onsdag 12 november 2014

Hejarop, Kiss i sängen & Mascarachock!

Jäklar vad mycket nya läsare jag har fått! Igår hade jag nästan 10 000 läsare på bloggen - på en dag! Det är helt galet! Var kommer alla ifrån? Det är fantastiskt roligt att så många nya hittar hit och inkorgen är full av peppande mail och hejarop. Igår satt jag och svarade på alla kloka kommentarer som kommit in. Tänk att det finns så mycket kloka mammor därute! Det kunde man inte tro när man hängde på Familjeliv och blev idiotförklarad så fort man loggade in. Jag hoppas växa en halvmeter av allt beröm och på så sätt stabilisera mitt BMI något. ;)

Idag hade vi ännu en fantastisk morgon. Jag vaknade en halvtimme tidigare än vanligt och mötes av en klarvaken 6-åring. Det händer typ aldrig. Hon satt i godan ro vid sitt skrivbord och pysslade. (<--Pyssla = Klippa allt man ser i små små små bitar och sen sprida ut det överallt.) Jag klädde på mig, chockade ansiktet med lite mascara för att se vaken ut och tog lite kaffe. Freddy hade såklart varit vaken sen halv fem och varit och tränat...men han är ju för fan inte normal. Alice åt frukost och alla var någorlunda nöjda. Sen kom Elton upp...

Han sprang emot mig jätteglad och jag lyfte upp honom i famnen...för att nästan kasta honom ifrån mig, haha. Ungen stank kiss. Och byxorna var torra. Detta innebär såklart att han har kissat i sängen FÖR FLERA TIMMAR SEN och inte vaknat... Jag sov med Elton. Alltså luktar jag också kiss och jag vet inte ens om det. Suck. Av med kläderna, in i duschen och vår lugna halvmysiga morgon förvandlades till kaos med kissiga madrasser, skrikande unge som inte ville duscha och en mamma som deppar ihop totalt när hon inser att hon inte ens märker att hon luktar kiss. Skjut mig.


Efter en masa tjat och lite mutor var båda barnen och jag klara för att åka. Alice hade lite ont i magen över att hon inte hittade sina läxpapper så jag lovade att följa med henne in. (Nu hade hon redan lämnat in läxan och allt var under kontroll men det hade hon glömt, haha.) Elton skulle ha maskerad på dagis idag och skulle kläs ut till Ben 10. "Mamma, jag ska vara Benntenn och sen ska jag skjämma ALLA baanen och Berit!" Ja, nu är ju kanske inte dräkten så skrämmande men söt är han! Jag skrämde personalen och barnen med min mascara utsmetad i halva ansiktet. Jag borde verkligen ta tag i det där med att fixa fransarna så jag slapp att de ut som ett vrak jämt. Underbara morgon...


Idag har jag avbokat alla möten och viktigheter och tänkte vårda magkatarren på bästa sätt. Med Omeprazol, Te och bloggen. Svärmor kommer in och packar alla tavlor och jag tänker inte ens bekymra mig över skrivaren. Yeyh!

Kika in i webshopen ni som missat den. :)

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Låter som en vanlig morgon hos småbarnsföräldrar. :P , skämt och sidor så det ganska stressigt att komma upp här med och jag har bara en dotter som ska upp och till skolan :). Härligt hur du skriver det med glimten i ögat :)

    SvaraRadera
  2. Älskar dina inlägg! Ser fram emot dom :)
    // Anette

    SvaraRadera
  3. Jag är en av de "nya" läsarna och jag har snart läst igenom hela 2011, haha. Älskar bloggen, ditt uttryck och din avslappnade stil! hatten av för den enda bloggaren som fått mig att vilja läsa MER!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. 10 000! WOW! Och jag älskar hur ödmjuk du är! Jag var en av dina första läsare och hänger kvar än lika lycklig över att ha hittat hit!

    SvaraRadera
  5. Wow, va många läsare! Shit va kul!! Själv har jag läst ett bra tag och älskar det du skriver! :)
    Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!