måndag 3 september 2012

Kyrkis, Impulsköp & Skilsmässa?

Vilken dag! I vanlig ordning gick jag upp, kissade, hoppade i min fula onepiece, hämtade kaffe och satte mig i fotöljen med datorn. Jag tryckte igång den...men inget hände. Jag tryckte igen...hårdare såklart - inget hände. Då SLOG jag jättehårt på den...vilket inte heller hjälpte. Sen kollade jag att sladden satt i, att den var kopplad hela vägen och att det var rätt sladd och allt stämde. Men datorhelvetet startade inte! Panik! Freddy har åkt till Tyskland och tagit med sig sin dator och här sitter jag med en trasig skitdator?! Ja, jag gjorde ju det enda rätta - jag ringde och skällde ut Freddy. Det hjälpte inte heller... Jag grät en skvätt och tyckte synd om mig själv, bankade adaptorn hårt i golvet och slog lite till på datorn...sen gav jag upp.


Jag och barnen inledde dagen med ett besök på Kyrkis och det gick över förväntan. Jag varken svor eller sjöng fel och dessutom betedde sig båda barnen exemplariskt! Yeyh! Nästan så att man sitter och väntar på att Alice ska börja rabbla roliga könsord mitt i samlingen... Det är liksom lite FÖR bra för att man ska våga slappna av. När fröken Anette frågade barnen om de hade någon önskelåt höll jag andan och stirrade ner i golvet - men det kom inget. Alice var blyg! YEYH! Jag var helt säker på att det skulle komma ett "Sjung Liggalåten" eller "Ta Mammas naken-låt!" men hon behärskade sig. Tack Alice. (På kyrkis lyckades jag även fjäska för Samuels mamma Anna så att jag fick låna hennes dator tills Freddy kommer hem. Tack Anna! Och ja, skönt att man inte har några spärrar, haha.)

Efter kyrkis var det dags för skoshopping i Halmstad. Alice behövde höstkängor och vi tog sikte på Skopunkten. "Ta tre - betala för två" passar min chokladskadade budget alldeles utmärkt. Det gick...jättebra. Lite oväntade val...och lite väl impulsivt kanske...men vafan. Sån é ju jag! Med risk för att låta som en skittråkig "dagens outfit-bloggare" - här har ni dagens köp:

1. Alice nya stövlar...


2. Mamma fick också något! Sen...gick alltid snett:


3. Ja, ta tre..? Detta var inte riktigt planerat...

...MEN (nu kommer försvaret!) vägg i vägg med Skopunkten ligger numera Arken Zoo. För att få Alice att vilja prova skor mutade jag med ett besök i djuraffären efteråt. Väl inne i djuraffären förvandlades jag till mitt 12-åriga jag...vilket kostade mig 1 000 kronor och medförde att familjen Birgersson nu består av 6 individer. Ja, om Freddy kommer hem igen förstås...annars är vi fortfarande bara fem, haha. De där 1 000 kronorna skulle jag kunna betala flera gånger om för att få se leendet på min lilla tös idag. Det DÄR är lycka! Så ja, nu säger vi välkommen till 8 veckor gamla...Geisha!

Freddy måste vara väldigt upptagen i Tyskland. Jag skickade ett mms till honom tidigare idag men har inte fått något svar ännu (hahaha):


Uppföljning sker på Facebooksidan!

Ikväll somnade Alice på golvet intill kaninburen efter flera timmars "musande" i soffan. Innan hon somnade sa hon "Mamma? Mammaaaa? Jag tycker om Geisha lika mycket som lillebror!" Ja, lilla vän..det gör ju jag med! NU ska jag njuta av lite kvalitetstid med Daniel och Per Morberg! För DET är jag värd!

over and out.

//Meekatt...snart ensamstående tvåbarnsmor med katt...och kanin.

35 kommentarer :

  1. Hahaha du e fan inte klok! "Hej pappa!" Sitter här i sängen och gör allt för att inte garva ihjäl mig så att ungen vaknar. Tårarna rinner!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHA! Du är underbar!! Stackars Freddy, hahaha!

    Klart den heter Geisha! <3

    Njut med grabbarna ikväll, hehe. Imorgon är Per min!

    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, stackars Freddy... ;) Men han är van!

      Njut av Per! Haha

      Kram!

      Radera
  3. Underbart! Jag vill se fler bilder på Geisha! (Den lurviga då...)

    SvaraRadera
  4. Haha Att impulsköpa en kaninjävel!! Det tar ju bara priset. Herre Gud vad du är rolig! och om nu inte Freddy kommer hem igen så kan du ju ändå ha något varmt, hårigt och "litet" i sängen MOAHAHAA

    SvaraRadera
  5. Hahah när jag läste hans reaktion på Facebooksidan så höll jag på att börja garva högt! (vilket inte hade varit så lyckat för då hade jag blivit utkastad ur sovrummet när jag råkat väcka man och BÅDA ungarna som redan nästlat sig in hit.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Ingen hit att väcka de små när man äntligen fått tyst på dem!

      Radera
  6. Hahaha! Helt galet och fantastiskt underbart!

    SvaraRadera
  7. *leer* Vi har en kanin - fläcken. Jag funderar varje dag på hur vi kan bli av med den. Alltmedan jag rensar bajs och ger den mat och vatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju redan en katt...sen 13 år tillbaka...så jag känner att vi har en utväg. ;)

      Radera
  8. *Hahaha*
    Han kommer aldrig mer att åka på jobbresor! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, nej...det dröjer nog i alla fall! ;)

      Radera
  9. Låter som en toppendag juh! Ha, förutom insidenten med datorn då :/... Hoppas det löser sig!
    Så söt liten ninis ni har!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, datorn var ingen höjdare...men snart är Freddys "jobbedator" hemma igen!

      Ja, söt är hon... :)

      Kram!

      Radera
  10. Hahahahahaha! Jag har skrattat hela natten åt dit "Hej pappa!" Du är underbar!

    Jag är likadan när datorn pajjar - jag slår och bankar på den och hoppas att våld ska lösa det. Funkar sällan men känns bra för stunden.

    Hittade hit via mama-nomineringen och jag stannar kvar. En bättre Årets Bloggmamma 2012 finns inte! Älskar din uppriktighet och humor och den behövs bland alla tråkiga mammabloggar!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul med nya läsare! Välkommen in hit! Och tack för din röst!

      Och ja, våld känns bra när man ger sig på datorer och fjärrkontroller! ;)

      Radera
  11. Kan ni inte uppdatera en annan kulturbevarare som inte har FB om Freddys reaktion?
    Du gjorde helt rätt som skaffade kanin. Jag har bara en just nu. Här kör vi andra teman än Geisha - tidigare hade jag Jazz och Blues så det är ju bara naturligt att den vi har nu heter Prog...
    Hundarna har rymdtema istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. SJÄLVKLART ska jag inte diskriminera er Facebookvägare! Hur tänkte jag där?! ;)

      Haha, bra med teman!

      Radera
  12. Haha! Oj vilket impulsköp! Hoppas du har fått svar av gubben nu och att han kommer hem igen efter resan. KRAM!

    SvaraRadera
  13. Välkommen in i kanin familjen ;) ... Underbara Du! :) jag tror att Freddy kommer tänka till två gånger innan han åker iväg igen...;)

    Älskar din blogg! Hoppas verkligen att du blir bloggmama 2012... :) Du är ju bäst !!!!

    Geisha och Per... Vilken lyx kväll :)

    Undrar ifall man kan få "Rut "-avdrag om man bokar in dig några dagar när livet känns tråkigt ... Med Meekatt i huset :) kan inget bli tråkigt!!! :)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Ha ha ha! Hittade din blogg igår och bara älskar att det finns fler (h)ärliga mammor där ute! Kanin inköpet låter snarlikt min och vår avkommas katt köp! Lilla pappsen fick oxå ett fint sms om att familjen utökats......då detta redan hänt en gång fast då med en hund tror jag han fick en liten hjärnblödning! Vårt inköp av djuren har berikat oss på så sätt att vi nu kan titulera oss roliga familjen! Hunden har någon svår hundbokstavsdiagnos o katten är onaturligt pigg i bäret! Det är fantastiskt!
    Tack för din suveräna blogg! Keep up thé god work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, hoppas att vår nya familjemedlem också besitter lite udda egenskaper. Blir lite roligare då!

      Tack för att du tittar in! :)

      Radera
  15. Haha, önskar att jag vore lite mer impulsiv ;) men å andra sidan så slipper jag städa kaninburar och klippa klor ;)
    Underbar bild när Alice har somnat bredvid kaninen, det är kärlek det! Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kärlek det där! <3

      Tack själv för att du kikar in! (Freddy får väl städa buren?!)

      Radera
  16. Jag brukar också ringa och skälla på maken när saker går sönder, försvinner, krånglar eller vad det nu må vara som går snett hemma. Det hjälper inte så mycket men va fan ska man göra annars liksom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det känns i alla fall jättebra att få skälla lite! Men som sagt, det hjälper sällan... ;)

      Radera
  17. Har lady dahmer hittat hit?
    Spring, meekatt, spring.
    Du är bara smulor snart.

    SvaraRadera
  18. Du, det är ingen fara, han kommer hem igen. Kolla bara på Bonden. Han har kommit hem varje 382 gånger.... Fast han hotar varje gång att inte göra det nästa gång. Men det skiter både jag och Babbelpellen blanka sjutton i. Vi vet att han kommer hem ändå.
    Till slut har man ett mindre zoo hemma och har ändå kvar gubbskrället.....
    Kram
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den enda lilla detaljen...som jag utelämnat här...är att Freddy är allergisk mot pälsdjur! ;)

      Men hem kommer han nog, haha.

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!