onsdag 26 november 2014

Nämen?

Haha, förstasida och allt! ;)

(Den födande mannen vet jag inte riktigt...föder vi i mössa och jacka?! haha)

Norge är verkligen på hugget! Tre norska TV-kanaler har hört av sig idag för att få med mig på debatt via Skype, haha. Jag har vänligt avböjt och lutar mig tillbaka och njuter just nu utav att debatten "rasar" runt omkring. Äntligen! Jag är långt ifrån klar i debatten men just nu lever den sitt eget liv och då väljer jag att låta "experterna" få sin tid innan jag bemöter dem.

Norska TV2 drar igång debatten kl 16 idag. Borde ju gå att se via nätet?

Nu ska jag och Elton titta på Lazy Town...igen.

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Nu när du äntligen får stå i det rampljus du förtjänar och uppmärksammas överallt - snälla glöm inte bort bloggen! Jag går under totalt om du slutar blogga! ♥ Hade inte överlevt mina 3 år som mamma utan dina texter och dina hejarop! Du är så fantastisk. Sympatisk, full av kärlek och klokhet. Men om inte tidningarna slåss om dig nu är de tokiga. Lycka till! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver inte vara orolig! Jag kommer ALDRIG sluta blogga. Den är ju "jag" liksom. ♥
      Tack för fina ord! Utan er bloggläsare och all pepp och kärlek jag får tillbaka hade jag inte varit där jag är idag.
      Kram! Och kämpa på!

      Radera
  2. Passa på och njut av den tillfälliga friden innan det brakar loss igen...
    Själv njuter jag av nästan allt du skriver och reaktionerna på det....trots att jag inte är en mamma utan en "gammal gubbe" :-)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha Love It ! Följer dig med hökblick, ja en hjärtlig sådan alltså <3

    SvaraRadera
  4. Kul att folk tar åt sig..
    Då måste det ju vara ett problem att föräldrar inte säger åt sina barn ..ler..
    Bra jobbat..
    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  5. Jag följer med intresse debatten, håller med dig i det mesta och skakar på huvudet åt hur en del människor tänker.
    På tal om barnuppfostran så önskar jag att alla föräldrar ungefär NU kunde sluta med att könsuppdela kläder och föra över detta till sina barn. Tänk om min son, som tycker om rosa, kunde få lov att bära sitt älskade regnställ han har fått av sin mormor (mörkrosa) istället för att som nu bli retad av sina jämngamla (7åringar) klasskompisar? Tänk om det vore så, så vi hade sluppit köpa ett könsneutralt regnställ för att han inte ska bli retad, bara för att någon annan bestämt vad som är tjejigt och killigt?

    SvaraRadera
  6. Haha!! Grattis! Njut :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!