tisdag 11 september 2012

Kosjuka, Begär & Massmördare?

En pigg Elton visar ALLT han kan... Notera en viss inspiration ifrån kossorna...och Alice som säger "Åååååhhh, han saaaaknar kon!" Får kanske bli en tur till Wapnö i eftermiddag så att han stillar sitt begär och slutar skrika "MUUUUUUHHHHH" på kaninhelvetet. Eller förlåt...lilla Geisha.



Nu blir det en timme med "I drömmarnas trädgård" - yeyh! Jag trodde ju att jag skulle slippa den skiten när jag hade grävt ner Alice filmer i trädgården. Men folk fortsätter att köpa nya till oss...hela tiden. SLUTA MED DET! Jag förstår inte hur Elton kan tycka det är så bra!? Han sitter som ett ljus i soffan!

I mitt nästa liv ska jag födas som en (smal) liten turkos massmördare. Jag ska bo granne med Makka Pakka och en efter en ska jag utrota dem allihop...för sån é jag!

over and out.

//Meekatt...

Kontakt: info@meekatt.com

12 kommentarer :

  1. Här hemma går astrid lindgrenfilmerna varma.
    Min pojk som älskar kossor o traktorer älskar emil tillex. Kanske vore nåt? :)

    SvaraRadera
  2. Molly har alltid tyckt att kor är superläskiga, hon föredrar gulliga drakar, ormar och spindlar...

    Mina har också suttit som klistrade framför detta program. Nu har de, tackolov(?), vuxit ifrån det och vi plågas istället av Phinneas och Pherb mm...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hörde dig på radion igår på väg till jobbet och satt kvar på parkeringen för att lyssna klart. Härligt med en förälder som vågar erkänna att det ibland är skittufft och att man måste få vara mer än bara förälder! Gillar din inställning och den är viktig i dagens hypade samhälle när alla ska vara på topp hela tiden. Keep up the good work!

    Hälsn. Anders

    SvaraRadera
  4. Elton är ju bara världens sötaste unge!!!

    "I mitt nästa liv ska jag födas som en (smal) liten turkos massmördare. Jag ska bo granne med Makka Pakka och en efter en ska jag utrota dem allihop...för sån é jag!" - HAHAHAHA!!

    SvaraRadera
  5. Du och din blogg förgyller verkligen mitt liv!

    SvaraRadera
  6. Hos oss är det Pingu som gäller...till en början tyckte jag han var lite kul, men nu HATAR jag Pingu!! ;)

    SvaraRadera
  7. Elton är inte alls skitsöt... han är skitkladdig!! Han är ett litet monster i fårakläder. Låt er inte luras av hans gulliga pladder och charmiga nuna.

    Fast det är ju inte bara TrubbElton som är lurig. Alla andra människor i litet format är likadana, de charmar oss och lindar oss runt lillfingret lätt som en plätt. Det räcker att bara titta på dem så börjar det rassla i äggstockarna och man vill producera fler!!

    Snacka om att de är ett farligt folk!

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  8. jag är med dig idag!
    sjukdom här med.

    läs om hur mycket jag HATAR att vabba.

    http://dan-syndrom.se/?p=5297

    kämpa / dan-syndrom

    SvaraRadera
  9. Hahahahahaha klockren! Hatar drömmarnas trädgård, vidrigt barnprogram!

    SvaraRadera
  10. Han kör verkligen hela registret ;-) Så go kille! Ohh ja den där makka pakka kan ju driva en till vansinne. Såg på honom och resten av gänget om och om igen när sonen hade sina sömnlösa nätter!

    SvaraRadera
  11. Elton! Ett språkbegåvat barn! Jag räknade minst 5 ord + 2 på mandarin (kinesiska). Talar ni mandarin hemma? Alltså: mamma pappa muu prutt färdig!

    När mitt barnbarn som sina första ord producerade prutt och nej som sina första ord - ungefär i Eltons ålder - spred jag det omedelbart till alla mina 267 facebookvänner som enhälligt ansåg att mitt barnbarn är en blivande språkprofessor.

    Men uppriktigt: jag tycker att barnen talar tidigare än förr numera, vad kan det bero på?
    Läser ni böcker från morgon till kväll? Jag minns det som att jag var upptagen av att producera måltider (läs: värma burkamat - när mina barn var små) samt att torka upp följderna av dessa måltider.

    Stimulansen bestod av att jag - när de lagt sig 19.30 vilket de underbart nog gjorde båda två - lade upp fötterna på soffans armstöd och utandades en ljudlig lättnadens suck.

    Jaja, vi hade mindre krav på oss som föräldrar på den tiden: ingen stenade en flaskmatande mamma, barnmatsburkar var tillåtna som smakisar, barnen behövde inte prestera rent uttal vid 1 år, ingen krävde oss på besked om huruvida barnen kunde rita cirklar vid 1-årskontrollen på bvc och blöjfrihet ansågs vara en fråga om barnets individuella mognad.Osv. Mina barn är i dag 41 samt 45 år. Det blev folk av dem med, trots denna slappa attityd som stöddes av bvc-tanterna (som man inte kunde byta på den tiden - men varför skulle man? allt man gjorde var normalt).

    I dag skall de små liven ju helst ta studenten vid 2,5 (enligt sakkunskapen på FL).

    Men den drömda trädgården är ju en ytterst fantasieggande film? MakkaPakka är min favorit.

    På den tiden jag var småbarnsmamma ansågs vi ha välling i hjärnan i stället för hjärnceller - kanske har jag det fortfarande eftersom MakkaPakka tilltalar mig?

    Hälsningar Farmor

    SvaraRadera
  12. Så söt lille Elton. Klart han måste få träffa kossorna snart så hans saknad stillas en stund.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!