måndag 17 september 2012

Meekatt goes Mamma Mu?

Det är MYCKET "Mooooooooh!" här hemma nu. Vi måste introducera andra djur för Elton! Varje gång han går förbi kaninburen skriker han "Moooooooh!!" jätteargt till den lille stackaren... Som om Geisha kan hjälpa att hon inte är en ko?! 

Idag kom Tessan på fika och med sig hade hon goda chokladkakor. Vafan?! Litade hon inte på att mina bullar skulle vara goda?! Nu fick jag ju trycka i mig BÅDE bullar och kakor! Ja, den här kroppen lär ju inte bli rynkig på 20 år! Semlevolangerna på den här kroppen är så spända att de fungerar som airbag! BRA är ju det - jag som överväger att skaffa mig en cykelvagn att äventyra mitt och mina barns liv med. Det LÅTER ju mysigt...och ser ganska mysigt ut när alla supermorsor här i Mellbystrand cyklar runt med barnen i sina vagnar bakom. Elton hade ju älskat det! Funderar på om man kan fästa den i draget på bilen om man blir för trött för att cykla? Jag har ju redan haft en vagn fastsatt där, haha. (Klicka HÄR om ni missat det.)


Tessan hade även med sig Mamma Mu-filmen. Jag har nu sett den fyra gånger. Jippie. Ja, jag är ju i och för sig ganska glad över att slippa känna hatkänslorna över Makka Pappa och gänget i "Mardrömmarnas trädgård"...men Mamma Mu är ju verkligen SKITTRÅKIG! Förutom Mamma Mu så har jag även sett den nya Bregottreklamen 64 gånger idag. Den är också...fantastisk. 

Ikväll blev det en tur till mysiga Skottorp igen. Alice var rastlös, jag behövde frisk luft och Elton...älskar ju sina kossor. Jag tror minsann att korna börjar känna igen oss nu...vi måste vara deras bästa stamkunder?! Mina röda Converse åker nu tvättmaskin för första gången...wish me luck!

Ja, jag har inget mer att tillägga idag. Det debatteras redan vilt om mig och mitt sätt att uttrycka mig här i bloggvärlden så jag kan vara tyst, haha. Så jag avslutar väl lite passande med ett - Skit på er! ;)
Vinnare av Årets Bloggmamma eller inte - sån é ju JAG! 

...och nej, jag uppmanar er inte att slå era barn. Jag tycker inte om krig heller. Eller folk som röker när de står i kö. Dessutom tycker jag inte om mörk choklad (men jag äter det i brist på ljus!)...För sån é jag!

Putande läppar, en jacka ut och in, ett koöga, två fina grabbar och en fontänorgasm? Mooooooh!

over and out.

//Meekatt...

44 kommentarer :

  1. Kära hjärtandes då, vilken dag ;)
    Ja vad är det med de där barnprogrammen, de är ju hemska. Varför tycker ungarna om dem?
    De får ju vilse i pnnkakan att framstå som underhållning ;)

    Men allt är bra som får ungarna att sitta som tända ljus i soffan i åtmindstånde tre sekunder så att jag hinner borsta tänderna, som jag annars glömmer bort när de lever rövare här hemma ;)

    Over and out, god natt!

    Hälsningar
    Yohanna - som skiter i att se på den där serien om färjan, vad det nu är för nått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag förstår inte mig på de där barnprogrammen. Varför vill inte ungarna se på Astrid Lindgrens filmer? Jag ÄLSKAR ju dem...men det går inte ens med mutor!

      Ja, Färjan ska du inte kolla på!! Håll dig till Hollywoodfruarna, haha.
      Om jag emigrerar gör jag det till dig så att vi kan spela in ett Svenska Las Palmasfruar! <3

      Radera
  2. Jag lovar dig, ALLT är bättre än Greta Gris!! Jag har fortfarande men, trots att det gått några år sen som jag tvingades se skiten =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Greta Gris?! Det har jag missat...skumt! Ska inte kolla upp det, haha.

      Radera
  3. Hahahahaha fontänorgasm.. jag döööör av skratt!!
    Och när det gäller ditt sätt att "uttrycka" dig så säger jag bara: GOOOO GIRL!!!
    I Love U!!!

    Puss

    SvaraRadera
  4. Haha älskar kiss-kon! Sluta aldrig med sanningen Malin, lova!

    SvaraRadera
  5. Haha. Inte då Malin! Självklart tog jag med mig chokladkakan för att du inte skulle tro att jag bara kom för bullarna ;)

    Mamma Mu fritt här ett par dagar :) Tack Elton! ;)
    Nästa djur Elton ska härma, en kalkon kanske ;)

    Ni får väl gå på MU seum. ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller så ville du bara tjocka upp mig...? ;)

      Imorgon får du tillbaks filmen! Mooooh på dig!

      Kram!

      Radera
  6. I brist på ljus choklad funkar till och med blockchoklad vilket i själva verket är äckligt... men det är ju iaf choklad. Den äts även oftast i någon form av panik över att ljus choklad inte finns att tillgå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Oboypulver på rostat bröd om det är riktig kris! Allt som påminner om choklad är okej!

      Radera
  7. Kanske dags att skaffa ko som husdjur...? Den kan beta på gräsmattan, du slipper klippa gräs och kan sitta ner och njuta av Geisha (chokladet då, inte kaninen) under tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...en liten kalv kunde ju sprungit omkring här ute... Nästa gång Freddy åker på tjänsteresa får vi ta tag i det! ;)

      Radera
  8. Vill du sälja Elton? Jag tycker han har rätt inställning till livet från början eftersom han älskar kor. Det gör jag med. Grannarna har kor. Han skulle nog trivas bra hos mig och jag med honom. Jag tror inte omställningen blir jobbigt stor för honom eftersom jag också är tjock, har ett chokladberoende (schweizernöt)och tycker att "Skit på dig" är en mycket välavägd och lämplig respons på folks dumheter. ;) ;)

    /Mamma Mu d.y.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA!! Det vill jag ofta, haha. Helst vardagar mellan klockan 16-17,45! Då är han som billigast... ;)

      När jag läser din beskrivning av dig själv känner jag spontant: Jag då?! Får inte jag följa med?! Haha

      Radera
  9. Usch för kossor säger jag! Så äckliga!

    SvaraRadera
  10. Jag hittade din blogg via en annan mammablogg och jag vill bara säga tack gode gud för det! väntar mitt första barn och kan ibland få lite panik över alla vänners status-uppdateringar på facebook om hur underbart deras liv är och vilka perfekta små barn dom har. jag blir livrädd att inte passa in i denna mall, men som tur är har jag en sambo och blivande pappa som är realistisk och har lite sunt förnuft och kan lugna mig. och nu kom du, tack! att läsa din blogg fick mig att skratta och rycka på axlarna. vad gör det om man inte är perfekt? egentligen tror jag inte att det finns nån som är det. nu kan jag med gott samvete strunta i att eftersträva något jag egentligen inte vill bli! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. INGEN är perfekt! Vi gör vårt bästa och ibland blir det skitbra! Ofta inte, haha. Men det är helt okej. Kommer ju en ny dag imorgon...och nästa dag...och nästa. Mammor är vi hela livet så vi har tid på oss att gottgöra en sämre dag! ;)

      Man måste kunna skratta åt sina mindre lyckade dagar...allting blir bra mycket lättare då.

      Vad kul att du hittat in hit! Välkommen in!

      Radera
  11. Sv: Skrattar .. Tack ska du ha!
    Vi får båda lära oss dansen riktigt och köra tillsammans, det hade vart något för våra kära läsare! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, DET hade ju varit en hit!! Vi får ta tag i det!

      Radera
  12. Ja herre gud! Ler och skrattar högt :) inser att livet med barn är f*n inte enklare för att man är två vuxna i familjen. Så som jag gärna tror, när jag ser alla dessa "happy" familjer... (och som jag är grymt avundsjuk på ;)...)
    Läste även om bakkatastrof inlägget, och inser att baka det lär mina få lära sig på hem kunskapen eller nåt!
    Life is good, or not...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte ska du vara avundsjuk! Det är kaos överallt - hos alla, haha. <3

      Skicka med barnen ingredienser till bullar när de åker hem till de där "perfekta familjerna med de fina statusuppdateringarna". Där måste det ju bakas med glädje? ;)

      Radera
  13. Åhhh THANK GOD för att jag hittade din blogg. Jag tror att jag älskar dig! Jag har tänkt exakt samma tankar som dig angående mammamaffian på familjeliv, jag har liksom fortfarande inte slutat förundras över hur vissa människor resonerar sen jag upptäckte familjeliv när jag blev gravid förra året (innan dess hade jag levt lyckligt ovetandes om det underliga universum som existerar där).

    TACK för en underbar blogg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk på Familjeliv som en humorportal...då blir det enklare att hantera inläggen! Eller - gå ur omedelbart och häng här inne istället, haha.

      Tack för att du tittar in! :)

      Radera
  14. Underbar blogg!
    Och dom där som sitter och skriver dessa överlyckliga statusar på fb om sina perfekta barn och perfekta liv, är samma typer som köper en "fin" bil på lån, som dom sen inte har råd att köra för lånet är så dyrt. Det ska se bra ut ;-)

    Att vara mamma är det bästa som hänt mig, men det är inte alltid kul, nej.
    Så är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :)

      Ja, precis så är det! Det bästa som hänt...men inte alltid på kul.

      Radera
  15. Hej! Hittade till din blogg för några dagar sedan (önskar att jag hittat den för läääänge sen!) och kan inte sluta läsa! Du är helt fantastiskt duktig på att skriva och uttrycka dig och varenda inlägg du skriver får det att krampa i magen av skratt. Jag läser tillbaka i ditt arkiv nu och har läst varje dag i fem dagar (har kommit till 4april 2011 än så länge). Jag har inte barn själv än (du har otroligt nog inte avskräckt mig haha!) men när jag väl får barn så vet jag att jag inte behöver oroa mig om jag skulle vilja skjuta mig själv (eller någon annan..) då och då för jag är INTE ENSAM! Tack för att du med din blogg förgyller min och andras dagar och visar att allt inte är så puttinuttigt, rosa, fluffigt och gulligt alltid. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt! Tack för dina fina ord! Kul att bloggen uppskattas!

      Haha, då har du haft att göra! Och ja, vad bra att jag inte avskräckt dig...än! ;)

      Nej, du kommer inte vara ensam, långt ifrån!

      Radera
  16. Bara att fortsätta med det vinnande konceptet kossor till alla. Bara man slipper gnället så är jag villig att stå ut med mycket.... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så. Allt för lite lugn! Till och med koskit är okej... ;)

      Radera
  17. Hahaha! Fast Mamma Mu... hon är ju härlig jue. Spelar roll om man kan eller inte, man gör för det är så roligt, lixom. Men det är klart... efter fyra gånger kanske den bir tråkig ;)

    Och tack för att du är den du är!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första gången var den ganska mysig. Andra gången helt okej. Tredje gången kom hatkänslorna sakta... Nu efter 15 gånger kan jag ju ärligt säga: "jag saknar Makka Pakka!! ;)

      Tack för att du tittar in här! :)

      Kram!

      Radera
  18. Heja Malin! Du är verkligen upp piggande med din blogg. Jag skrattar ihjäl mig åt dig en vacker dag ska du veta.
    Kram vännen
    Carola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, gör inte det! Vill ju inte tappa en läsare! ;)

      Kram på dig snygging!

      Radera
  19. Malin, du är en fantastisk genom att beskriva livet hur det verkligen är! Fortsätt! Jag skrattar så jag får ont i magen och samtidigt undrar jag om det är mitt liv du skriver om!!!

    Kram till dig och din fullt normala familj!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack Malin!! Vad härligt att du gillar bloggen!

      Kram till dig!

      //Den riktiga Malin? Haha

      Radera
  20. HAHAHAHAHAHAHA!!! Älskar dig Katten!! Du är underbar!! Tack för att du finns!!

    /Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! I feel the love!!! <3

      Tack för att du tittar in!

      Radera
  21. Min unge älskar mamma mu. Testa avsnittet då mamma mu gör illa sig på stängslet och börjar blöda. Blod överallt, lite roligare iaf :P

    Tackar Gud för att jag pluggar på distans och slipper komma på mig själv med att sjunga "vi har fått en konstig kooooo" på jobbet :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det avsnittet är ganska okej! Nu efter att ha tröttnat på kossan börjar jag dock önska henne större och blodigare skador! ;)

      Haha, ja...alla dessa låtar som fastnar! Här hemma nynnas det på "Vi ska bygga hus!!" med Tweenies... ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!