torsdag 20 november 2014

Makt, Kinamat & Mammalyx!

Jäklar vilket drag det blev. Fantastiskt kul att så många engagerar sig och diskuterar i en så viktig fråga. Jag har aldrig fått så många arga mail som nu men det är ju positivt! Ämnet berör och engagerar och det är ju viktigt! Debatten måste upp och allas åsikter är viktiga. (Eller ja, nästan allas. Inte de som mailar och skriver "Du är sjuk i huvudet din jävla idiot", haha.) Men ja, meningen går isär och många lägger in egna tolkningar i mina texter vilket gör dem väldigt intressanta. Jag är sjuk i huvudet, en barnmisshandlare, jag utövar makt, skrämmer mina och andras barn, jag kränker (såklart, haha) andra föräldrar, KASTAR omkring andras ungar och får mina barn att känna sig totalt värdelösa. Jag borde - återigen - fötts steril.

Tack också till alla er (flera hundra!) som mailar och peppar! Jag läser ALLA mail och försöker svara på allt...men nu är det väldigt många. Många många lärare skriver och tackar mig för att jag lyfter debatten. Hatten av för er och ert viktiga jobb! Många föräldrar skriver att "äntligen någon som vågar prata om det!" och de öppnar sig och berättar om sina svårigheter. Detta är en JÄTTEVIKTIG debatt och kan vi hålla den på en saklig nivå och minska på personangrepp och idioti så kan den leda till något bra! Jag har två barn som har hela sin skolgång framför sig så för mig är det jätteviktigt! Men nu tar vi en paus ifrån den heta debatten och andas lite, haha. ♥

Ikväll har jag varit hos Tina i hennes nya fina lägenhet. Vi köpte Kinamat och kollade på Bönderna samtidigt som hennes kattunge klättrade omkring på mig med sina vassa klor. Skönt att bara vara ibland. Inga barn, inget tjafs...bara mys och slappetid. Behövde verkligen det ikväll!

Igår var jag iväg på 2 timmars Mammalyx! Jag var och gjorde fransförlängning hos mysiga Sara på Saras Skönhet i Halmstad! Jag har spanat på det ett tag och avundas allas långa fina fransar så jag slog slag i saken. Passar mig utmärkt som alltid stressar på morgonen och sedan somnar med mascaran på när det är kväll, haha. Nu SLIPPER jag sminka mig och känner mig fin och vaken i alla fall. Nu när vi ska på semester och hänga vid poolen i två veckor kan jag dessutom flirta med Freddy hela dagarna med mina långa fina fransar utan att mascaran rinner längs kinderna!

Och ja, alla som säger att "om du börjar är du fast" har rätt! Man kommer in i ett mysigt rum och får lägga sig på en mjuk säng med värmemadrass(!). Man blir serverad dricka på en silverbricka. Man får sedan ligga i en och en halv timme och bara blunda...och lyssna på avslappningsmusik samtidigt som någon gör en snygg. SJÄLVKLART blir man fast, haha. Så länge har jag inte legat stilla på evigheter utan att ha en hund eller kall liten fot i sidan, haha. Jag vill slita av mig ögonfransarna och åka tillbaka imorgon bara för att det var så fantastsikt avslappnande att bara ligga där. Bästa terapin för den här stressade kroppen! ;) Kika in på Saras hemsida - hon erbjuder en massa mammalyx till bra priser! Facebooksidan hittar ni HÄR.


Jag får ofta mail ifrån kliniker som erbjuder mig gratis botox, läppförstoring och annat liknande. Jag brukar svara med att "Jag fyller ut alla mina rynkor med Geisha så jag behöver ingen botox" . Jag är ju som jag är liksom. Och jag trivs bra med mig. Men lite fusksmink är fan aldrig fel! ;)

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Älskar din blogg, älskar att du lyfter upp känsliga ämnen, älskar att du är så normal JA för du är verkligen normal. De föräldrar som aldrig haft utbrott, tyckt saker eller i stundens hetta flippat ur inför barnen är väldigt få och onormala. Jag är rädd för hur framtiden kommer att se ut för vissa barn. Det som skrämmer mig mest är bristen på respekt hos de yngre. När jag var liten vågade jag inte ens gå förbi niornas skolgård. Idag kan man gå förbi dagis och skolor där små barn ropar ord efter en som de inte ens skulle veta vad det var. Jag ser många föräldrar som daltar med sina barn, där barnen tänjer på gränser och där föräldrarna är rädda att sätta ner foten inför utomstående. Idag heter det så fint att man skall prata med sina barn. Detta gör att föräldrar är rädda att få socialen på sig och lärare är rädda att bli anmälda av föräldrarna. Men vem fan är det då som skall uppfostra våra barn. Jag anser att alla skall hjälpas åt, jag kan inte vara överallt samtidigt o kräver att andra vuxna SKA säga till mina barn om de uppför sig fel INTE bara gå förbi. Jag är själv illa omtyckt på min gård för att jag sagt till andra barn som te.x kastat sten på bilar m.m. Jag anser att många föräldrar inte skulle skaffat barn eftersom de inte tar ansvar o uppfostrar sina barn. Att inte uppfostra sina barn är brottsligt. Barn är som djur, de behöver en bra uppfostran, rutiner, regler och struktur. Vågar inte tänka på hur det kommer att se ut i framtiden när dessa små skall ta hand om oss kärringar på hemmet. De kommer att kränka, sno våra choklad och behandla oss som skit om de inte blir uppfostrade rätt, lär sig visa medkänsla och respekt. Jag är helt och hållet inne på samma spår som dig, hatar den s.k mammamaffian som ser sina barn som assessoarer och tävlingsprylar för att överglänsa andra mammor i maffian. Heja Solsidan som vågar ta upp känsliga ämnen så som du också vågar ta upp saker.

    Kram på dig
    KVARTETTMAMMAN

    SvaraRadera
  2. Tack för igår fin! Det var som vanligt supermysigt trots klittan 😂 Och du vet att jag tycker du är BÄST! Älskar dig! Puss

    SvaraRadera
  3. Malin med töserna20 november 2014 kl. 09:07

    Så snyggt det blev! ♥

    Malin

    SvaraRadera
  4. Åh vad snyggt! Ska boka in mig på det med!

    SvaraRadera
  5. Läckert!
    Men du är fin alldeles naturell med <3
    Kram Maya

    SvaraRadera
  6. Alltså seriöst! Det här med "Du är sjuk i huvudet din jävla idiot" och "du bor vara steril" osv osv - som då kommer från människor som ser sej själva väldigt (själv)goda, och förespråkare för att inte säga ifrån till sina barn (fred, någon?;-). Men ändå tycker sej ha rätten att slänga ur sej liknnade till de som tycker annorlunda än en själv. Är det bara jag som ser en viss dubbelmoral i det??! :-O Skamligt. Sen det där med att bli kränkta... Det är ju en nivå för sej. Att vuxna människor tycker det är kränkande när en annan vuxen människa tycker annorlunda än en själv - då undrar jag var Sverige är påväg. :-P Seriously?! Är vi så intoleranta i Sverige? #andas i en påse
    Fortsätt blogga och var dej själv du; det är många som känner igen sej i dej och du är verkligen inte ensam om att tycka att det är bra med regler och gränser för sina barn. Kram! //Lina

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!