fredag 21 september 2012

Kaos, Pussywagon & Blodiga tänder!

Först och främst: Tack Tessan för hjälpen igår! Jag vet nu att jag ALDRIG kommer att bli 5-barnsmor. Herregud?! Jag hade tre extrabarn här igår...och tillsammans med mina två blev det 250 barn! Jag var tuff innan och tänkte att "Det är väl inga problem. Blir det liv kan man ta den ene och slå den andre med!" men det var verkligen kaos, haha. Jag var ju snäll (<--smart och elak) och bjöd hit Tessan. Jag misstänker att hon ville vända redan i dörren? Men hon hade kladdkaka med sig så det var liksom inget alternativ. Elton var svartsjuk och skrek mest, Amelia som är 11 månader ville bäras hela tiden, någon försökte ta livet av kaninen och mitt i all kaos ville de både ha mat och nya blöjor!? Hur får man ihop det där?! Snälla Mirka - jag måste verkligen komma upp till dig och få se hur man gör. Bara tanken på fler barn än två får mig svimfärdig! 




Men alla klarade av dagen utan större men. Nästan alla fick mat i sig, Tessan fick jag nästan kasta ut för att jag tyckte synd om henne och kaninen överlevde. Yeyh för mig?! Elton fick en jättestor kossa när föräldrarna löste ut sina barn så lyckan var total här hemma på kvällen. Alice fick en keyboard...med mikrofon. Tack som fan! (<--skit på er! Det blir BLOCKFLÖJT i julklapp till era barn! Game on!)

Efter att ha upprepat alla fula ord jag kan för mig själv, svurit åt mikrofonhelvetet och brottat ner mig själv mentalt för att inte kasta ut keyboarden genom fönstret så kom jag på en toppenidé! VI ÅKER OCH STORHANDLAR! Jaaaaa!! Lysande Malin! Men den 20:e brukar det vara ganska tomt i godisskåpet här hemma och när man börjar överväga att tugga på blockchokladen som ligger kvar sen i julas är det liksom dags att fylla på med nytt. Så ja, trött som ett as och med trötta barn gav vi oss iväg till Ica Maxi. Storhandlingen from hell avklarades på 40 minuter och avslutades med en tur till Posten i Laholm. Sen gick allting utför...

"Vad är det som låter Freddy?" Det var PUNKTERING! Allvarligt?! Här stod vi på en landsväg...utanför Laholm...i ösregn. Två övertrötta och hungriga barn i bilen, en ännu tröttare mamma och en sur pappa. Här kom jag fram med lite nya fina ord som impade på min familj - bland annat "JÄVLAHELVETESRÖVSAAB!". Alice lovade att aldrig använda det - men jag såg nog hur stolt hon blev när hon lyckades memorera det. Fan. Jag måste sluta svära i bilen! Men punktering?! Jag dör lite. Sex stora kassar med mat i bagaget, en massa frysvaror men ingen jävla grej att byta däck med!? Reservhjul fanns...men inget fälgkors! Lysande! Här gjorde jag ju såklart det enda rätta - jag skällde ut Freddy. Det hjälpte inte. Sen svor jag lite till. Det hjälpte inte heller. 


Vi ringde efter hjälp men det var ingen som ville svara oss så Freddy (den hurtiga i familjen) bestämde sig för att GÅ hem och hämta skiten. Jag hade ju mer tanken åt bärgningsbil...eller taxi...eller ja, varför inte POLISEN?! Att gå hem var liksom aldrig ett alternativ för mig här, haha. DET ÖSREGNADE! Men Freddy gick...eller sprang(!) iväg. Kvar satt jag...med två skrikande barn. Jag älskar mitt liv...verkligen! Vilken dag som helst hade detta fått hända - men inte igår!! Jag var liksom redan...död.

Så vad gör supermorsan?! Jo, jag lyckas i en akrobatisk övning med min blekfeta kropp nå kassen som är längst bak i bagaget - under barnvagnen(!) och rycker fram den. HÄR finns räddningen! En buffé dukas upp på instrumentbrädan och stereon höjs till högsta volym! INGEN ska somna nu! Klockan halv sju på kvällen är det INTE läge för en powernap! 

Så här satt vi ute vid en åker med helt igenimmade rutor...och käkade chips och jordgubbar och spelade julmusik så att hela bilen skakade. I just de där ögonblicken är man extra nöjd med loggan på bilen. Laholms Tidning följer upp den senaste artikeln med "Bloggmamma hade fest i bilen. Barnen var närvarande!" Jaja, sån é jag!

Efter en halvtimme såg vi räddningen! Pussy Wagon to the rescue! Yeyh! Jag har nog aldrig tyckt om Freddys rostiga Toyota så mycket som i det ögonblicket. 



Alice var nöjd med "äventuret", Elton fick sin första upplevelse med Sourcream & Onion, Freddy fick motion och jag fick två nya rynkor. De slätades dock ut under kvällen med hjälp av en påse ljusa Polly och två glas rött! När Alice sa godnatt frågade jag henne "Borstade ni ordentligt nu? Du ska ju till tandläkaren imorgon bitti." Till svar fick jag "Ja mamma, vi borstade så mucket så det kom blod!"Aj?!

Och ja - För att slippa eventuella diskussioner så kan jag meddela att "Blir det liv kan man ta den ene och slå den andre med!" bara är ett uttryck. Vi slår inte barnen med varandra här hemma. Ibland är jag dock sugen.

Och till er som är bekymrade över att vi äter socker: Alice blev godkänd hos tandläkaren! En lycklig tös med fina tänder kom hem och skrek "Mamma!! Mammaaaaa!? Hon sa att jag KANSKE har en lös tand!!!" Vi firade det glädjande beskedet med en Macarena-dans i köket. Måtte nu tandjävlen lossna snart så att hon slipper vänta på detta i evigheter! Varje gång någon på dagis tappar en tand blir Alice ledsen och avundsjuk. Undrar om den känslan sitter kvar när hon har monsterglugg..?


Ikväll kommer världens bästa Ingis & Jotte hit. Det är då jag laddar om och fyller på med "mammakärlek" så att jag klarar mig några månader till. Närmre mamma än moster Ingis kommer man inte!

over and out.

//Meekatt... 

Och ja, för alla Maffiamammor som smyger här inne och förfäras: Klicka HÄR för att köpa Odd Molly-kläder till halva priset! Dessutom finns det fina Pilgrim-smycken till bra priser - yeyh!

42 kommentarer :

  1. Jag bara älskar att läsa din blogg! Tack för många goa' skratt och för att allt inte behöver vara så in i helvete perfekt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad härligt! Tack för att du kikar in här! :)

      Radera
  2. :) kul att kunna hjälpa till :) Behöver du hjälp igen, om något år ;) så hör av dig... Jag kanske svarar ;)
    Självklart ställer jag upp när du behöver hjälp! :) och känslan att någon gång bli fler... Finns inte , om den ens har funnit ... Två är nästan mer än jag klarar av...

    Vilken otur, punktering!.... Vilken panik! Tur att ni hade lite gott i bilen... Hade blivit drygt annars ... Men vilken syn, imma på bilfönster och hög musik... Det är väl imorgon ni är barnlediga ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du kommer aldrig svara mer när jag ringer! ;)
      Tror inte att preventivmedel är något problem för oss nu på ett tag.

      Haha, ja det är imorgon vi är barnlediga och chansen för att någon imma ska uppstå på rutorna då är nog ganska jävla liten! ;)

      Radera
  3. Hahahaa, förlåt bruden men jag behövde läsa om ditt elände för att glömma bort mitt nyvarande skit-elände :-D
    Peter brukar säga att jag är en mästare på att låsa öronen och hjälper inte det så finns det alltid såna arbets-hörlurar med radio - funkar kanon ;-) Du är välkommen när som helst att besöka oss .... eller kanske inte just de närmaste dagarna då om inte du är sugen på lite skit-baciller :-D
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att vi alla har olika sorters elände! Arbets-hörlutar får jag ta och skaffa mig! Kunde jag ju önskat mig tills imorgon när vi har bröllopsdag, haha.

      Jag avstår gärna skiten...men den kommer jag och Kravallis upp och hälsar på er! <3

      Kram!

      Radera
  4. Du är för härligt galen. :-)
    Gillar dig stort!

    SvaraRadera
  5. Men Malin... jag tror jag är kär i dig!!! Jag liksom bara dör av skratt varje inlägg du gör!

    SvaraRadera
  6. Nu ska vi storhandla gulp... Håll tummarna för att vi slipper punka. ;)

    SvaraRadera
  7. gud vad din blogg är bra skriven o underhållande!Jag RÅKA skriva på min FB om oddmolly morsor..el latte´morsor som sitter på fina fik med illvrålande småbarn o stör. för inte fan ÄVEN som mamma går man o betalar 120 spänn för fika för sen bli "underhållen " av en kolikunge just för en odd molly morse ska ha sin latte´ träff oavsett barnets status...???..o en tog så illa vid sej....INGA namn nämda hade jag men hon skrev o kalla mej JÄVLA KÄRRING!Haha liksom..fan den måste tagit hårt....ORKA bry sej! jag hade ju rätt tydligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, någon tog illa upp! När JAG för en jävla gångs skull får ensamtid på ett fik vill jag INTE bli störd av andras skrikiga ungar, haha.

      Kan inte folk hantera sanningen är det deras problem... ;) Stå på dig!

      Radera
  8. Hahaha! Alltså, stackare! Men det var lite kul oxå. Du får tänka på att du har lite skoj att blogga om när ni "äventurar" :)

    Tur du förklarar att ni inte slåss med barna, förresten. För säkerhets skull, lixom. Å andra sidan dricker du vin fast du har barn!!! Det gör man ju inte, vettuväl?!??! Min unge är snart 18, så då är det nog tillåtet igen? Eller vad har mammamaffian för regler? ;)

    Du är för härlig!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...allt för ett bra blogginlägg! Det är för ER skull som jag målar hela tjolahoppsan grön, fixar punka på bilen och pratar Analklåda med Gekås VD! Allt för mina läsare, haha. ;)

      Ja, det är bäst att förklara sig tydligen! ;) VIN dricker jag när jag är sugen på det. Måndag som fredag - för sån é jag! DET är såklart INTE okej. Jag är uppenbarligen en alkoholist som aldrig borde ha fått barn. Lika bra att jag ringer soc själv nu... ;)

      Kram på dig Nina!

      Radera
  9. Ha ha ha lilla gumman!
    Det där kunde ha varit oss igår. Men jag fick minsann GÅ och veckohandla eftersom Älsklingen jobbade sent och bara ställde upp på den lätta delen av handlingen. Nämligen hämta upp oss.
    Och betala naturligtvis.
    Jag har ju inga pengar. Jag är ju fattig hemmafru utan lön. Muaaahahahaha.

    Ja ösregnet kanske inte hade varit så troligt här heller. Gu vad jag längtar efter ett spöregn....i FLERA timmar. Får man säja det? Trodde aldrig att det skulle hända. Att jag skulle längta efter nåt sånt ;)

    Och det är ALDRIG för tidigt att börja med chips. Nja kanske då om man som vi började med de hårdaste taco-nachosarna och Irma nästan kvävdes när de var för hårda att tugga med bara två tänder.
    Hå hå ja ja man lär sig....förhoppningsvis ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattig hemmafru?! DET kan du ju inte erkänna! Jag som skulle tömma mitt sparkonto (2614 kr) och ta flyget ner till dig och spela in "Svenska Las Palmasfruar"!? Fan. Där sprack allt, haha.

      Förstår att du saknar regn. Jag gillar faktiskt regn...om jag får sitta inomhus och lyssna på det. Ska jag gå ut med gnälliga barn som vägrar regnkläder är det en annan sak, haha.

      Nej, chips får de ju i modersmjölken! ;)

      Radera
    2. Ingen fara. Töm kontot du. Jag ska vinna pâ lotto och bli stenrik, ELLER jättekändis. Hur som helst sâ kommer det att bli en skitbra serie det där och vi kan sitta pâ sommarstugeuteplatsen och dricka rom & cola hela tiden.
      Det blir man jätterolig av....och smart.....och snygg ;)
      Serien är räddad.

      Välkommen!
      Hälsar
      Yohanna

      Radera
  10. Malin - skrattar återigen så jag gråter.... OCH föstår din känsla... Fler barn än två?? Huvaligen!! Punka efter storhandling???? Apa!!! Du borde få tapperhetsmedalj.. Ja, och kanske Freddy med.. :))

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apa var milt uttryckt, haha. Det ordet borde jag öva på! ;)

      Men ja, Freddy är nog den som borde få tapperhetsmedalj. Han SPRANG hem och hämtade grejor...flera kilometer...när jag satt i bilen och käkade jordgubbar, haha.

      Ska nog köpa en medalj till honom imorgon! <3

      Kram!

      Radera
  11. Vad trist att du förklarade att det bara är ett uttryck. Det skulle ha varit underhållande att få läsa en diskussion om det! Det kunde ha fått bli en helt egen tråd på Familjeliv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det blir det säkert ändå. "Hon kände sig tvungen att förklara. Det bevisar ju att det är något lurt!" ;)

      Radera
  12. Vilken tur att du finns och förgyller en alldeles för regnig och tråkig fredag! <3
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag älskar dej... Rätt och slätt.

    SvaraRadera
  14. Härlig Malin, har registrerat mig på sidan även om jag inte ens med under halva priset har råd att köpa OddMolly ens om jag ville.

    Men sponsrade därmed dig iaf :-)

    Callemilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har inte heller råd! Men Pilgrimssmycken fanns det fina i min prisklass! ;)

      Radera
  15. Jisses...
    Ser hela tillställningen framför mig.

    Här hemma har det vrålats sånger i bilen som "jaglåstsasvaraCelinDion" på kvällskvisten när man såg att ögonen var hotande nära att slå igen på de små liven.

    Värsta punkteringen jag råkat ut för var när jag var höggravid och stod pimpad i långklänning. Ensam. Funderade ett tag på att knyta upp klänningen under magen och byta själv, men besinnade mig när jag insåg att jag mest troligt skulle föda barn den natten i såfall. Tur det då maken hade maskindragit muttrarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, usch! Ja, det är kanske inte läge att ge sig på ett däckbyte när man är höggravid! ;)

      Jag sjunger EXAKT som Celine Dion i bilen! Helt sjukt bra är jag, haha. ;)

      Radera
  16. Tycker synd om freddy sicken jävla otur efter storhandlingen.häls :fan i finland

    SvaraRadera
  17. Hahaha!! Min svärmor tipsade om din blogg... hon skrev att jag kommer nog gilla den.. och OM jag gör. Så sjukt ÄRLIGT och ROLIGT skrattar så ja gråter nästan. Tack! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, välkommen in! Kul att du gillar bloggen! :)

      Radera
  18. Haha underbart!!
    /Karin

    SvaraRadera
  19. Jag bara dör av skratt över ditt biläventyr, de är för härlig. Min man frågar, vad e de? Meekatt såklart, svarar jag!

    SvaraRadera
  20. Tycker det är en mesig hämnd blockflöjt....dom har väl billiga trumset på gekås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Vi har ju ett i garaget som jag gömt för ungarna. Det kan jag ju ge bort! ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!