måndag 10 november 2014

Måndag, Besviken man & Volanger!

Ja, då var helgen avklarad igen och vi kan alla andas ut och njuta av lugnet på jobbet. Inga ungar som skriker och gnäller, ingen tvätt som ligger slängd på golvet och inget dåligt samvete över att vi "borde" åka till skogen som alla "riktiga familjer" gör. Nu kan man med gott samvete sitta på sitt feta arsle hela dagen och hinka kaffe och smygkolla Facebookflödet. Jag behöver dock inte smyga. (Det är nog tur att jag har eget företag. Jag hade fan fått sparken första dagen...)

Idag har jag varit inne hos revisorn med alla papper igen. Jag var ju astuff och hämtade hem allt för ett par veckor sedan och sa att "Jag ska göra ALLT själv och kommer spara en MASSA pengar på det!" Sen satte jag mig ner...och fattade ingenting, haha. Jag har nu fått in alla kvitton i alla fall men sen blev det liksom stopp i min totalt ointresserade hjärna och jag fick komma tillbaka med svansen mellan bena till snälla Johanna och säga "Heeej....det gick...sådär. Vill du hjälpa mig?" Skjut mig. Jag HATAR bokföring mer än krig. Typ.

Igår kväll gjorde jag en rolig grej. Freddy uppskattade den dock inte lika mycket. Jag smög ner till en sovande Freddy och viskade: "Vill du ha fredagsmus?" Yrvaken satte han sig upp i sängen och jag sa "BRA att du är uppe! Det är en musjävel i vaskskåpet! Ta den!" Jag förstår inte alls varför han blev sur. Han somnade ju i vanlig ordning med barnen redan vid halv nio på kvällen och jag satt och pillade med bloggen i köket samtidigt som jag hör att någon sitter och käkar i vaskskåpet. PANIK! Dö musjävel! (Han tog inte den...)


Nu ska jag åka och äta lunch i Laholm med svärmor. Jag tänkte i morse att jag skulle vara duktig idag och äta salladsbuffén från Maxi...men sen kom jag på att det är MYCKET godare med flottig thaimat, friterad kyckling och jordnötssås. Och vafan - NU är det ju i alla fall för sent att gå ner i vikt inför semestern. Jag har ju redan köpt bikini och tre klänningar. Det skulle ju va totalt oekonomiskt och oansvarigt att tappa i omfång nu. Nej, nu handlar det om att hålla volangerna spända tills vi åker! Mot Thaien! Wiiiih!


over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Vill bara säga att du är helt fucking underbar, AMEN!!

    SvaraRadera
  2. Man bara måste älska dig och din familj. .. :-)

    SvaraRadera
  3. Alltid lika roligt att gå in här o läsa..ler..
    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  4. Tack. Äntligen någon som tänker likadant.
    Kan inte gå ner i vikt nu.. Köpte ju snyggaste klänningen i somras och har inte använt klartvden än. Sen kan vi diskutera. Eventuellt. Skinnjackan håller ju några år till.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!