måndag 10 september 2012

Radiosnygg, Analklåda igen & För ful för TV!

Klockan kvart över fem ringde klockan i morse och för första gången på evigheter låg det INTE en 4-åring i "mittelen" och bredde ut sig. Har vi legat där helt ensamma...utan att veta om det?! Ja, nu är ju morgonsexet ett minne blott här hemma...men man kunde ju fått chansen att säga nej i alla fall?! Morgonsex är något som bara nykära ägnar sig åt. När man är nykär förbiser man nämligen saker som med tiden blir mer tydliga...bland annat njutningen av att få VARA IFRED och SOVA!! Men nu fanns det ingen tid för sexvägran i alla fall - jag skulle ju göra mig "radiosnygg". Och det tar ju sin lilla tid för en trött och blekfet småbarnsmamma. Dessutom skulle Alice sminka sig, välja halsband i en kvart och byta trosor två gånger. Allt sånt är ju superviktigt när man ska vara med i Radio! Men vi blev klara till slut och halv sju gasade vi mot Halmstad.


Hela vägen in förberedde jag Alice på att hon skulle få följa med in...MEN att hon måste vara tyst. "Det går INTE att prata där inne Alice. Du MÅSTE vara tyst när mamma pratar med dem som jobbar där. Men när det är paus så kan vi prata, okej?!" Ja, jag var lite nervös (<--spyfärdig!)...men det kändes väldigt skönt att ha med Alice. Vi gör oss ganska bra i grupp hon och jag. Mitt predikande i bilen sprack dock redan efter två minuter i studion. Alice fick en stol...en mikrofon...hörlurar...och en fråga! Stackars tös hörde väl mina ord eka i skallen... "Inte prata Alice!!!" Haha, supermorsan. Men ja, hon var blyg också...så hon körde sina svar och sin radiodebut i bilen på vägen hem.

Klicka HÄR för att lyssna på en nervös och pinsam variant av mig, haha. Radio är nog inte min grej... Jag satt mest och tänkte "inte svära nu för fan Malin!" och "inga könsord!". Och just de två sakerna gick ganska bra. Jag svor bara en gång och ja, jag råkade prata om analklåda(igen!?) men annars var jag ganska duktig. Freddy hade tydligen suttit här hemma och lyssnat och tänkt "Neeeeej Malin!! Inte analklådan!!" men vafan, sån é ju jag! Jag kan ju inte sitta där och göra mig till?!

Radiofula jag...och en blyg Alice!  -
På frågan "Skriver du aldrig någonsin att livet är fantastiskt, mina barn är sötast och vackrast i hela världen och jag har det bästa livet?" svarar jag "Alltså, det är sällan jag känner allt det där samtidigt!" Fan...jag behöver nog mediatränas, haha. Tack Therese, Henrik och Per på P4 Morgon Halland för trevligt bemötande...och överseende med min dumhet och nervositet!

När jag väl hade kommit hem idag och landat efter morgonens pinsamma intervju ringde Laholms Tidning för en intervju. Jaha, tydligen är jag för ful för TV...? ;)

Ikväll belönade jag en duktig Alice med en mysig picknick. Vi åkte till Skottorps Slott och tittade på kalvarna och sen satte vi oss på en stor sten och provsmakade det nya mörka Geishat. För er som undrar kan jag säga att det var det godaste av alla mörka äckliga choklad jag smakat! Det får 6 av 10 semlor i betyg! Inte så illa för ett äckligt choklad!? 

På Skottorps slott (eller ja, i stallet bakom!) hittade Alice en ko med rosa färg på och skrek "Mamma!! Mammaaaa!! Titta, en ROSA KO!!! Den ska nog gå på Mammablogg-gala!!"  Ja, och där får jag helt enkelt tänka om när det gäller min rosa klänning till Fab Mama-eventet. Fan. Radiosnygg...det är ju det jag säger. Jag gör mig bäst ur bild...
Meekatt goes galasnygg!?
 
Imorgon är det sista dagen att rösta på Årets Bloggmamma 2012 (<--mig såklart, haha) och det kan ni göra HÄR

over and out.

//Meekatt...

Kontakt: info@meekatt.com

8 kommentarer :

  1. Lyssnade innan och kan glädja dig med att du absolut inte lät nevös! Duktigt av dig att hålla dig i schack och inte svära...jag hade bränt av hela mitt fina(??) fulspråk. ;) Ha det gött!
    /Wiveca

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du är ju så söt. Fin bild på dig! Jag fick för mig en gång att jag skulle jobba som tekniker på radio, jag gav upp när jag var tvungen att läsa nyheterna och inte kunde säga att en unge var 1,5 år (ett komma fem, hmmm, nä så säger man nog inte).

    SvaraRadera
  3. Bland det mysigaste som finns är ju morgonsex :)
    Mysigt, varmt, smygande, nyvaket och härligt, en underbar start på dagen!!!
    Efter snart 15 år tilsammans och 4 ungar så JA...vi har morgonsex ofta och hoppas aldrig vi slutar med det :)

    SvaraRadera
  4. Du är bäst! Jag älskar din blogg! Känner igen sig en hel del i mycket... Kram Hannaa cramer

    SvaraRadera
  5. Visst är du bäst! Hade jag haft Facebook hade jag givetvis röstat på dig!
    /En annan farmor

    SvaraRadera
  6. Du lyckades även få med ett könsord i radion!! Diggar det!!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att höra Hur du låter. Tycker det är så skönt att läsa din blogg och bara nicka instämmande. Fortsätt med det du gör..försöker rösta från alla olika datorer jag kan så du vinner. Hejja

    SvaraRadera
  8. Har lyssnat nu:) Wihooo du äger! SNYGG e du på bilden och inget annat! Kraaaam fina du <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!