fredag 21 november 2014

Nattarbete, Hitlermorsa & Sörplande tanter!

Det är ju inte utan att det känns i kroppen att jag satt uppe till klockan fyra inatt. My god. Idag är jag extra glad över mina nya fina fransar för jag ser både pigg och stylad ut fast det känns som att kudden sitter kvar i ansiktet. Men jag fick mycket gjort och när man väl är igång så är det dumt att lägga av. En krönika till magasinet Vamé och en debattartikel som med all säkerhet kommer bidra till lite mer diskussioner bland alla dem som numera benämner mig som "Hitlermorsa", haha.
 

Jag åkte in till Cecilias idag för att få lie skrivro, gott te och för att få se lite människor. Ibland är det jäkligt långtråkigt att vara egenföretagare och det räddar jag upp genom att hänga på Cecilias, Espresso House och på Freddys jobb. Det sistnämnda alternativet är bäst för figuren men dock inte alltid så uppskattat, haha. Men jag har span på en ledig plats där och tänkte att jag skulle smyga mig in dit och ockupera den. Freddy och cheferna kommer inte att märka något och jag smälter in fint tycker jag.

Idag var det inte bara jag som ville till Cecilias, suck  Varenda stol är upptagen, ljudvolymen är som i en hönsfarm och alla tanter sörplar och pratar genom näsan. Jag. Blir. Tokig. Vad är det med tanter och sörplande? De har ju haft 80 år på sig att vänja sig vid att dricka varma drycker och borde inte ha så känslig tunga att de behöver ANDAS in kaffet?!

Ja, ni ser ju att jag behöver komma ut lite, haha. Ni har väl inte missat att hela julen är förstörd för en massa svenskar nu när de outat Henrik Dorsin som årets julvärd. Jag förstår inte grejen med att valet av "årets julvärd" alltid blir katastrof för en del. Vad är grejen? Vad spelar det för roll vem som tänder ljushelvetet när det i alla fall bara handlar om en massa kränkta människor som får spel över att de klipper i Disneys gamla klassiker? När de få minuterna tillåts förstöra en HEL jul för folk vill jag gärna tro att det ligger annat bakom. JAG kan tända ljushelvetet nästa år! Hur svårt kan det va?! Det är ingen som skäller över vem som presenterar programmen på vardagarna men på JULAFTON! Då ska det jävlar vara Arne Weise om han så ska sitta död i soffan. Snart har vi säkert hans son på plats och alla är nöjda. I år ignorerar jag dramatiken och firar jul på Gran Canaria med Freddy som julvärd! ;)

Ikväll äter vi Roccoballe (<--fläskfile) med ädelost och potatisgratäng. Våga vägra Mexico! ;)

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Hon som hällde saft över hela bordet! HAHA21 november 2014 kl. 15:12

    *fniss* jag och min syster satt på Cecilias förut. Förlåt om du kände dig uttittad men jag vågade inte säga något när jag blev starstrucked. ;D Men jag håller med om att det var en hemsk ljudvolym och sörpel idag!

    Ser så mysigt ut när du sitter där utan skor med din dator och skriver, haha. Och fransarna såg kanon ut!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Du skriver verkligen roligt, fick mig ett gott skratt, tack för det! Ha en skön helg! :)

    SvaraRadera
  3. Vet att du har spanat in din plats hos oss.
    Du är så välkommen.
    Cheferna lyser oftats med sin frånvaro inne hos oss.
    Dom märker inte din närvaro.
    Om dom mot förmodan skulle undra så är du på besök.......hela tiden ju!
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Haha tänkte på ditt "våga vägra Mexico" när jag bestämde fredagens mat - lasagne blir det här. Ja, den det här med att folk ska bli hysteriska över årets julvärd - varenda år... Har folk verkligen inget bättre för sig? Vem tvingar dem att titta om det nu är en sådan katastrof? Håller helt med dig i ditt resonemang.
    Hoppas att du får en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Roccoballe, det var tamejfan det skönaste idag - no pun intended :-)

    SvaraRadera
  6. Det enda som är roligare än julvärdspaniken är den våg av folklig kränkt-vrede som släpptes lös när trillingnöten försvann ur Aladdin-asken. Min tanke-om din jul beror på en chokladbit i en ask så är det kanske inte så mycket jul till att börja med?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!