onsdag 12 september 2012

Fettförbränning, Dagishämtning & Odd Mollymorsor!

Det här med att plugga när man har en 1-åring är ju en utmaning. Fördelarna är att man inte sitter och somnar vid datorn, man fastnar inte för länge på en och samma uppgift och man blir inte fundersam på huruvida man tänker rätt eller fel. Man har FEM sekunder på sig att skriva ner sina tankar innan de raderas och ersätts av gnäll, skrik, kossor som kastas på en eller för all del - bajslukt. Vem fan hinner bry sig om man har rätt eller fel?! Jag börjar inse att det här med att studera på distans kanske inte riktigt funkar längre. Elton är inte ett dugg intresserad av entreprenörskap. Dessutom vet jag att hög puls ökar fettförbränningen och risken att jag tynar bort här bakom skärmen ökar ju med stressen pluggandet medför just nu. Jag anade en rynka imorse...men slätade ut den snabbt med 4 rader Geisha - den LJUSA sorten! För sån é jag!
Bubba är nu återlämnad och idag är det nästa familj som får äran att ta hem "den gula påsen". Lycko dem! Åh, vad jag kommer längta tills nästa gång jag ser den hänga i Alice fack! Ingen sa något om att han luktade sprit idag så det känns bra. 

Hämtningen idag var verkligen lyckad. En kvart innan jag skulle gå somnade Elton...efter två timmars tappert försök av mig i att få honom trött. En kvart innan!? Nu hade jag ju i alla fall tänkt till och lagt honom i vagnen så att vi kunde GÅ till dagis...men där fick jag så jag fes. Självklart spöregnade det när klockan var 12,45 och den oekonomiska, miljöfarliga och lata supermorsan vann fighten över den duktiga. Så jag slet upp en stackars sovande 1-åring, sprang ut i bilen och spände fast honom i bilstolen och körde de där tre minuterna till dagis. Jag är fantastisk...


Elton var ledsen och yrvaken och min plan var en snabb hämtning som sedan skulle följas upp av en gemensam tupplur framför Makka Pakka i soffan. Det gick inte heller enligt planerna. Alice hade nämligen slarvat bort sina stövlar och vi letade igenom två hela avdelningar...två gånger innan vi hade lyckats lokalisera båda. En låg i "dockis"...under en vagn - den andra i hallen under en tröja. För en stund misstänkte och anklagade jag en blond liten tjej för att ha gömt den ena i barnvagnen under alla filtar men fröken muddrade vagnen så att jag kunde släppa det. Supermorsan! Men till mitt försvar - hon såg VÄLDIGT skyldig ut!

I bilen hem skrek båda barnen hela vägen. Elton för att han var trött och Alice för att jag vägrade köra in till Wapnö och titta på kossorna. Allvarligt?! Vi kan inte titta på kossor varje dag!? "Mamma!! Mammaaaa!! Du är världens sämsta mamma om inte du låter Elton se sina älskade kossor idag! Världens sämsta mama!!" Ja, jag kan ta det idag...för idag fick jag mail ifrån en webbredaktör på mama.nu...och jag är nu en utav de fem finalisterna i "Årets Bloggmamma 2012".

 
STORT TACK till alla er som har röstat på mig! Jag är så glad att bloggen uppskattas och att ni fortsätter hänga här inne hos mig! Ni som inte hittat in på bloggens Facebooksida än - klicka HÄR! Här inne sker livsviktiga diskussioner om choklad, Hollywoodfruar och om hur trötta vi är på våra barn, haha. Mammamaffian göre sig icke besvär! ;)

På tal om supermorsor och Mammamaffia...nu ska jag göra mig klar inför kvällens tripp till Malmö. Jag ska på en "4good kväll" och träffa grundaren av Odd Molly och lyssna på kostråd och hälsoknep. Låter som en kväll helt i min stil va? Jag laddar med 200 gram nöd-Geisha i väskan! Undrar om jag passar in med min Ullaredskofta..? ;)

over and out. 

//Meekatt...jätteglad!!

49 kommentarer :

  1. Grattis med finalpladsen i Årets bloggmamma 2012 :D
    Herlig blogg du har.
    God vind

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!! Världens bästa Meekatt!! Åh vad jag hoppas på dig! Du är fantastisk! Älskar dina inlägg om graviditet, bra saker med en bebis, bra saker med en 4-åring och ja alla andra inlägg med!

    Håller alla tummar!

    Kram Johanna i Uppsala

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad härligt att bloggen är så uppskattad! Inläggen med listorna har alltid varit omtyckta, jättekul! Får köra fler såna! :)

      Radera
  3. GRATTIS! till finalplatsen ;)) Klart du kammar hem segern.

    Ja, nu börjar allt om, med Elton, som du har haft/har det med Alice ;) en alldeles egen lite vilja, som bara vill ha sin vilja fram, jämt och alltid.
    MEN...............det går över................jag lovar.................med tiden ;)hehe

    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiiih - tack!! :)

      Haha, ja...nu börjar det om...alltihop. Jippie! ;)

      Kram!

      Radera
  4. Grattis vännen det är du väl värd!!

    SvaraRadera
  5. Grattis till finalplatsen!

    Odd Molly hatar jag med passion.

    SvaraRadera
  6. Grattis till finalplats. Hoppas du vinner. Älskar dina inlägg!

    SvaraRadera
  7. Fastän jag sitter här med snorig näsa, ont i halsen, ingen röst och smått ont i örnen och ett huvud stort som en melon; flabbar jag! Du är underbar och får mig att må lite, lite bättre!
    superglad att du gick till final och jag hoppas att du vinner hela skiten!

    STORT GRATTIS
    Bamsekram
    Fettvardags Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, gulliga du! Tack! Och krya på dig!

      Kram!

      Radera
  8. Stort grattis!!! Det är en SJÄLVKLARHET att du är en av finalisterna. Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Grattis!! Hoppas du kammar hem hela skiten också! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo...känns lite avlägset än! ;) Tack!

      Radera
  10. Grattis till finalplats! Fan va kul!!!

    SvaraRadera
  11. Tror du att Holknekt rekommenderar Geisha ikväll då:-O
    Grattis till finalplatsen!! Det är du värd, o ja, jag röstade såklart!
    Lyssnade även på dig på radion, det gjorde du bra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, han deppade mest...han hade fan behövt en Geisha!

      Tack snälla. Usch radion...huh.

      Kram!

      Radera
  12. Stort grattis till finalplatsen! Nu håller jag tummarna stenhårt för totalvinst, det är du värd!
    Hoppas att du har en trevlig kväll i Malmö. Och du, jag är också ganska bitter - för jag hade mer än gärna smakat en biskvi med geishafyllning!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snygging!

      Malmö var toppen...och du - jag har dem i frysen! Vi styr upp en date!

      Kram!

      Radera
  13. grattis,grattis.hehhe ehhh???

    SvaraRadera
  14. Hittade hit via Mama.nu och att majoriteten kommentarer till inlägget finalisterna hoppades på DIG som VINNNARE. Underbar blogg, det jag hunnit läsa nu. Himla befriande. Lycka till i finalen!

    Hälsningar Rosita
    36-årig trebarnsmamma i Stockholm som log igenkännande till vissa saker i din beskrivning (om FB och maken som vägrar FB - också hänvisar till integritet. Och blogg. Även om min blogg - tidigare Premiumbloggare på Mama som "sa upp sig" - har blivit ett annat webbforum)

    Ps! Jag tror du kommer gilla 4Good. Jag har varit på flera av deras föreläsningar i Stockholm. Bl. a med Odd Molly-Per Holknekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul - välkommen in hit! Härligt att bloggen uppskattas! :)

      Ja 4Good var toppen!

      Radera
  15. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Heja Meekatt!!!!!! Fan vad glad jag blir nu!! Jag bara älskar dig och dina inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAAAAAA!!!! Så känner ju jag med!! Hahaha! Tack!!

      Radera
  16. Heja heja - stort grattis till finalplatsen! :)

    SvaraRadera
  17. Vad roligt! GRATTIS till finalplatsen! Hejar på dig! KRAM!

    SvaraRadera
  18. "Man har FEM sekunder på sig att skriva ner sina tankar innan de raderas och ersätts av gnäll, skrik, kossor som kastas på en eller för all del - bajslukt."

    Igenkänningsfaktorn är läskigt hög. Lycka till i tävlingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Ja, visst är det så...? Ingen tid att spilla direkt... ;)

      Radera
  19. ÅH FYY vad jag gillar din blogg! ( fy var ju fel ord men jaja). Skrattar så många gånger och även om jag själv inte är förälder än så har jag sett mig själv i rollen så många gånger och vad du beskriver om vardagslivet är precis hur jag har uppfattat att framtiden kommer bli, du är underbar! Tack för din megaärlighet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Fy vad jag är glad att du tittar in hit! (haha) ;)

      Du kommer fixa det galant om du är förberedd på att det inte fluffigt och mysigt! ;)

      Radera
  20. GRATTIS! Nu är det bara resten kvar och det kommer säkerligen att gå vägen! Se upp ikväll, för vad jag har hört så är Odd Molly mammamaffians favoritförklädnad... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ju nu är det "bara" resten kvar! ;)

      Ja, det är ju deras uniform! ;) Bra tycker jag...man känner igen dem på långt håll, haha.

      Kramen!

      Radera
  21. Grattis! Självklart att du vinner! Du är ju bäst!!!

    Du ger oss läsare så mycket ! Nu är det din tur, Bloggmama 2012 ... :)

    Kram

    SvaraRadera
  22. Du är bara SÅ bra! Det är allt jag har att säga... :)

    SvaraRadera
  23. Bara bäst love u.kämpa p med alla bitter....

    SvaraRadera
  24. Åh din blogg är ju bara FÖR UNDERBAR! Den är en sån där som man bara måste läsa för att överleva bland trotsålder och barnskrik haha! Du är som en liten oas i öknen och man känner så väl igen sig! :D

    Jag ville verkligen rösta på dig i den där tävlingen Årets Mama 2012 men jag har ingen Facebook då jag tog bort den för ett tag sedan då jag blev trött på den sidan MEN jag funderar ju starkt på att skaffa Facebook igen efter att ha varit inne och kikat på din sida! I vilket fall som helst så kommer jag alltid fortsätta läsa din blogg i alla fall! Så himla bra! Hoppas du vinner Årets Mama! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaw, tack gulliga du! TACK!

      Du får skaffa ett "hemligt" Facebookkonto så att du kan hänga inne hos oss på Meekatt-sidan! ;)

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!