lördag 15 september 2012

Popstars, Peruker & Julmusik!

Idag är det lördag och dagen som Alice har gått och väntat på i tre veckor. Popstarskalas hemma hos dagiskompisen! Lyckan är total för en 4-årig liten tjej som redan när hon fick inbjudan i handen skrek "JAG SKA VA EJFÅÅÅÅÅNIAAA!!" (<-- En iPhone?!) Jag blev lite...matt. Loreen?! Hur fan ska vi få till det? Kan hon inte vilja vara någon som hon är liiite lik?

Igår spenderade vi tre timmar med att leta kläder, sy om kläder, leta färg till håret, jaga peruk och öva på våra mooves. Efter en massa tjat, bråk, lite tårar, klippande och fixande hade vi ett resultat. Tadaaaa! Alice - du blev....en HÄXA!? Fan! 


Okej...efter lite gnäll och förnedring på Facebook tog jag fram saxen. Loreen måste få lugg. Perukhelvetet genomgick en ganska smärtsam behandling med fågelsaxen och hårspray och efter lite kämpande blev resultatet....RONJA RÖVARDOTTER!!? Fan.


Hela kvällen igår spenderade Alice med att tjata om att hon måste ha ett "brunt ansikte" och vara svart runt ögonen. "Och mamma!? Mammaaaa? Jag måste ha ögonen nästan HELT stängda hela tiden för så gör faktiskt Loreen!" Okej... "Men då ser du ju inget gumman?" Alice tittar på mig som om jag vore världens största idiot och svarar "Men MAMMAAA? Det GÖR väl inget! Loreen ser ju inte heller något fattar du väl?!" 

Idag vaknade Alice klockan nio och det första hon sa var "Jag vill va Erik Saade istället mamma!!" Allvarligt!? GLÖM DET! Efter lite mutor, hot och fjäsk gick hon med på att vara Loreen...och med stängda ögon åkte hon till kompisen. Jag frågade om hon ville lyssna på Loreens låt i bilen. Det blev julmusik...igen. Jippie. Hoppas att alla föräldrar hörde det...



Ikväll ska vi på middag hos kompisar här i Mellbystrand. Jag tänkte att jag skulle ta på mig peruken då och vara Loreen. Hur ofta får man chansen liksom?! Men jag såg mest ut som "Rulle" i den...som i "Hej, jag heter Rulle...och jag är full - full Rulle?" . Där fick jag så jag fes...

over and out.

//Meekatt...

41 kommentarer :

  1. Ha..ha..!!! Vilken härlig tjej!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag hörde julmusiken! ;D
    Du är underbar Malin! <3

    SvaraRadera
  3. Ha ha underbart! Själv fick jag vara Frida i ABBA (den enda som inte var blond av kidsen på den tiden)...

    SvaraRadera
  4. Jag tror Loreen blundar för hon har luggen i ögonen?..
    Alice blev jättefin, hoppas hon fick skoj på festen :)
    Hare bäst!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det lär vara därför. Jag klippte den nog för kort...haha.

      Hon hade jättekul!

      Radera
  5. Finns det någon som INTE ser kärleken lysa igenom i det här inlägget??!

    Såna här saker gör man väl (nästan) bara för sina barn (även om jag är mycket tveksam till om jag själv skulle orka anta utmaningen)!

    En härlig tjej och en fantastisk mamma!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort samma sak för Freddy med! 2005 var han transa på en Halloweenfest och jag la ner en JÄKLA massa tid för att få honom snyggast på festen, hahahaha. ;)

      <3

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, hon är fin min lilla Ronja/Loreen/Häxa! :)

      Radera
  7. Oj vad du kämpat för att få till det så perfekt som din dotter önskar. Skulle jag aldrig orka. Här fick ett skärp till en tröja aggera kattsvans när barnen ville klä ut sig till katt. Och öron, ja det saknade katten, men han var nöjd ändå som tur var ;-)
    Hoppas Alice fick roligt.
    Kram på er och tack för ett underbart inlägg IGEN :-D.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Alice är en envis liten tös, haha. Hon vet hur hon vill ha det. ;)
      Alla sätt är bra - bara barnen blir nöjda!

      Kram! Och tack för att du tittar in!

      Radera
  8. Haha, det är ju underbart!!
    Läs om mitt otrevliga äventyr i skogen idag!!
    Puss&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otrevliga äventyr i skogen? Låter som att varit här på Hökafältet, haha. ;)

      Puss & Kram

      Radera
  9. Hon blev ju jättelik tycker jag :). Vad söt hon är!

    SvaraRadera
  10. Nu blev jag jättedeppig när jag insåg att jag läst igenom hela din blogg och måste vänta på fler inlägg :( Tack käraste Meekatt för att du är du! Jag kämpar dagligen med mammalivet och för att inte må dåligt över alla till synes perfekta mammor som trycker upp sina präktigheter och cupcakes i ansiktet...Jag hatar att baka! Du har räddat mig och fått mig att inse att jag duger som jag är och är ta mig 17 en grym mamma! Så TACK, du är guld värd <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela bloggen?! Haha, du är galen!

      Tack för att du tittar in här! SJÄLVKLART duger du som du är! Klart att du är en fantastisk mamma! <3

      Radera
    2. Ja inte på en gång förstås, det tog några kvällar ;) Sambon undrade vad jag hade druckit eftersom jag satt och tokskratta emellanåt!

      Radera
  11. HAHAHA! Du gör min dag :) Min 4 åriga dotter var också på kalas idag, där man fick klä ut sig. Lyckligtvis var hon en fe... Hon avgudar Loreen, vilket hon gjort från första deltävling och efter att ha köpt melodifestivalskivan så var det typ ENDAST den som spelades i bilen - hann knappt komma ifrån parkeringen innan man hörde "kan jag få lyssna på Loreen? (å om å om å om å om å om igeeeen....)

    Men hon har inte kommit på att hon kan klä ut sig till det! (tack o lov!)

    Hon försökte få en rosa lockig peruk al'a hooker vid namn Candy... men nej...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fe är ju lite enklare än Loreen, haha. Önskar att jag också fick lyssna på henne i bilen. Julmusiken börjar bli lite tjatig - men snart är det ju jul igen så det är bara att hålla ut. ;)

      Säg till när dottern blir bjuden på Popstarskalas så skickar jag outfiten till er, haha.

      Haha, Candyperuken kan ju jag låna och chocka min man med!

      Radera
  12. I löööv u!!! Haha, skämt å sido men du ger mig hopp i allt det välstädade och tillrätta lagda...
    Själv kämpar jag i konstant motvind och käftsmällar och är förvånat att jag fortfarande andas.
    Och barnen känns som en salig blandning av det dummaste jag gjort till ren kärlek.
    Tack för din blogg!
    (hamnade här på rekomendation!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I feel the love! Haha

      Vad glad jag är att du hittat in här! "Och barnen känns som en salig blandning av det dummaste jag gjort till ren kärlek." - Kunde inte sagt det bättre själv! Och det är både skönt och viktigt att höra att vi är MÅNGA som känner så! Och det är okej!

      Radera
  13. Vilken frisk fläkt du är i denna, många gånger, uppstoppade bloggvärld! Älskar din ärliga och roliga ton i dina underbara inlägg! Försöker själv vara så ärlig jag bara kan i min egen blogg just för att inte en enda mamma ska behöva må dåligt pga av både brist på tid och ork. Jätte inspirerande! Fortsätt bara i samma anda, du är så himla inspirerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Vad härligt att du upplever bloggen på det sättet! :)

      Ja, upp till kamp för ärligheten!

      Radera
  14. Haha! Minns när vi tittade på melodifestivalen hela gänget i Haparanda och blev så glada när Loreen vann, för vi alla känner hennes lillasyster Lisa. Sen blev det svänga stjärten i Finland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, kan tänka mig att det var bra ös då! Loreen var ju grym! Alice blev helt besatt, haha. Hoppas dock det släpper snart... ;)

      Kul att se dig här inne igen!

      Radera
  15. Hahaha! Skrattade gott åt det där. Vilken härlig dotter du har. :D

    SvaraRadera
  16. Loggat in här 4 gånger idag o hoppats på en ny uppdatering, haha. Jag har blivit beroende av Meekatt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, sorry! Måste bli bättre på att uppdatera, haha. <3

      Radera
  17. Hahaha! Sköningar dom e, dom små! ^^

    SvaraRadera
  18. hahaha vilken jättesöt Loreen iaf :-b

    SvaraRadera
  19. Haha! Jag tycker hon var en jättesöt Loreen! Hoppas hon hade det toppen på kalaset! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon hade det jättekul! Det såg jag på peruken efteråt, haha.

      Kram!

      Radera
  20. Alice är ju stört skön! :) kram på er Hannaa cramer

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!