torsdag 13 november 2014

Observation, Fickparkering & Mankinis?

Idag har jag försökt att inte stressa och jag har nästan inte druckit något kaffe. Heja mig? Det passade utmärkt att webshopen kollapsade idag. Jag hoppas den kommer igång imorgon annars blir det lite panik! Men jag behövde en lugn dag. Det gick i och för sig åt helvete i eftermiddags men ibland händer det liksom saker som man inte kan styra över. Jag har hunnit med ett akutbesök på vårdcentralen med stackars Maja som fick skolans slänggunga i huvudet, ett tandläkarbesök med Moa, en hämtning av 4 barn på skolan och lite annat fix. Stackars lilla Maja! ♥ Skolan ringde mig då de inte fick tag i Maria och jag kastade mig till skolan och sen vidare till vårdcentralen. Vi fick tag i mamma Maria till slut och de åkte vidare in till Halmstad för att stanna på sjukhuset över natten för observation och lite mer prover. Hoppas tösen får komma hem imorgon! (Slänggungan ska jag såga ner, haha.)

Eftersom att Maria fick åka iväg till sjukhuset så tog jag med mig nästa tös till tandläkaren. Här gjorde jag årets bästa grej! Mitt LIVS första fickparkering! Fatta!? Jag som ALLTID sagt att "Jag kommer aldrig fickparkera! Det är bara idioti när man kan hitta en NORMAL parkering lite längre bort!!" Nu fanns det ingen annan och vi hade EN minut på oss. Så jag sa till Moa "Kolla här!" och så backade jag bara in mitt fula biega Kinderägg i rutan! Så jävla bra! Okej, jag var uppe på trottoaren lite med bakdelen och när jag väl gick ut så stod jag ju skitsnett - men i alla fall?! Jag klarade det! Imorgon ska jag in till stan och fickparkera hela dagen, haha.

Ja, det finns en bil framför, haha.
Efter att jag impat på mig själv, överlevt helvetesljudet ifrån borren inne hos tandläkaren och sedan lyckats ta mig UT ur parkeringen igen körde vi för att handla. Det är ju svårare att ta sig ut ur en fickparkering än in i en!? Jag ska öva och bli BÄST på det där. Varning Laholmare, haha.

Vi körde till Willys och plockade ihop lite middag. Massor med folk i kön och framför mig stod en stackars kille som inte fick igenom sin betalning. Ångest! Jag bara såg hur han skämdes när han provade kortet för tredje gången och killen i kassan frågade om han ville lägga bort lite varor. 100 ögon i nacken och alla är stressade och sura. Jag har också stått där en gång utan täckning på kortet och jag ville dö lite. Så jag sträckte mig fram och erbjöd mig att betala det han fattades. Tänk vad ynka 45 kronor kan göra någon glad och bespara pinsamheter. Pay it forward! ♥
Nu ska jag leta efter badshorts/badbyxor till Freddy. Det blir ju lite dålig stämning runt poolen på Kanarieöarna om vi kommer ut "Freestyle" och lägger oss. Jag köpte en Mankini till Freddy i present men han blev inte alls glad. Jag fattar ingenting!? Den är väl ett jättebra alternativ för en naturist som måste skyla men vill bli brun?! Så...vad är det för badbrallor som gäller!? Tips tack!
over and out.
//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Först funderade jag på om du hade skaffat (kidnappat?) ännu fler barn... sen hängde hjärnan med igen hahahaha

    SvaraRadera
  2. Åh ett må bra inlägg. Sådana blir man glad av :-) Förutom stackars Maja då. Hoppas hon mår bättre nu. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. En annan som har svårt att parkera med vår Toyota Yaris.... MYCKET imponerad fru Meekatt!
    Vad gäller badbyxor tycker jag sportaffärerna oftast är de som har snyggast.. Hoppas att Maja mår bättra nu. Kram och tack för en underbar blogg!

    SvaraRadera
  4. Så fint av dig att betala det killen saknade. "Små" saker som betyder så mycket! Fina du! <3

    SvaraRadera
  5. Jag har fortfarande långt kvar innan jag klarar en fickparkering... har bara haft kortet i sex år ;S .
    Verkligen underbart av dig btw att betala det killen saknade. Sånt behövs, speciellt runt den här årstiden.
    Mår alldeles för dåligt av att inte alla har lika stor tur som jag och kan fira en ordentlig jul med mat, familj och presenter. :S

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!