att kittla, muta, fjäska för och hota barnen...samtidigt som jag helst skulle se lite mänsklig ut under dagens "jag-hatar-mitt-liv-moment". Svetten lackade, det var blött i gräset, Alice tramsade och Elton ville ABSOLUT inte vara med om detta. Han ville bara åka vagn och skrika "Moooooh!"

Jaja, resultatet får ni se i Vi Föräldrar, nr 13 - yeyh! Har jag tur lägger de till en skum specialeffekt på bilden så jag slipper synas... ;)
 
Alla ni som fyller era bloggar med glada och snygga familjebilder hela tiden: ALLVAR?! Hur mycket tid har ni egentligen?! Drogar ni barnen?! Eller är det Photoshop och Instagram som gör att era familjer ser så lyckliga ut?! Delar man upp oss kan alla se glada ut - samtidigt... Tadaaa:



Nej, dags att sova. Imorgon ska jag ta tag i mitt liv...och skriva ett CV. Förstod på Freddy att "kåt, glad och tacksam" inte räcker när man söker drömjobbet. Så jag får nog tänka till lite - och radera min blogg!? Haha. Wish me luck.

over and out.

//Meekatt...

37 kommentarer :

  1. Radera bloggen??! Har du blitt tokig katten? Vem ska då förgylla mina dagar tänkte du? Din framtida chef får ta dig som du är, med blogg! För sån É ju du!! Kram pårej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...det är sant. Chefer efterlyses..? ;)

      Radera
  2. Asså, mina barns stora hobby verkar vara att leka fotomodeller. Så fort en kamera kommer fram posear de glatt. Det fick hela Avenyn erfara i går innan derbymatchen och då är det ju skitenkelt att få härliga-glada-barn-bilder. Jag kan tom använda kameran som muta, gör si eller så så tar jag ett kort på dig och med detta fenomen följer även det ännu mer användbara hotet automatiskt, gör du inte som jag säger så lägger jag undan kameran... Ingen är mer förvånad än jag men detta fungerar tom bättre än godismut och hotandet?!?

    Fast jag tycker allt att hela din familj brukar bli fantastiskt fina på bilder :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice brukar gilla att posera men en sjuk 1-åring är mer svårmutad... Han vill helst äta upp kameran... ;)

      Radera
  3. Knepet är att ta bilder från exakt samma vinkel/plats. Skjut av femtio stycken. Sen kan man klippa och klistra. Den här bilden: http://ladydahmer.se/images/2011/fest2_145728489.jpg är ett montage där jag klippt ihop tre bilder för att alla ska få vara med på bilden.

    SvaraRadera
  4. Haha! Nej det är verkligen inte lätt att få bra kort på alla samtidigt! Men jag tycker ni är jättefina! Det är ju de spontana ostylade bilderna som egentligen är de bästa. KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar också de spontana bäst...här fanns dock inte tid och tålamod för spontanitet, haha. ;)

      Radera
  5. Åhnej, jag som har sagt upp min prenumeration på ViFöräldrar! Du måste lägga upp artikeln här oxå, med bilder och allt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag lovar! Det blir en liiiiiten artikel! ;)

      Radera
  6. Ha ha härliga bilder , nja något mer kanske kan stå i cv
    kram

    SvaraRadera
  7. Stopp! Nu när jag har börjat läsa din blogg får du INTE radera den! Det var länge sedan jag skrattade så hjärtligt till en text. Att få barn att vara marionettstatister är svårt. Men kan min väninna som har sju (7) barn lyckas, så kan du :D
    Samtidigt kan jag tycka att det är roligare med bilder där barnen åbäkar sig! Det blir mer liv i bilden då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska inte radera den, jag lovar! Haha.

      7 barn - giv mig styrka! ;)

      Radera
  8. ÄLSKAR ÖVERSTA BILDEN!! Hahaha!

    Och vem vill INTE anställa dig?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja den visar ju Alice rätta jag bäst... ;)

      Ja...Reinfeldt?

      Radera
  9. Hahaha... Oavsett så är dina bilder fantastiska. Men jag förstår vad du menar, jag har tre killar själv och har idag endast ett foto av dem tillsammans där alla ögon, huvuden och humöret är på topp! (två om man ska räkna med det sista också där den minsta åtminstone sitter med sina syskon men är mer intresserad av sin rabarber???!!!??)

    Fin blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och här skulle ju JAG också vara med och se lite glad ut! Hur lätt är det?! ;)

      Tack, välkommen in!

      Radera
  10. Herligt at se hvor normale i er. Vi er også normale når der skal tages billeder; der er tunger, snot, himmelvendte øjne, fingre på vej op i næsen, sure tæer andre vrænger næse af etc etc .... Man må vel bare indstille sig på, at ingenting nogensinde bliver perfekt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så...man får helt enkelt låta dem va naturliga! ;)

      Radera
  11. Ha ha ha du är rolig! Men ni är en fin familj! :)

    SvaraRadera
  12. det är faktiskt ganska enkelt.
    man måste bara vara lite trög i huvudet.

    själv brukar jag dansa runt bakom mika med en fez på huvudet, slamrandes två kastruller, blåsa i en partyblåsare och fisa ljudligt.

    då skrattar alla. t.om min döda mormor.

    idag skriver jag ett inlägg om att man kan vara lycklig trots vardagens skit.
    http://dan-syndrom.se/?p=5527

    puss som vanligt / dan-syndrom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du, hur hamnar DU med på de bilderna?! ;)
      Och tjejer fiser ju inte så det går fetbort, haha.

      Radera
  13. Vilka fina och härliga bilder! :D

    SvaraRadera
  14. Min dotter (2 år) tittar hellre på bilderna än sitter med sina bröder (7 & 6) för att jag skall kunna ta ett kort.

    Kåt, glad och tacksam räcker långt men det beror väl på vad för jobb du söker... ;-)

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det minskar kanske marknaden en aning... Jag får komma på ngt mer! ;)

      Tack!

      Radera
  15. opps, nu har jag skickat iväg två inlägg, missade det där med att de skulle godkännas, opps! same, same (engelska alltså...)

    SvaraRadera
  16. Jag förstår ju att det är våran pyjamas-familje-bild som du varit inne och kikat på:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/september/solen-vadret-varmen.html

    Men men alla kan inte lyckas.
    Man måste veta lite regler:

    1. Man får bara EN chans. Sätt fram kameran, ställ in självutlösaren, klick och thats it. Ungarna poppar upp som popcorn och det blir inga fler chanser. Blev inte det kortet bra, fattas det lite huen eller görs några miner. Ja då får det vara så. Eller så får man vänta ett par timmar tills poppcornen lugnat ner sig.

    2. ......nej det var väl allt ;)

    Annars så kör man klipp och klista. Väldigt bra och ser så proffsigt ut. Precis som om man vore photoshop-mästare.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Upps!
      Fel länk, det ber jag om ursäkt för:
      http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/december/god-jul-fran-las-palmas.html

      Radera
    2. Haha, tack för tipse...t! ;)
      Fina ni!

      Radera
  17. ...nu är det snart på G:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/september/har-ska-det-skapas-rubriker.html

    /Yohanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!